aA
Bendrovė TEC Infrastructure baigė rengti Jokšų tilto per Klaipėdos (Karaliaus Vilhelmo) kanalą kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų techninį projektą bei gavo leidimą jo statyboms. Karaliaus Vilhelmo kanalas – vienintelis dirbtinai sukurtas vandens kelias Lietuvoje, iškastas nuo Lankupių kaimo iki Klaipėdos uosto Malkų įlankos.
© Vakarų ekspresas

Unikalus 27 km ilgio kanalas, oficialiai atidarytas 1873 m., po Antrojo pasaulinio karo buvo pervadintas Klaipėdos kanalu. Per kanalą iki 1904 m. buvo pastatyta 10 tiltų, vienintelis išliko būtent Jokšų tiltas. Jis įtrauktas į Kultūros vertybių registrą.

„Atlikus Jokšų tilto remonto ir tvarkybos darbus statiniu vėl galės naudotis pėstieji, dviratininkai, juo galės judėti automobiliai, bet kartu bus išsaugotos visos vertingosios jo savybės, išliks kraštovaizdžiui būdingos formos, objekto ir jo elementų autentika. Džiaugiamės, kad šis unikalus istorinis objektas taps prieinamas plačiajai visuomenei ir turizmui“, – sako TEC Infrastructure projekto dalies vadovas Romas Dulieba.

R. Dulieba pasakoja, kad naudojant specialiąsias remonto ir restauravimo technologijas bus atkurtos ir sustiprintos šimtametės tilto konstrukcijos. Ties metalinių santvarų sandūra pakloto ir turėklų konstrukcija bus atstatyta taip, kad po tiltu galėtų praplaukti laivai aukštais stiebais – taip, kaip buvo galima XX a. pr. Tam bus suformuotas į vieną pusę ant vyrių atverčiamas paklotas ir atveriami turėklų varteliai. Suremontavus Jokšų tiltą, bus atkurtas ir susisiekimas su Svencelės miesteliu, kuriame dabar veikia poilsio zonos, jėgos aitvarų ir buriavimo centras.

„Rengdami projektinius siūlymus ir tvarkybos darbų projektą, nustatydami tikslią metalinių konstrukcijų medžiagą bendradarbiavome su VšĮ Technikos priežiūros tarnybos bandymų ir tyrimų laboratorija, Kultūros paveldo departamentu. Parengti šio projekto nebūtų įmanoma be sklandaus Kultūros paveldo centro, Kultūros paveldo departamento, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos bendradarbiavimo ir didelio visų noro atkurti vienintelį išlikusį tiltą per Karaliaus Vilhelmo kanalą. Šį projektą į tikslą vedė didelę tiltų projektavimo ir patirtį dirbant su kultūros paveldo objektais turintis specialistas – projekto vadovas Algirdas Steponavičius“, – sako R. Dulieba ir dėkoja visiems, prisidėjusiems prie šio išskirtinio ir sudėtingo projekto.

Klaipėdos (Karaliaus Vilhelmo) kanalas – tai vienas unikaliausių hidrogeologinių paminklų Lietuvoje, turintis gilią ir sudėtingą istoriją, prasidedančią Prūsijos karalystės valdymo laikotarpiu. Karaliaus Vilhelmo kanalas 2001 metais įtrauktas į Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių sistemą.

Bendrovė TEC Infrastructure yra TEC įmonių grupės, veikiančios infrastruktūros, pramonės ir energetikos projektavimo ir konsultavimo srityse, dalis. TEC Infrastructure yra suprojektavusi ne vieną gerai žinomą Lietuvos infrastruktūros objektą: Alytaus pėsčiųjų tiltą, arkinį pėsčiųjų viaduką ties Žemaitkiemiu A2 magistraliniame kelyje, Rusnės estakadą. Bendrovės specialistai pagal KILD architektų idėją ką tik baigė mažojo tilto, sujungsiančio Nemuno salą su Senamiesčiu ir Naujamiesčiu Kaune projektavimo darbus, taip pat projektuoja „Užvingio salos tiltą“ per Nerį nuo Vingio parko iki Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ Vilniuje.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
4.6667

Už dešimtis tūkstančių eurų Klaipėdoje ketina įrengti naujas gertuves (3)

35 tūkst. eurų - tiek Klaipėdos miesto savivaldybė turėtų skirti trims vandens gertuvėms,...

Klaipėdoje ieškoma vietos istoriniam karo laivui (10)

Antradienį vykusiame Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos prie Klaipėdos miesto savivaldybės...

Klaipėdos senamiestyje miestiečiams įrengs čiuožyklą (4)

Vakar ant „Akropolio ledo“ surengtoje spaudos konferencijoje Klaipėdos kalėdinio mėnesio...

Jau keletą metų Klaipėdoje planuojamas Bastionų tiltas gali likti tik popieriuje (7)

2014-aisiais pradėtas Bastionų tilto projektas, gali būti, taip ir nebus įgyvendintas. Tokia...

Rusnėje iškils 28 metrų apžvalgos bokštas: matysis ir Ventės ragas, ir Kuršių marios (31)

Jau greitai Rusnėje iškils apžvalgos bokštas, iš kurio matysis Ventės ragas, Kuršių marios...

Top naujienos

Kaip lietuvis ruošiasi transformuoti didžiųjų iššūkių drebinamą NATO? (21)

Būrio vadas, vieno didžiausio tarptautinio banko viceprezidentas, viceministras, o dabar vienas...

Lietuviai atsakė, kokį nekilnojamo turto mokestį mokėtų (20)

Gyventojai sako nepritariantys visuotiniam nekilnojamo turto (NT) mokesčio įvedimui ir tikina, kad...

Artinasi žiema: jau šią savaitę prasidės orų permainos (17)

Pirmadienio dieną Lietuva pateks į šiltąjį ciklono sektorių. Padangė išliks debesuota, tik...

Vertingi Sujetos patarimai mitybai: jais pasinaudoję būsite kur kas sveikesni

Jeigu žmogus per visą parą negali surasti nei vienos valandos sportui – kažkas tikrai yra labai...

Sunkios ligos kamuojamas Jurgis atsidūrė beviltiškoje padėtyje: nežinau, ką man reiks pasakyti savo dukrai (167)

„Laivas skęsta, bet mane išmetė pirmąjį“, – laidoje „ DELFI diena “ sakė cukriniu...

Justinas Jarutis – atvirai apie alkoholio sukeltas bėdas ir psichologo pagalbą: po visko man būdavo žiauriai gėda

Dainininkas, roko grupės „ Freaks on Floor“ lyderis Justinas Jarutis džiaugiasi sėkminga...

Macronas ir Merkel įtraukti į naują šaltąjį karą

„Technologinis suverenumas“ yra vienas iš šiais laikais madingesnių terminų, reiškiantis...

Šis pasaulio pabaigos lėktuvas turėjo atlaikyti net atominę ataką, tačiau jį pražudė – paukštis

Štai kaip atrodo tikrų tikriausia gėda. JAV laivyno vadinamasis pasaulio pabaigos lėktuvas, esą,...

Kiek degalų per valandą sunaudodavo sovietiniai traktoriai

Daugelis prisiekusių automobilistų, prisimindami gūdų sovietmetį, būtinai atkreipia dėmesį į...

3 priežastys, kodėl visada reikia išskalbti naujus drabužius

Iš parduotuvės parsinešėte naują suknelę, kelnes ar apatinį trikotažą. Nepatingėkite prieš...