aA
Naujas transporto priemones įsigyjanti bendrovė „Kauno autobusai“ rūpinasi ne tik važiavimo komfortu, bet ir keleivių bei kitų eismo dalyvių saugumu. Dėl to autobusuose ir troleibusuose nuosekliai diegiama vaizdo registravimo įranga. Ja „apginkluota“ jau gerokai per 200 transporto priemonių – informacija naudojama labai įvairiai: saugumui užtikrinti, tvarkaraščiams optimizuoti, o esant reikalui perduodama ir policijai.
Kauno viešajame transporte – šimtai naujų vaizdo kamerų
© Kauno savivaldybė

Jau arti 1000 „akių“

Kaip aiškina „Kauno autobusų“ eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis, sistemą sudaro trys keleivių salone sumontuotos kameros ir viena, filmuojanti priekinį vaizdą – tai, ką mato vairuotojas. Vaizdas salone fiksuojamas prie galinių ir vidurinių durų, taip pat priekyje, bilietų žymėjimo ir pardavimo zonoje. Taigi standartinėje transporto priemonėje keturios aukštos raiškos vaizdo stebėjimo kameros.

Mikroautobusų saloną, kadangi šie mažesni, filmuoja viena (360º plataus kampo panoraminė) kamera, o kita fiksuoja vaizdą priešais transporto priemonę. Tokių mažųjų transporto priemonių yra 56 ir dar 185 troleibusai bei autobusai su keturiomis kameromis – iš viso 1042 „akys“ Kauno gatvėse.

„Naujose transporto priemonėse vaizdą taip pat realiu laiku gali stebėti bendrovės atsakingi darbuotojai. Užfiksavus įvykius, keliančius pavojų sveikatai ar gyvybei, chuliganišką vairavimą, vagystes ir pan. – visada sprendžiame dėl vaizdo medžiagos perdavimo atitinkamoms instancijoms“, – teigia R. Stankaitis.

Turės du pasirinkimus

Galima sakyti, sistema, – pažymi R. Stankaitis, – šiuo metu veikia bandomuoju režimu. Užbaigus bandomąjį etapą ir įtvirtinus procesą, vairuotojų paspausti vienas iš dviejų specialių mygtukų: įvykio ir skubios pagalbos (SOS), perduos ne tik įvykio signalą, bet ir pažymės atitinkamą vaizdo įrašo dalį.

Abu mygtukai įrengti vairuotojui lengvai pasiekiamoje vietoje. Pirmasis bus skirtas pranešti apie įvairius eismo įvykius, vagystes, viešos tvarkos pažeidėjus ar chuliganiškus vairuotojus. Jį panaudojus išsaugoma tam tikra vaizdo įrašo atkarpa prieš ir po paspaudimo bei atsakingam darbuotojui automatiškai išsiunčiama žinutė apie mygtuko paspaudimą. Tuomet atsakingas asmuo gali pasižiūrėti, kas nutiko, esant reikalui susisiekti su vairuotoju ir patikslinti detales.

SOS mygtukas skirtas didesniam žmonių saugumui, jei kiltų pavojus keleiviams arba pačiam vairuotojui. Nors taip, pasak R. Stankaičio, nutinka retai, bet, tarkime, kilus muštynėms transporto priemonės salone ir vairuotojui paspaudus šį mygtuką – įvykio vietos koordinates akimirksniu gauna saugos tarnyba, jeigu reikia – policija.

„Vaizdo įrašų kartais prašo patys policijos pareigūnai, kitos teisėsaugos institucijos – tuomet jie pateikiami įstatymų nustatyta tvarka. Kol kas patys labai dažnai medžiagos teisėsaugai neperduodame.

Be abejonės, keleivių salono filmavimas pirmiausiai yra prevencinis. Galima teigti, kad vaizdo stebėjimo sistema sumažino nemalonių incidentų skaičių“, – aiškina „Kauno autobusų“ eksploatacijos direktorius.

Grėsmę kelia priverstinis stabdymas

Kaip įvardija R. Stankaitis, didžiausia bėda šiuo metu – salone stovinčių keleivių griuvimas, kone kas antrą-trečią dieną nutinkantis autobusui ar troleibusui priverstinai staigiau stabdant.

Tokie incidentai įvyksta dėl pavojingo lengvųjų automobilių manevravimo“: staigiai „išneriant“ iš kiemų arba persirikiuojant priešais ir netikėtai blokuojant, kitaip sakant, „užkišant“ prieš pat nosį. Problemų sukelia skubantys, lendantys, pavojingai manevruojantys vairuotojai, kurie pamiršo, kad sustabdyti iki 20 tonų sveriančią transporto priemonę ne taip paprasta kaip lengvą automobilį.

„Neretai viešojo transporto vairuotojas nė nespėdavo įsidėmėti tų greituolių valstybinių registracijos numerių. Dabar galime peržiūrėti reikalingą vaizdo įrašo vietą ir pranešti apie tokio chuliganiško vairavimo atvejį policijai“, – kitų eismo dalyvių įtaką keleivių saugumui komentuoja R. Stankaitis.

Itin pravertė per karantiną

Kameros karantino metu taip pat labai pasitarnavo stebint keleivių srautus, mat dėl pandemijos reikalavimų autobusai gali vežti tik ribotą skaičių žmonių.

„Jeigu būtume „akli“, labai sunku būtų nustatyti, kiek viešuoju transportu tam tikru paros metu keliauja kauniečių, kada ir kokiais laiko tarpais jis būna tuščias arba pilnas“, – pažymi R. Stankaitis.

Jo teigimu, be šių kamerų itin sunku būtų atsekti, kur keleiviai „migruoja:, kur transporto priemonių skaičių arba talpą reikia padidinti, o kur tiek daug jų galbūt nereikia. Tokio vaizdo stebėjimo sistemos pritaikymo bendrovė nesitikėjo, bet ji labai pasitarnauja.

Gelbėja atsiradus netikėtiems trukdžiams

„Kauno autobusai“ taip pat planuojama įvesti vaizdo įrašų apdorojimo tvarką, pagal kurią būtų galima peržiūrėti medžiagą dėl infrastruktūros, duobių, galinėse stotelėse esančios padėties, nuvirtusių medžių, sniego.

„Galiausiai, sutrikus eismui, matome viešojo transporto priemones žemėlapyje ir peržiūrėję arčiausiai esančios vaizdo medžiagą galime įvertinti, kas nutiko, kurioje vietoje gatvė nepravažiuojama, kad operatyviai nukreiptume avarijos vietos dar nepasiekusius autobusus ir troleibusus.

Neturint kamerų, belieka sėsti į automobilį ir patiems vykti į nelaimės vietą –už eismo saugumo saugumą atsakingi darbuotojai, kurie tai daro, tada susisiekiama telefonu ir sprendžiama, ką daryti. Pasinaudojus vaizdo stebėjimo sistema, per minutę galime apžiūrėti avarijos vietą ir koreguoti maršrutus. Sutaupome daug laiko, tai yra patikima bei labai paranku“, – vardija R. Stankaitis.

Kamerų tik daugės

Vaizdo fiksavimo įranga bus montuojama visuose naujuose transporto priemonėse. Svarbu, kad sistema atitiktų bendrovės reikalaujamus techninius parametrus: raišką, saugyklos talpą, įrašo trukmę ir kt. parametrus. Tad registruojamas vaizdas leidžia užsitikrinti, kad bus užfiksuotos visos būtinos detalės nustatyti įvykio aplinkybes ir kaltininkus.

„Kauno autobusai“ planuoja įsigyti dar beveik 80 hibridinių dujinių autobusų, kurie turės lygiai tokią pat vaizdo registravimo sistemą, tad po metų miesto gatves stebės jau virš 300 virtualių „akių“.

Dabar, pasak R. Stankaičio, miesto gatvėmis kasdien kursuoja apie 340 viešojo transporto priemonių, taigi iš esmės jau greit beveik visos turės kameras.

Kas vyksta Kaune
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
2.3333

Bent viena gera žinia iš kelių remonto karaliumi praminto Kauno: atidarytas viadukas darbai užsitęsė pusmečiu ilgiau (8)

Vos prieš savaitę apie Žaliakalnio viaduko rekonstrukcijos finišo tiesiąją pranešusi Kauno...

Šiųmetinę Aludarių dieną – staigmena ir Kaunui, ir visai Lietuvai

Liepos 16-ąją jau ketvirtus metus iš eilės kauniečiai ir miesto svečiai yra kviečiami paminėti...

Kauno savivaldybė siekia įgyti apleistą pastatą Vytauto parke (1)

Kauno miesto savivaldybė planuoja įsigyti šiuo metu apleistą pastatą Žaliakalnio mikrorajone...

Kauno mikrorajono gyventojai įbauginti, bet savivaldybei nė motais: buldozeriai ruošiasi asfaltuoti Nemuno krantinę apie būsimą gatvę jau kuriamos patarlės (302)

Viename Kauno mikrorajone, Žemuosiuose Šančiuose, nerimsta audros – Kauno miesto savivaldybė...

Darbą dėl fotografijos metusi Vilma nuotraukose fiksuoja Jonavą: čia taip gražu, kad nejučia nueinu dešimtis kilometrų (3)

Laukiniai gyvūnai , paukščiai, įstabūs saulėlydžiai ir skirtingomis spalvomis nušvintantys...

Top naujienos

Orai: Joninių naktį prireiks skėčių (9)

Šiandien šalies orus lems mažo gradiento, žemesnio slėgio laukas. Ryte švies saulė, šiek...

Roma Macijauskaitė | D+

26-ių Karolina jau turi 3 mažus vaikus ir vysto 5 verslus: „multitaskinimas“ yra mano kraujyje (2)

Ką reiškia gyventi „labai kukliai“, Karolina Izabelė Brusokienė (26 m.) žinojo nuo mažens...

Lemiamu metu spindėjęs Modričius išgelbėjo pasaulio vicečempionų mundurą (24)

Pasaulio vicečempionai vaikščiojo labai plonu ledu, tačiau reikiamu momentu apie save priminė...

Kraustytis iš Seimo viešbučio nori ne visi: netiki, kad butą Vilniuje išsinuomos už 300 eurų (204)

Seime kelią skinasi įstatymo projektas, pagal kurį be kita ko būtų atsisakoma ir Seimo...

„Globalios Lietuvos“ laureatai atsisako priimti apdovanojimą iš Nausėdos papildyta 20.50 (1491)

„Globalios Lietuvos“ apdovanojimų laureatai atsisako priimti šį apdovanojimą iš prezidento...

Maskoliūnas prašo Sabonio ir kitų žaisti kantriau: nors superstaras, bet taip išeina geriau (32)

Po antros pergalės kontrolinėse rungtynėse Lietuvos rinktinės vairininkas Darius Maskoliūnas...

Situacija Baltarusijos pasienyje gali keistis žaibiškai: turime reaguoti nedelsiant (436)

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl neteisėto...

Pilate alų ant šašlyko? Specialistas amžiams ir visiems laikams atsakė – verta tai daryti ar ne (58)

Ne vienas lietuvis kepdamas šašlyką ant jo užšlaksto alaus tikėdamasis, kad mėsa taps...

Kunigas nepraranda vilties rasti tėvą: kasdien meldžiuosi, kad būtų gyvas ir galėčiau jį apkabinti (15)

Į „Delfi“ su itin asmenišku pagalbos prašymu kreipėsi Kijeve gyvenantis kunigas Andrejus...

Daina Bosas parodė, kokiais papuošalais savo kūną puošia šią vasarą (120)

Daugelis sutiktų, papuošalai – sėkminga investicija, kuri nenuvertėja, yra ilgaamžė ir...