Pirmadienio rytą miesto autobusų stotelėse stoviniavo vos po vieną kitą žmogų. Karantinui tęsiantis, jei keleivių ir toliau bus itin mažai, gali būti Savivaldybės prašoma laikinai retinti miesto autobusų reisus.

Pagal karantino metu galiojančią tvarką jau dabar ribojamas keliaujančiųjų tarpmiestinio ir priemiestinio reguliariojo susisiekimo keleivinio transporto maršrutais intensyvumas. Leidžiama važiuoti tik užimant sėdimas vietas ne mažesniu kaip metro atstumu. Taip pat būtina kiekvieno maršruto pradinėje ir galinėje stotelėse dezinfekuoti transporto priemones.

Gali mažėti reisų

Įmonės Panevėžio autobusų parko laikinasis direktorius Arnoldas Gražys patvirtino, jog pirmadienio rytas miesto vežėjams buvo išties neįprastas. Per patį piką, nuo 6.45 val. iki 7.50 val., daugiausia vienu metu 10-ojo maršruto autobusu važiavo 7 žmonės. Kitų maršrutų autobusams pasitaikė riedėti ir tuštiems ar vežti vieną kitą keleivį.

Panevėžiui gyvenant įprastu ritmu, rytinėmis piko valandomis miesto autobusais važiuodavo ir po 30 ar net 50 žmonių – būdavo užimtos visos sėdimos vietos ir daug stovinčiųjų. „Valstybės pozicija davė savo vaisių“, – daro išvadą A. Gražys.

Nors autobusai pirmadienį važinėjo pustuščiai, jų reisų retinti dar neketinta. Tokių siūlymų, pasak A. Gražio, būta, tačiau kol kas situacija atitinka Savivaldybės nurodymą keleiviams išlaikyti optimalų atstumą vieniems nuo kitų.

Tačiau Autobusų parko laikinasis vadovas pabrėžia, jog padėtis bet kada gali pasikeisti. Įvertinus, kiek karantino metu žmonių naudojasi visuomeniniu transportu, gali būti prašoma laikinai naikinti reisus, kuriais važiuodavo daugiausia moksleiviai, arba įvesti vasaros, tai yra retesnį, grafiką.

Panevėžiečiai vežėjai tarptautiniais maršrutais nevažinėja, tačiau vykdo tarpmiestinį ir priemiestinį keleivių vežimą. Dėl tarpmiestinių maršrutų, A. Gražio teigimu, šiuo metu tariamasi tarpusavyje. Diskutuojama apie tokių reisų retinimą – ieškoma bendrų optimalių sprendimų visiems sumažinti būsimus nuostolius. Mat miesto, priemiestiniai maršrutai yra dotuojami, bet tarpmiestiniai laikomi komercine veikla.

„Visi supranta, kad situacija nekasdienė – nuostolių neišvengsime“, – konstatuoja A. Gražys.

Papildomos pajėgos

Pagal naująją tvarką, nepavyks artimiausiomis savaitėmis ir įsigyti bilieto iš vairuotojo, tuo teks pasirūpinti iš anksto. Prie priekinių autobuso durų taip pat nestoviniuokite – jos nebus atidaromos. Pasak A. Gražio, visų šių priemonių imtasi vairuotojo darbo vietai maksimaliai apsaugoti.

Visos autobuso durys turi būti atveriamos tik galinėse stotelėse – vėdinti.

Autobusų parko laikinojo generalinio direktoriaus teigimu, visi darbuotojai aprūpinti apsaugos priemonėmis, įskaitant ir dezinfekcijos – tiek asmeninėmis, tiek skirtomis autobusams. Visgi A. Gražys neslepia, jog situacija gana įtempta. Autobusams valyti teko papildomai priimti žmonių, dirbami viršvalandžiai, kad visi autobusai būtų išvalomi ir dezinfekuojami. Patys vairuotojai galinėse stotelėse įpareigoti dezinfekuoti keleivių liečiamus paviršius. Dezinfekavimo priemonių, pasak A. Gražio, įmonė kol kas turi pakankamai.

„Pradžioje buvo sudėtingiau, – pripažįsta. – Bet kai leido dezinfekcinį skystį gaminti papildomiems gamintojams, tapo paprasčiau. Labai didelio kiekio nepavyksta užsakyti, bet tiek, kad galėtume verstis ir užtikrinti dezinfekavimą, užtenka.“ Jei dezinfekavimo priemonių trūkumas taptų problema, įmonė kreiptųsi pagalbos į Savivaldybę, sprendimų būtų ieškoma ir valstybės mastu.

Kiek papildomos priemonės, užtikrinančios panevėžiečių saugumą visuomeniniame transporte, dar pareikalaus kaštų, A. Gražys teigė nežinantis. Bet neabejoja, jog nemažai: kainuoja ne vien specialios medžiagos, bet ir papildoma darbo jėga, pustuščių autobusų važinėjimas. „Tačiau vienareikšmiškai svarbiausia yra žmonių sveikata ir jų saugumas, gyvybė“, – pabrėžia įmonės laikinasis vadovas.