aA
AB „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) įmonių grupė įgyvendins neeilinį projektą – jai priklausanti bendrovė „Vakarų Baltijos laivų statykla“ laimėjo AB „Smiltynės perkėla“ skelbtą atvirą tarptautinį konkursą naujam keleiviniam-krovininiam keltui statyti.
„Smiltynės perkėlai“ naują keltą statys „Vakarų Baltijos laivų statykla“
© DELFI / Orestas Gurevičius

Sutartis dėl naujo kelto statybos pasirašyta gegužės 8 dieną. Sandėris patvirtintas bendrovės „Smiltynės perkėla“ generalinio direktoriaus Mindaugo Čiako ir Vakarų Baltijos laivų statyklos direktoriaus Vitalij Frolov parašais. Įmonių vadovai džiaugėsi, kad bus pradėtos naujo kelto statybos, būsimu bendradarbiavimu ir partneryste, rašoma pranešime žiniasklaidai.

M. Čiakas pažymėjo, kad bendrovės „Smiltynės perkėla“ paskirtis – užtikrinti nepertraukiamą, sklandų ir saugų susisiekimą tarp žemyninės Klaipėdos dalies ir Smiltynės. Per metus šia paslauga pasinaudoja daugiau nei 2 mln. keleivių, taip pat per Kuršių marias pergabenama 700 tūkst. transporto priemonių.

„Nuolat didėjantis klientų srautas rodo, kad bendrovės „Smiltynės perkėla“ veikla yra gyvybiškai svarbi ir reikalinga. Siekdami didinti savo techninį potencialą, gerinti teikiamų paslaugų kokybę, akcininkų ir valdybos pritarimu, vykdėme tarptautinį atvirą naujo kelto statybos konkursą. Labai malonu, kad šį laivą statys Klaipėdos įmonė, kurioje dirba daug miesto gyventojų, ir net neabejoju, kad dauguma jų naudojasi mūsų įmonės paslaugomis. Tikimės, kad naujas keltas bus modernus, pasižymės aukšto lygio technologiniais sprendimais, tarnaus ilgai ir džiugins mūsų klientus“, – tvirtino M.Čiakas.

V. Frolov atkreipė dėmesį, kad Vakarų Baltijos laivų statykla per savo istoriją yra pastačiusi apie 30 įvairių keltų, tačiau šis projektas bus ne tik įdomus, bet ir ypatingas.

„Tai – ir iššūkis, ir pasididžiavimas, nes nuolat galėsime matyti savo darbo rezultatą, vertinti jį naudodamiesi. Keltą statome savo miestui, jo gyventojams, svečiams, o tai visada priverčia dar labiau pasitempti ir siekti paties geriausio rezultato. Šis laivas – ne serijinė gamyba, o statomas būtent pagal įmonei „Smiltynės perkėla“ parengtą projektą, atsižvelgiant į jos viziją, keleivių poreikius. Tad dirbti su šiuo užsakymu bus labai įdomu. Tikimės, kad pavyks pateisinti visus tiek užsakovo, tiek būsimų keleivių lūkesčius“, – pabrėžė V.Frolov.

Įmonei „Smiltynės perkėla“ bus statomas 60 metrų ilgio ir 14 metrų pločio universalus keleivinis-krovininis keltas. Laivu bus galima pervežti iki tūkstančio keleivių arba ne mažiau kaip 40 lengvųjų automobilių ir 600 keleivių, arba aštuonis krovininius automobilius, kurių kiekvieno bendroji masė siekia iki 44 tonų. Kelto korpusas bus statomas iš plieno, o antstatas – iš aliuminio, naudojamo jūrinėje pramonėje. Laivas turės keturias pakrovimo/iškrovimo rampas, jo jėgainės bus varomos dyzelinu. Projektavimo darbus atliks dar viena VLG grupės įmonė „Western Baltic Engineering“, rinkoje žinoma ir vertinama už šiuolaikiškus, inovatyvius sprendimus. Naujas keltas turi būti pastatytas ir paruoštas eksploatacijai ne vėliau kaip per metus ir du mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo datos. Planuojama, kad keltas dirbs tiek Naujosios, tiek Senosios perkėlos terminaluose.

„Laivų statyba išlieka mūsų įmonių grupės prioritetine sritimi, o mūsų tikslas – būti ateities laivų statytojais. Esame tarptautinė įmonių grupė ir dauguma mūsų užsakovų yra užsienio kompanijos, tačiau visada džiaugiamės galimybe dirbti savo šalies rinkoje – šiuo atveju statyti laivą „iki rakto“. Vietiniai užsakymai įmonei ne tik padeda išsaugoti darbo vietas, darbo užmokestį, ypač kai ekonominė situacija nelengva visame pasaulyje, bet kartu ir išlaikyti stabilų mokesčių surinkimą į šalies biudžetą, kurti bendrą šalies vidaus produktą. Džiaugiamės, kad, įgyvendinami šį projektą, prisidėsime prie šalies ekonomikos augimo, o kartu tobulėsime patys“, – akcentavo VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

85 proc. lėšų, reikalingų naujo kelto statybai, skirs Suomijos banko „OP Corporate Bank Plc“ Lietuvos filialas, su kuriuo įmonė „Smiltynė perkėla“ pasirašė projekto finansavimo sutartį. Tikimasi, kad šis bendrovės projektas bus ne vienintelis, sudominęs stambius tarptautinius bankus.

„Universalaus keleivinio-krovininio kelto statyba – tik dalis strateginių AB „Smiltynės perkėla“ planų, siekiant gerinti perkėlimo paslaugų kokybę. Artimiausiu metu planuojama paskelbti tarptautinį atvirą konkursą dar vieno keleivinio kelto statybai, rekonstruoti Klaipėdos žemyninėje dalyje ir Smiltynėje esančias krantines, jose įrengti naujus keltų pakrovimo/iškrovimo tiltelius, informacijos ir vaizdo perdavimo stendus, integruotus į bendrą bendrovės IT sistemą. Kitais metais turi prasidėti modernaus keleivių aptarnavimo ir administracinio pastato statyba, numatyta užbaigti Naujosios perkėlos terminalo teritorijos rekonstrukciją. Planuojama bendra investicijų suma šiems projektams siekia per 20 mln. eurų“, – planais dalijosi bendrovės „Smiltynės perkėla“ valdybos pirmininkas Valdemaras Vaičekauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.3333

Nebesulaukia sezono atidarymo: neprižiūrimi gelbėtojų ir deginami kaitrios saulės poilsiautojai plūsta į paplūdimius (15)

Termometro stulpeliams kylant, poilsiautojai jau plūstelėjo į paplūdimius, tačiau oficialus...

Lietuvos paplūdimiai jau beveik paruošti vasaros sezonui: poilsiautojų patogumui – nauji takeliai, fontanai ir švara (11)

Artėjant vasaros sezonui BĮ „ Klaipėdos paplūdimiai “ įnirtingai ruošiasi poilsiautojų...

Viena pajūrio savivaldybė ragina verslininkus: už vasarai įdarbintą nepilnametį – 300 eurų paramą kas mėnesį (8)

Šilutės savivaldybės administracija parengė Jaunimo užimtumo vasarą ir integracijos į darbo...

Neringa tvarkosi: senus griuvėsius šalia Raganų kalno pakeis naujas namų kompleksas (16)

Neringos savivaldybėje, Juodkrantėje, netoliese Raganų kalno, duris atvers naujas ir unikalus...

Pajūrio miestas vakcinacijos centro nesteigs: netrūksta abejojančių, ar be jo bus susidorota su skiepijimo krūviais (3)

Prieš prasidedant masinei vakcinacijai šalyje, savivaldybėse buvo pradėta steigti specialius...

Top naujienos

Dalyje savivaldybių – nerimą kelianti padėtis: iš juodojo sąrašo kelio nematyti (11)

Trečiadienį „Reitingų“ žurnalų pristatytuose mokyklų reitinguose buvo įvardytos ne tik...

Dalia Vaitkutė-Šiaulienė | D+

Palanga ruošiasi turistų antplūdžiui bet kokiu oru – naujienos nustebins net didžiausius kritikus

Pernai vasarą lietuvių antplūdžiu besidžiaugęs pajūris panašaus scenarijaus tikisi ir šiemet,...

Užkalnis: kvepalų gynimo maršas iš Lenkijos, arba gėda dėl kainos (26)

Tie, kas pavargo nuo viso pasiruošimo šeimų maršui, kas valė šveitė savo „Volkswagen...

„Didžiojo Šeimos gynimo maršo“ organizatoriai draudimų nepaiso: renginio metu neteisėtai skamba lietuvių autorių dainos LATGA: išanalizavę medžiagą imsimės priemonių (273)

Penktadienį, dieną prieš „Didįjį Šeimos gynimo maršą“, autorinių teisių apsaugos...

Prašė duoti dar 10 minučių, bet neklausė: Izraelis smogė pastatui Gazos Ruože, kuriame dirbo žurnalistai papildyta 16.35 (40)

Izraelio aviacija šeštadienį sunaikino 13 aukštų pastatą Gazos Ruože, kuriame buvo Katare...

„Betsafe-LKL“ čempionato ketvirtfinalis: ar Pasvalio „Pieno žvaigždės“ sustabdys Kauno „Žalgirį“? (4)

Pirmose Lietuvos krepšinio lygoje („Betsafe-LKL“) ketvirtfinalio rungtynėse Kauno...

Visagino baldų gamykla investicijų nestabdo: 750 tūkst. eurų robotas pakeitė keliolikos žmonių darbą (33)

Vienas didžiausių Visagino darbdavių baldų gamybos įmonė „ Visagino linija “ smarkiai...

Skaitytojo klausimas: kokiam paukščiui priklauso šis lizdas?

Grynas skaitytojas Raimondas atsiuntė paukščio lizdo nuotrauką. Jis prašė padėti nustatyti,...