Šioje apžvalgoje pateikiami patys įvairiausi pastebėjimai, pradedant išskirtine prancūziška virtuve ir baigiant egzotiškaisiais sušiais. Profesionalams taip pat neretai užkliūva tinkamos komunikacijos neužtikrinimas ir netvarka virtuvėje.

Perteklinis produktų įsigijimas ir likučių iššvaistymas. Egzistuoja daugybė būtų, kaip šios problemos išvengti: pirkite mažiau, perteklių užšaldykite, dalinkitės, maisto perduokite skurstantiesiems, kompostuokite. Tinkami visi įmanomi būdai, išskyrus maisto išmetimą, rašo „The Independent“.

Laiko valdymas. Dažniausiai žmonės pamiršta skirti bent šiek tiek laiko organizaciniams dalykams atlikti. Vos per porą minučių sudarysite šiokį tokį planą, kuris padės paversti maisto ruošą didesnį atsipalaidavimą ir pasimėgavimą keliančia veikla.

Prastos kokybės produktai. Šis komentaras profesionalams taikytinas net labiau nei tiems, kurie gamina namuose. Sudėtinga suprasti virtuvės šefus, nesuvokiančius produktų kokybės skirtumų. Restorano virtuvės vadovas, neįžvelgiantis skirtumo tarp konservuotų ir šviežių moliuskų, ar nepageidaujantis pirkti šviežios žuvies, nes neturi laiko jos doroti, pagarbos tiesiog nevertas. Nėra lengva rasti argumentų, pateisinančių virtuvės šefus, sąmoningai savo svečiams tiekiančius ne pačią geriausią produkciją. Tiesą pasakius, geriau moliuskų meniu tiesiog neturėti, jei nepavyksta jų gauti šviežių.

Restorano virtuvės vadovas, neįžvelgiantis skirtumo tarp konservuotų ir šviežių moliuskų, ar nepageidaujantis pirkti šviežios žuvies, nes neturi laiko jos doroti, pagarbos tiesiog nevertas.

Žmonės daro klaidą neskirdami laiko ir dėmesio organizaciniams dalykams ir nesusitvarkydami virtuvės. Dar nerekomenduojama ruošiant maistą į keptuvę ar puodą krauti per didelį ingredientų kiekį. Nepatartina pernelyg uoliai laikytis receptuose pateikiamų nurodymų, nes dažniausiai ruošiant bet kokį patiekalą receptą tenka koreguoti, tobulinti ir suteikti jam savitumo, nes tik tokiu būdu maisto ruošimas taps džiaugsmu ir malonumu.

Dar vienas dalykas, kuris, anot žinomų virtuvės šefų, vertinamas kaip maisto ruošimo klaida, – tai patiekalų neragavimas. Net jei konkretų patiekalą ruošiate dažnai, kiekvieną kartą privalote jo paragauti, kad įsitikintumėte, ar jis yra tinkamas tiekti.

Negalima pamiršti, kaip svarbu yra klausytis. Keista, kad toks reikšmingas įgūdis virtuvėje kaip instrukcijų laikymasis kartais būna paliekamas nuošalyje. Darbe labiausiai virtuvės šefus erzina nepakankamas dėmesys detalėms, o namuose svarbiausiu tampa švaros palaikymas.

Nepatartina pernelyg uoliai laikytis receptuose pateikiamų nurodymų, nes dažniausiai ruošiant bet kokį patiekalą receptą tenka koreguoti, tobulinti ir suteikti jam savitumo, nes tik tokiu būdu maisto ruošimas taps džiaugsmu ir malonumu.

Ne ką mažiau kategoriškai virtuvės šefai linkę vertinti ir netinkamą druskos bei prieskonių naudojimą. Kadangi maisto produktai yra natūralios kilmės, jų skonis priklausomai nuo pačių įvairiausių aplinkybių gali labai skirtis. Dėl šios priežasties ruošiant maistą nepatartina aklai paisyti recepte nurodomų ingredientų kiekių. Kur kas naudingiau yra atsakingai ruošiamą maistą ragauti ir tinkamai naudoti druską ir prieskonius skoniams subalansuoti.

Profesionalioje virtuvėje itin svarbi vieta tenka komunikacijai, o jos trūkumas vertinamas kaip itin rimta klaida. Restorano ar kavinės virtuvė – tai vieta, kurioje nuolat verda darbas, todėl tinkama komunikacija čia įgauna išskirtinę prasmę. Taigi dėmesio skyrimas detalėms ir reikalavimams yra privalomas, bet vis tik neretai tenka stebėtis, kaip žmonės sugeba komunikuoti netinkamai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)