Deja, panevėžietei teko nusivilti teikiama nuolaida. Apsipirkusi „Maximos“ parduotuvėse Klaipėdos ir Ukmergės gatvėse, ji nustatė, kad pritaikyta tikrai ne 30 proc. nuolaida.

Pirkėjai turi būti budrūs

Panevėžietė apskaičiavo, kad nupirktiems saldainiams vienoje „Maximos“ kasoje buvo pritaikyta 23,5 proc. nuolaida, o kitoje – 27,6 proc.

„Nustačiusi tokius neatitikimus, paskambinau bendrovės bendruoju telefono numeriu ir sužinojau, kad tokie nuolaidų neatitikimai buvo nustatyti ne tik Panevėžyje, bet ir sostinėje. Per 5 val. apgaulės buvo ištaisytos, nes nuėjusi į prekybos centrą ir nusipirkus saldainių, kasoje jau buvo pritaikyta tinkama nuolaida. Tiesa, man buvo grąžintas susidaręs piniginis skirtumas. Lyg ir turėčiau džiaugtis, bet nėra malonu žinoti, kad matant skelbiamas nuolaidas, kasoje tos nuolaidos pritaikomos ne tokios, kokios turėtų būti. Pirkėjai turi būti budrūs ir tikrinti, kad nebūtų apgauti“, – kalbėjo apie prekybos centro „Maxima“ gudrybes panevėžietė Diana.

Nuolaidos nesumuojamos

Prekybos tinklo „Maxima“ atstovas ryšiams su visuomene Paulius Stonis naujienų portalui JP išsamiai paaiškino, kodėl įvyko toks neatitikimas su taikomomis nuolaidomis saldainiams ir šokoladui.

„Mačiau tuos čekius. Panevėžietė pirkėja neatkreipė dėmesio, kaip taikomos nuolaidos. Apie jas skelbiame visomis galimomis komunikacijos priemonėmis. Tyrinėjant tuos du čekius, pavyko nustatyti, kad nuolaidos buvo pritaikytos teisingai. Kadangi vieniems saldainiams buvo taikyta nuolaida, kiti buvo akcijiniai, o dar vieniems nuolaida buvo taikoma su „Ačiū“ kortele. Visos taikomos nuolaidos nėra sumuojamos, todėl 30 proc. nuolaida taikoma ne visiems saldainiams ir šokoladams“, – detaliai aiškino P. Stonis.

Pirkėjams reikia būti įžvalgiems

Pasak „Maximos“ atstovo, jeigu 30 proc. nuolaida vieningai būtų taikoma visiems saldainiams ir šokoladui, tuomet moters paskaičiavimai būtų teisingi.

„Pirkėjams būtina žiūrėti į kainų korteles, į nuorodas. Juk akcijinėms prekėms nuolaida jau pritaikyta iškart, o su „Ačiū“ kortele taikomos kitos nuolaidos. Tiesiog pirkėjams reikia būti įžvalgiems ir stebėti nuolaidas, kurių prieš šventes taikoma nemažai“, – aiškino P. Stonis ir teigė, kad pagal čekį nustatyta, jog moteris pirko ir akcijinius saldainius, kuriems jau 30 proc. nuolaida negaliojo.

Nubaudė už klaidinimą

Nors prekybos tinklo „Maxima“ atstovo ryšiams su visuomene P. Stonio aiškinimas apie nuolaidas buvo išsamus ir pagrįstas pavyzdžiais, visai neseniai mažmeninės prekybos tinklą „Maxima“ valdančiai bendrovei „Maxima LT“ už vartotojų klaidinimą skirta 17 tūkst. eurų bauda.

Vartotojai Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai skundėsi, kad „Maximos“ parduotuvėse nepritaikomos skelbtos nuolaidos, skirtingos prekių kainos yra kainolapyje ir kasoje, be to, bendrovė kai kurių maisto produktų reklamoje klaidingai nurodė kilmės šalį, ne visoms automobilių prekėms taikė nuolaidą, pranešė tarnyba.

„Maxima LT“ tai aiškino žmogiškąja klaida. Tačiau, anot tarnybos, įmonė privalo tinkamai ir laiku informuoti vartotojus apie prekių kainas bei nuolaidas, nes kaina turi vieną svariausių arba net lemiamą įtaką apsisprendimui pirkti ar ne.