Utenos gyventojas teigė, jog rekonstruojama gatvė kelia daugiau pavojų, nei sprendžia problemų.

„Kuo arčiau finišo Aušros gatvės rekonstrukcija, tuo daugiau nepatogumų, ir netgi, sakyčiau, pavojų atsiranda toje gatvėje. Dviračių takai eina važiuojamąja dalimi, o ne išplatintais šaligatviais“, – pasakojimą pradeda vyriškis.

Anot jo, tai – tik viena problema. Kur kas didesne jis įvardija sprendimą ir šiaip bene labiausiai apkrautą gatvės atkarpą ties „Sodros“ pastatu dar labiau susiaurinti. Vyriškis stebisi, kam šioje vietoje palikti, jo manymu, nefunkcionalūs šaligatvio išsikišimai, o viską esą dar labiau apsunkina gatvės viduryje įrengta salelė.

Taps spąstais specialiajam transportui

Labiausiai į „Delfi“ besikreipęs skaitytojas nerimauja dėl to, jog po rekonstrukcijos susiaurėjusioje gatvėje bus sunku ar net neįmanoma praleisti specialųjį transportą.

„Šita gatve nelaimės atveju sunkiai pravažiuotų specialusis transportas, ypač per pikus. Jei anksčiau automobilį su švyturėliais galima buvo praleisti pasukus į gatvės pakraštį, kad jis pravažiuotų susidariusiu tarpu, tai dabar to padaryti nebeleis ir ta salelė, ir dirbtinai susiaurinta važiuojamoji dalis, įrėminta aukštais bordiūrais, ant kurių nė vienas vairuotojas tikrai nelips tam, kad sugadintų savo ratus. O ir ta salelė, turbūt, be pasekmių įveikiama bus nebent gaisrinei, tačiau tikrai ne greitajai medicininei pagalbai“, – susirūpinimą liejo uteniškis.

Pasak jo, vietos valdžios paaiškinimai, kad praplatinus šaligatvius bei iš abiejų važiuojamosios dalies pusių atriekus dviračiams po 1,5 metro gatvė dėl to nesusiaurės, tik atsiras papildomas takų žymėjimas, skamba kaip pasityčiojimas.

„Kaip nesusiaurės, jei nei važiuoti, nei sustoti (kad ir praleidžiant specialųjį transportą) ant dviračių takų negalima?“ – retoriškai klausė uteniškis.

Padidėjusio patogumo neįžvelgia>

Nors Utenos savivaldybės atstovai tikisi, jog po rekonstrukcijos gatvė taps viena patogiausių mieste, į „Delfi“ kreipęsis gyventojas sako, jog patogumo čia bus maža.

Pasak jo, ties toliau esančiais daugiabučių kompleksais gatvė susiaurinta tiek, kad ten, kur iki rekonstrukcijos automobiliai tilpo keturiomis eilėmis, dabar prasilenkt gali tik du automobiliai, o sukantys į gyvenamuosius daugiabučius jau dabar sustabdo eismą gatve ties „Sodra“.

Uteniškis nuogąstauja, jog mieste imamasi ne tokių sprendimų, kokių reikia.

„Utenoje platinami šaligatviai, nors mažėja pėsčiųjų (kai Utenoje gyveno trečdaliu daugiau žmonių, šaligatvių visiems pakako), ir siaurinamos gatvės, nors daugėja automobilių (kai jų buvo mažai, nė viena gatvė nebuvo siaurinama), – teigia vyras. – Pažįstu ne vieną savo bendraamžį, kuris iš Utenos išsikėlė gyventi kitur, už kelių dešimčių kilometrų, nors Utenoje ir dirba. Ir išsikėlė todėl, kad Utenoje kuo toliau, tuo nepatogiau darosi gyventi.“

Užtikrins visų eismo dalyvių saugumą

Nors Aušros gatvės rekonstrukcija papiktino ne vieną vairuotoją, Utenos rajono savivaldybė teigia, kad šis projektas skirtas ne vien automobilių savininkams.

„Aušros gatvės rekonstravimo projektas parengtas siekiant pagerinti visų eismo dalyvių (pėsčiųjų, dviratininkų, riedutininkų, automobilių vairuotojų) saugumą. Gatvės rekonstravimo projektas parengtas pagal techninę užduotį, kuri suformuota atsižvelgiant į Utenos miesto darnaus judumo planą. Parengtam techniniam projektui atliktas Eismo saugumo auditas. Gautos teigiamos audito išvados“, – rašoma „Delfi“ pateiktame atsakyme.

Savivaldybės atstovai taip pat užtikrino, kad važiuojamoji kelio dalis nesusiaurėjo ir dėl to nepatogumų kilti neturėtų.

„Rekonstruotos Aušros gatvės važiuojamos dalies plotis toks pat, kaip ir iki rekonstrukcijos. Tik vietoje buvusių dviejų eismo juostų įrengtos keturios eismo juostos. Dvi juostos skirtos automobiliams ir dvi – dviratininkams bei riedutininkams. Eismo juostų plotis atitinka statybos techninius reglamentus. Ties sankryžomis, kuriose visų eismo dalyvių judėjimo tvarką reguliuoja šviesoforai, padaryti posūkių spinduliai, atitinkantys reikalavimus. Taip pat ties viena nereguliuojama pėsčiųjų perėja įrengta salelė, kuri padidina pėsčiųjų saugumą“, – tokia savivaldybės pozicija išdėstyta raštu.

Atsakyme taip pat pabrėžiame, kad „visos priemonės, gerinančios visų eismo dalyvių saugumą, neužkerta galimybės, laikantis Kelių eismo taisyklių, praleisti specialias transporto priemones su įjungtais šviesos ir garso signalais“.

Projekto vizualizacija // Utenos r. sav. nuotr.

Primename, kad Aušros gatvė – viena pagrindinių Utenos miesto arterijų, jos bendras ilgis – 1,7 km. Rekonstrukcijos metu tvarkyta 0,8 km dalis.

Kaip dar praėjusių metų pavasarį pranešė savivaldybė, šios rekonstrukcijos reikėjo, man gatvės padėtis buvo prasta, danga suskilusi ir duobėta, šaligatvio plytelės bei gatvės bortai stipriai aptrupėję, nepritaikyti asmenims su negalia.

Nuo praėjusių metų birželio rekonstruojami šaligatviai, šviesoforai bei apšvietimo tinklai, įrengiama nauja kelio danga.

Šiuo metu vykdomas antrasis projekto etapas, darbų pabaiga numatoma ateinantį rudenį.

Bendra projekto vertė, kaip tuomet pranešė savivaldybė, – 944 540,69 Eur.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (110)