„Bolt“ pasižadėjo stebėti panevėžiečių įpročius, vertinti, kuriose vietose paspirtukų reikia labiausiai, ir, atsižvelgti į tai, esant poreikiui, plėsti jų parkavimo zonas.

Tačiau paslaugų platformai „Bolt“ teks atidžiai stebėti ir vertinti kai kuriuos panevėžiečių poelgius su paspirtukais. Naujienų portalą JP pasiekė nuotraukos, kuriose užfiksuoti įdomūs vaizdai: paspirtukas įkeltas į medį, paspirtuku važiuoja trise.

Skundų dar negavo

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos grupės vyriausiasis specialistas Tadas Martinaitis aiškino, kad dėl netinkamo paspirtukų pavažiavimo dar nebuvo pradėtas nė vienas ikiteisminis tyrimas.

„Dar negavome pranešimų apie pradingusius paspirtukus, bet gauname labai daug pranešimų apie paliktus gatvėse. Tačiau, kaip suprantu, juos galima palikti įvairiose vietose, iki kur žmogus važiavo“, – sakė T. Martinaitis.

Išmonė stebina

Panevėžio miesto savivaldybės Miesto plėtros skyriaus vedėjas Jokūbas Leipus nusistebėjo panevėžiečių išmone.

„Paspirtukų apsaugos sistema veikia ir galima nustatyti, kas paskutinis juo važiavo. Tačiau juk negalima teigti, kad į medį paspirtuką įkėlė tas, kuris važiavo paskutinis. Galėjo bet kas įkelti. Toks elgesys parodo žmonių kultūrą ir supratimą apie etiką. Mačiau ir nuotrauką, kurioje užfiksuoti trys vaikinai, važiuojantys vienu paspirtuku. Jie, manau, norėjo parodyti savo sugebėjimus – pasirodyti prieš kitus“, – sakė J. Leipus ir teigė, kad pavogti paspirtuką būtų nelengva. Jie, anot valdininko, turi navigacinę sistemą, kuri rodo paspirtukų buvimo vietą.

Važinėti galima tik po vieną

Tuo tarpu „Bolt“ elektrinių paspirtukų plėtros vadovas Lietuvoje ir Latvijoje Eimantas Balta, išgirdęs apie panevėžiečių išmonę, aiškino, kad važiuojant paspirtuku, būtina laikytis kelių eismo taisyklių.

„Tai ne tik pramoga, bet ir transporto priemonė, dalyvaujanti eisme. Kur galima, reiktų važiuoti dviračių takais. Važinėti galima tik po vieną, rekomenduojama dėvėti savo šalmą. Prasilenkiant su pėsčiaisiais ir dviračiais, patariama sulėtinti greitį. Prieš užbaigiant kelionę, svarbu įsitikinti, kad paliktas paspirtukas neblokuos dviračių ar pėsčiųjų tako – netinkamai palikti paspirtukai gali būti pavojingi. Svarbu paspirtuką pastatyti taip, kad jis netrukdytų praeiviams ir dviratininkams, ne skersai tako, o išilgai jo šalikelėje, geriausia – šalia dviračių arba parkavimo vietų“, – pristatė taisykles E. Balta.

Išmani sekimo sistema

Į klausimą, kokios apsaugos sistemos saugo paspirtukus nuo vagysčių, nuo sulaužymų ir panašių dalykų, E. Balta paaiškino:

„Deja, yra buvę atvejų, kai paspirtukus bandoma pasisavinti. Dėl išmanios GPS sekimo sistemos, didelių problemų išvengiame ir dingusių paspirtukų procentas yra mažesnis nei 1 proc. Bandant pavogti paspirtuką, įsijungia integruota garsinė signalizacija, kuri iškart atkreipia aplinkinių dėmesį. Taip pat labai padeda ir aktyvūs piliečiai, kurie informuoja mus apie netvarkingai paliktus paspirtukus ar netinkamą aplinkinių elgesį su jais. Stengiamės nuolat gyventojus edukuoti, kaip naudoti paspirtukus tinkamai bei važinėti jais saugiai.“

Svarbu įvertinti bateriją

Pasak E. Baltos, prieš pradedant kelionę elektriniu paspirtuku, svarbu atkreipti dėmesį į programėlėje rodomą baterijos lygį ir kokį atstumą juo dar galima nuvažiuoti.

„Norint važiuoti ilgesnį atstumą, reiktų įsivertinti, ar esamos baterijos užteks nuvažiuoti į priekį ir grįžti į paspirtukų zoną mieste. Baigus kelionę, paspirtuko nebūtina palikti ten, iš kur jis buvo paimtas, tačiau jį palikti reikia mobiliojoje programėlėje nurodytose miesto ribose“, – informavo „Bolt“ elektrinių paspirtukų plėtros vadovas Lietuvoje ir Latvijoje.