aA
Kauną pasiekė pirmasis iš šimto naujas hibridinis „MAN Lion’s City“ autobusas. Autobusas atvežtas į UAB „Adampolis“ techninę bazę, kur atliekama pirminė techninė apžiūra, ir tik sumontavus papildomą įrangą, hibridas bus perduotas bendrovei „Kauno autobusai“. Naujieji „MAN“ miesto maršrutuose pasirodys jau spalį.
 „Kauno autobusai“ nuotr.
„Kauno autobusai“ nuotr.

Bendrovė „Kauno autobusai“ 23,5 mln. eurų sutartį pagaminti 100 naujų hibridinių autobusų sudarė praėjusių metų lapkritį. Transporto priemonių tiekėjas parinktas po daugiau nei pusmetį trukusio konkurso, kurio metu gamintojas atrinktas pagal autobuso kainą, degalų ir aptarnavimo ilgalaikes sąnaudas.

Pagal sutartį pirmuosius autobusus gamintojas įsipareigojo atvežti į Kauną ne vėliau, kaip per 12 mėnesių, rašoma „Kauno autobusai“ pranešime žiniasklaidai.

„Naujasis „MAN“ autobusas tikrai pranoksta iki šiol Lietuvoje eksploatuotus autobusus. Hibridinė pavara užtikrins tylius sustojimus stotelėse, mažesnes kuro sąnaudas ir mažesnes emisijas į aplinką.

Džiugu, kad ir gamintojo atstovas įdėjo daug pastangų užtikrinant pačią moderniausią šio autobuso komplektaciją“, – sako bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

„Po pirminės autobuso apžiūros galime atsakingai pareikšti, kad tai produktas, viršijantis visų lūkesčius. Tikimės, kad šią vertę pajus ir Kauno miesto gyventojai.

100 autobusų jau yra skaičius, kuris tikrai stipriai prisidės prie miesto oro taršos mažinimo. Kaunas bus pirmasis miestas visoje Europoje, kuriame važinės toks didelis skaičius pažangių hibridinių autobusų“, – kalbėjo bendrovės „Adampolis“ direktorius Vidas Čebatavičius.

Keleivių komfortas ir saugumas

Hibridinis „MAN Lion‘s City“ turės viską, ko pageidauja kasmet vis reiklesni viešojo transporto keleiviai. Šildymą ir vėsinimą, ergonomišką keleivių salono išplanavimą, viešajam transportui pritaikytą ir antibakterine technologija apdirbtą sėdynių medžiagą, neslidžią ir namų jaukumą kuriančią grindų dangą.

Taip pat išorines ir vidines informacines švieslentes, informacijos paskelbimui reikalingą aštuonių garsiakalbių sistemą, mobilių telefonų įkrovimo USB bei vaizdo stebėjimo kamerų sistemą. „Tylus“ sustojimas stotelėse ir pajudėjimas iš jų ženkliai sumažins triukšmo taršą.

 „Kauno autobusai“ nuotr.
„Kauno autobusai“ nuotr.

Keleivių komfortą kurs ir nuo vasaros saulės spindulių saugos tamsinti langų stiklai, o patogi vairuotojų darbo vieta užtikrins jų nuolatinį paslaugumą.

„Turime ilgametę patirtį dalyvaujant viešuosiuose konkursuose, todėl galime pagirti UAB „Kauno autobusai“ ir pasigirti patys profesionalumu, kuris leido projektą pradėti sklandžiai ir greitai.

Komanda prie šio projekto dirbo labai atsakingai, todėl pateikėme ypač palankias sąlygas miestui bei galėjome autobusams pridėti nemažai papildomos komplektacijos miesto gyventojų patogumui“, – sakė bendrovės „Adampolis“ pardavimų vadovas Audrius Lukošius.

Mažesnės sąnaudos ir aplinkos tarša

100 hibridinių autobusų neatpažįstamai pakeis miesto veidą ir tausos aplinką. Moderniausias EURO 6d standarto „MAN“ variklis su integruota hibridine pavara, ne tik leis sumažinti išlaidas kurui, bet ir užtikrins palyginti mažą CO2 emisiją. Naujojo autobuso CO2 emisija prilygsta elektrinio atitikmens vienam keleivio kilometrui.

1 kilogramas – tiek CO2 „pagamina“ vidutinis naujas dyzelinis ar dujinis autobusas nuvažiuodamas 1 kilometrą. Mūsų naujas hibridas veždamas vidutiniškai apie 40 keleivių į orą išleis tik apie 790 gramų/km. Vidutinio elektrinio autobuso nuvažiuotas 1 kilometras kelio vidutine sunaudojama metine energijos norma 1,6 kWh/km sukelia apie 670 gramų CO2 taršą (apskaičiuotas pagal teisės aktuose patvirtintą el. energijos taršos faktorių).

Tai yra tik 15 procentų mažiau, jei lyginama tik nuvažiuotą kelią. Tačiau jei vertinti didesnį elektrinio autobuso svorį ir mažesnį keleivių skaičių, naujojo „MAN“ hibrido poveikis mūsų planetos šiltnamio efektui – mažesnis.

„Keleivis, pasirinkdamas kelionę autobusu, sukelia 7 kartus mažiau oro taršos, nei vidutiniu lengvuoju automobiliu važiuojantis žmogus. 100 naujųjų „MAN“ autobusų oro taršą sumažins dar ženkliau“, – teigia bendrovės rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.

„Verta paminėti, kad nauji autobusai bus ne tik draugiškesni mūsų aplinkai, bet ir sumažins išlaidas degalams, remontui ir tuščiai ridai. Tarptautinio banko finansuotą sumą privalėsime grąžinti iki 2030 m., o itin palankios sąlygos lėmė, kad finansinių sąnaudų susijusių su šia paskola bendrovė gali ir neturėti“, – teigia M. Grigelis.

Patikrinus, išbandžius ir priėmus autobusą, į maršrutus jis išvažiuos tik apmokius vairuotojus. Lygiagrečiai technikos specialistai bus apmokyti atlikti autobusų aptarnavimą. Kauniečiai bei miesto svečiai naujuosius „MAN“ autobusus išbandyti galės jau spalį.

Iki metų pabaigos Kauną pasieks mažiausiai pusšimtis tokių žemagrindžių hibridinių autobusų, likusią dalį transporto gamintojai įsipareigojo pristatyti iki kitų metų gegužės mėnesio.

Rekordinės investicijos

Per paskutinius 5 metus bendrovė investavo daugiau nei 65 mln. eurų į transporto parko ir infrastruktūros atnaujinimą. Nupirkta 50 mažųjų „Mercedes-Benz“ ir 125 standartinių autobusų, 85 „Solaris“ troleibusai. Per ateinančius metus bendrovė suplanavus pakeisti likusius 78 seniausius autobusus.

Kauno miesto vežėjas kasmet modernizuoja ir dalį troleibusų kontaktinio tinklo, kuris ilgainiui leis miesto žaliajam transportui važiuoti kur kas didesniu greičiu. Artimiausiu metu bendrovė pakeis ir elektroninio bilieto sistemą.

Kas vyksta Kaune
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
4.5000

Kauno zoologijos sodas laukia lankytojų su moliūgais (2)

Nuo šiandien iki spalio 26 d. Lietuvos zoologijos sodas kviečia lankytojus mainyti atneštus...

Kaune padvelkė statybomis: planuoja baseiną ir daugiafunkcį centrą (37)

Kauno valdžia žengė pirmus žingsnius dviejų svarbių projektų įgyvendinimo link, nutarta...

Kėdainių rajone – nauja lankytina vieta

Kėdainių rajono savivaldybės taryba pritarė administracijos siūlymui įtraukti zoobotanikos sodą...

Įspūdingas kiemas Kėdainių rajone: puošia 746 jurginų krūmai (10)

Kėdainių rajono Tiskūnų kaime gyvenanti senjorė Laimutė Žukauskienė pelnytai vadinama...

Kaune statomas naujas vaikų darželis: pirmas „nuo nulio“ Nepriklausomybės laikotarpiu (29)

Siekdama užtikrinti, kad mažieji kauniečiai lankytų darželius arčiau namų, Kauno savivaldybė...

Top naujienos

Pasiruoškite, nuo pirmadienio kasdienybė Lietuvoje keičiasi – lokalūs karantinai, nuotolinis ugdymas, susibūrimų ribojimai (127)

Naujų susirgimų koronavirusu skaičiai Lietuvoje muša naujus rekordus. Vyriausybė trečiadienį...

Ekspertai apie augančias paslaugų kainas: jei kainos didėja, turėtume džiaugtis (52)

Kol Europa džiaugiasi krintančiomis kainomis, lietuviai krato kišenes. Per metus vartojimo prekės...

Dar 8 šalies savivaldybėms gali grėsti karantinas: į raudoną zoną pateko ir Vilnius patikslinta (365)

Ateinančią savaitę, nuo spalio 26 iki lapkričio 1 d. imtinai, remiantis naujuoju šviesoforo...

Nauja tvarka dėl izoliacijos: SAM paaiškino, kas tiksliai keičiasi (56)

Europoje Tarybai pateikus rekomendacijas dėl suderinto požiūrio į laisvo judėjimo apribojimą...

Jasikevičiaus sąskaitoje – pirmoji pergalė „El Clasico“ mūšyje: intriga sugrįžo pabaigoje „Barcelona“ pasivijo „Žalgirį“ turnyro lentelėje (11)

Šarūnas Jasikevičius stovėdamas prie „ Barcelonos “ (4/1) vairo pasiekė pirmąją savo...

Teismo salėje širdį gniaužianti byla: nesulaukusi pagalbos ligoto mažamečio mama priėmė kraupų sprendimą (320)

Kauno apygardos teismas pradėjo nagrinėti neeilinę bylą – pasikėsinimu nužudyti sunkiai...

Šiluma kol kas nesitrauks, bet lietaus klius beveik visai Lietuvai (2)

Šeštadienį iki pietų tankiausi lietaus debesys keliaus per pietinius šalies rajonus. Vėliau...

Mįslingas ir kraupus penkių vyrų likimas arba amerikietiškas Diatlovo perėjos variantas (38)

1978 metais Kalifornijos Čiko mieste pakeliui namo po koledžo krepšinio rungtynių mįslingai...

39 metų lietuviui COVID-19 prasidėjo neįprastai, dabar vyras tikina: niekam nelinkėčiau tokio sirgimo (569)

39 metų paramedikas Mantas (tikrasis vardas redakcijai žinomas) pats patyrė, kad COVID-19 liga...

|Maža didelių žinių kaina