aA
Tauragėje gyvenanti Edita S. pasakoja neseniai patekusi į itin nemalonią situaciją. Į svečius užsukusius artimuosius nutarė pavaišinti kava su, kaip teigia, prieš porą dienų pirktais „Veliuona“ saldainiais. Ir koks buvęs netikėtumas, kai nuvyniojus popierėlį iš vieno saldainio ėmė raitytis kirmėlė.
Nutarė svečius pavaišinti saldainiais ir liko be žado: iš gėdos neturėjau kur dėti akių
© Stop kadras

Tikina saldainius pirkusi prieš porą dienų

„Vos nulupusi popieriuką pamačiau kažką išlindus. Tai buvo kirmėlė – negalėjau patikėti tuo, ką matau. Kol susizgribau nufilmuoti, kirmėlė jau buvo kone visa išlindusi iš saldainio“, – pasakoja moteris, kaip sako, prieš svečius pasijutusi ne itin smagiai.

Editos teigimu, saldainiai vos prieš porą dienų buvo pirkti vienoje iš Tauragėje esančių „Maximos“ parduotuvių – didesnėje. Moteris pirkusi pusę kilogramo sveriamų saldainių. Parnešus jie buvo supilti į vazelę.

Filmuota medžiaga, kurioje matyti iš saldainio besiraitanti kirmėlė, ir savo komentaru moteris pasidalijo socialiniuose tinkluose. Komentare ji taip pat pažymėjo saldainių gamintoją „Pergalė“ bei parduotuvių tinklą, kuriame teigia įsigijusi saldainius. Moteris sako ir atskirai kreipusis į šias įmones – nusiuntusi filmuotą medžiagą su klausimu „ar čia viskas normalu?“.


Nei čekio, nei banko išrašo neturėjo

„Prekybos tinklo atstovai manęs pasiteiravo, ar turiu pirkimo kvitą. Atsakiau, kad jei būčiau išsaugojusi pirkimo čekį, pati jau būčiau jį nunešusi į parduotuvę. Tada prašė, jei mokėjau kortele, atsiųsti banko išrašą, tačiau aš mokėjau grynais. Prašė atsiminti datą, valandą, ką dar tuo metu pirkau, tačiau nei aš čekių kolekcionuoju, nei atsimenu, ką kada pirkau“, - tikina moteris.

Prekybininkai teiravosi ir apie saldainių galiojimo laiką, tačiau, moters supratimu, jį galima rasti tik prekybos vietoje, kur parduodami sveriami saldainiai. Ant paties saldainio ar maišelio, į kurį jie sudėti, tokia informacija nenurodoma. Edita sako tikinti, kad patys prekybininkai kreipia dėmesį į tai, kokio galiojimo produktus dedantys į lentynas.

Tuo bendravimas su prekybos tinklu ir baigęsis. Pašnekovė neslepia apmaudo, kad prekybos tinklo atstovai jos net neatsiprašė. Tik pranešė, kad prekybos vietoje būsiąs atliktas patikrinimas. Neseniai parduotuvėje apsilankiusi Edita sako jau tų saldainių neberadusi – jų prekyboje nebelikę.

Pasidalijo panašiais atvejais

Kitokia patirtis, kaip pasakoja tauragiškė, buvusi su saldainių gamintojais: „Vilniaus pergalė“ iškart sureagavo į mano kreipimąsi. Manęs iškart atsiprašė, papasakojo apie gamybos patalpose vykdomą dezinfekciją ir pan. ir tikino, kad gaminiai čia negali būti užkrečiami. Paprašė parduotuvės adreso – taip pat ketino atlikti patikrą. O už sukeltą nemalonią situaciją paprašė kontaktų – ketino įteikti dovanėlę.“

Pasiteiravus, ar moteris nesikreipė į Vartotojų teisių tarnybą, Edita S. atsakė nenorinti gaišti laiko: „Man būtų užtekę pardavėjo atsiprašymo. Nei man pinigų reikia, nei ten kažkokia kosminė suma buvo.“

Socialiniame tinkle pasidalintas Editos postas sulaukė nemenkos reakcijos. Žmonės dalijosi patirtimis neva nesąs tai pirmas kartas, kai prekybos vietose pirktuose saldainiuose, arbatos pakelyje aptinkamos kirmėlės. Svarstoma, kad maisto produktai gali būti laikomi netinkamomis sąlygomis.

Nutarė svečius pavaišinti saldainiais ir liko be žado: iš gėdos neturėjau kur dėti akių
© Stop kadras


Gamintojo ir pardavėjo komentarai

Pakomentuoti situaciją paprašiau ir saldainių „Veliuona“ gamintojo – bendrovės „Vilniaus pergalė“ ir prekybos tinklo „Maxima“.

Komentuoja prekybos tinklo „Maxima“ Procesų ir kokybės valdymo departamento direktorė Julija Vasiljevienė

„Labai apgailestaujame dėl šios nemalonios situacijos.
Maisto saugos ir kokybės užtikrinimas mums yra vienas svarbiausių veiklos prioritetų, todėl nuolatos yra vykdoma kokybės kontrolė, kurios metu yra tikrinami maisto produktų galiojimo terminai, laikymo sąlygos bei atsekamumas. Visada dėmesingai peržiūrime maisto produktus, o pastebėjus, kad jie neatitinka kokybės reikalavimų, nedelsiant išimame iš prekybos.

Socialiniuose tinkluose pastebėję šį atvejį patys proaktyviai kreipėmės į pirkėją, prašydami detalesnės informacijos, kad galėtume pradėti papildomą kokybės kontrolės patikrinimą.

Pirkimo kvito pirkėja neturėjo išsaugojusi, o papildomos informacijos – apytikslės pirkimo datos ir laiko, išleistos sumos ar ir kartu pirktų kitų prekių – negalėjo įvardyti. Gavę informacijos tik apie parduotuvę, kur galimai buvo pirkti saldainiai, nedelsiant buvo atliktas patikrinimas – jokių kokybinių pažeidimų neaptikta.

Didelį dėmesį skiriame, kad užtikrintume aukštą prekių kokybę ir esame labai dėkingi klientams, kurie pastebėję kokybinius pažeidimus, informuoja mus tiesiogiai. Tai leidžia iškart operatyviai imtis atitinkamų veiksmų. Klientai gali skambinti nemokama informacine linija 8800 200 50, rašyti el. paštu klientai@maxima.lt ar tiesiog kreiptis į mūsų parduotuvių administraciją.

Įsigijus nekokybišką gaminį ir pateikus pirkimo kvitą ar kitą papildomą informaciją, kuri patvirtintų pirkimo faktą, visada klientams yra grąžinami pinigai.“

AB „Vilniaus pergalė“ marketingo vadovas Justas Razmus

„Pirmiausia, norime užtikrinti, kad AB „Vilniaus pergalėje“ laikomasi maisto kokybės ir saugos standartų reikalavimų kiekviename gamybos etape, pradedant nuo žaliavų sandėliavimo iki produkcijos atkrovimo klientams, todėl visi mūsų gaminami produktai yra saugūs ir kokybiški bei atitinka mūsų klientų lūkesčius. Įmonėje veikia griežta kenkėjų kontrolės programa, prižiūrima profesionalios kenkėjų kontrolę atliekančios įmonės. Periodiškai atliekame fabriko dezinsekciją, kad nebūtų galimybės veistis kenkėjams. Gamybos patalpose ir sandėliuose įrengta gera ventiliacija, užtikrinama švara, patalpos nuolat valomos, kenkėjams naikinti įrengiamos gaudyklės, skraidantiems vabzdžiams – specialūs šviestuvai. Žaliavos perkamos tik iš patikrintų ir patikimų tiekėjų.

Visgi, prie visų pastangų, jei pagaminti maisto produktai nėra laikomi tinkamomis sąlygomis, jie gali pritraukti parazitus. Pirkėjos pateiktoje nuotraukoje matome kenkėjų lervas, panašu, kad maistinės kandies, o jos paplitę praktiškai visur – dažno iš mūsų namuose. Tai ir yra svarbiausia suprasti – parazitas saldainyje „apsigyvena“ būtent dėl netinkamų laikymo sąlygų, su produkto galiojimo terminu ši situacija nėra susijusi.

Geriausia ką galite padaryti šioje situacijoje, yra padėti gamintojui atsekti kuriame tiekimo grandies etape laikymo sąlygos nebuvo tinkamos. Todėl kiekvieną kartą prašome to paties – pranešti mums saldainių pagaminimo ir galiojimo datą, tikslią gaminio pirkimo vietą ir laiką (galbūt išsaugojote čekį), ar nusipirktą gaminį laikėte namuose, ar iškart po pirkimo vartojote. Pagal produkto galiojimo datą mes galime atsekti visą saldainių gamybos ciklą, patikrinti pavyzdžius bei gamybos ir technologinius parametrus, kokybės ir saugos įrašus, o taip pat nustatyti kada galėjo įvykti produkto užkrėtimas ir patikrinti parduotuvėje esančius kitus saldainius.

Įmonės vardu nuoširdžiai apgailestaujame dėl šio įvykio ir nemalonių išgyvenimų. Suprantame pirkėjos nusivylimą dėl šio įvykio, tačiau užtikriname, kad AB “Vilniaus pergalė“ negamina saldainių su kenkėjais.“

Jei atsakymas netenkina, galima kreiptis toliau

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba teigia, kad vartotojas, įsigijęs nekokybišką produktą (kol nesibaigė jo tinkamumo vartoti terminas), visų pirma turėtų kreiptis į prekybos vietą bei pardavėjui pateikti maisto produktą ir nurodyti priežastį (produkto trūkumą ar kitą priežastį), dėl kurios įsigytas maisto produktas jo netenkina.

Vartotojo prašymas gali būti teikiamas žodžiu arba raštu. Pateikdamas prašymą dėl maisto produkto keitimo ar grąžinimo, vartotojas taip pat turi pateikti kasos aparato kvitą ar pirkimo–pardavimo kvitą. Jeigu vartotojas nepateikia maisto produkto įsigijimą patvirtinančio dokumento, produktas keičiamas arba vykdomi kiti prašyme nurodyti vartotojo reikalavimai tik pardavėjui sutikus.

Pasak valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos, verslininkas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.

Jeigu pardavėjas ar paslaugos teikėjas netenkina vartotojo reikalavimo, jį tenkina iš dalies, arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo ginčų sprendimo ne teisme tvarka.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(73 žmonės įvertino)
2.7808

Adventui – 3 patiekalų idėjos: bus skanu ir sotu net atsisakius mėsos

Iki didžiųjų metų švenčių liko mažiau nei mėnuo. Ir nors švenčių laukimas asocijuojasi su...

Mitybos specialistė Švetkauskė: žmonės nustemba sužinoję, kada į patiekalą berti druską, kokie prieskoniai gali suteikti gurmanišką skonį (1)

Aistę Švetkauskę pelnytai galima vadinti viena iš sveikos mitybos pradininkių Lietuvoje – jau...

Dietologė Gavelienė apie tai, kokie prieskoniai labiausiai tinka norint kontroliuoti kūno svorį: tik svarbu žinoti, kaip juos vartoti + bananų duonos receptas

Saldūs prieskonių kvapai šventiniu laikotarpiu akimirksniu nuneša į vaikystę, kuomet meduoliai...

Virtuvės šefas Meschino dalijasi 3 klasikiniais itališkais receptais: reikės vos kelių ingredientų, o skonis jus nukels tiesiai į Romą

Vis labiau žiemą primenantis lapkritis įkvepia jaukiems vakarams namuose su artimaisiais....

Roma Macijauskaitė

Vaida Kurpienė komentuoja, kaip pasikeis organizmas, jei visą mėnesį kasdien suvalgysite bent šiek tiek imbiero (3)

Kad vaisiai ir daržovės – žmogui sveiki produktai, kartojama be galo, todėl mažai tikėtina,...

Top naujienos

Ukraina – ant rimtos katastrofos ribos: provokacijos gali įvykti bet kada (10)

Po pastaruoju metu vykusių Rusijos raketų smūgių, kaip pranešė šalies atominių elektrinių...

Butų pardavėjai pažėrė kalėdinių akcijų: įvertino, kokia iš jų nauda pirkėjams (1)

Į šventinių akcijų traukinį šoka ir NT vystytojai. Kai kurie rinkos žaidėjai dalija...

Karas Ukrainoje. Ukrainai – Bideno ir Macrono pažadas apžvalgininkas pateikė prognozę, kaip keisis Rusijos elgesys

Rusijos raketų smūgiai Ukrainai nesiliaus, tačiau pauzės tarp atakų didės, nes mažės priešo...

Martin Alps, delfi.lv

Susirgote, nes perpūtė? Klystate: peršalimo ligų priežasčių reikėtų ieškoti ne oro sąlygose (2)

Peršalau, perpūtė, persišaldžiau gerklę atsigėręs šalto vandens, peršlapau kojas, išėjau...

„Energiją taupančios dėžutės“: gyventojams – tai apgaulė, tačiau verslas turėtų susitvarkyti reaktyviąją energiją ir taupyti

Kam pačiam taupyti elektros energiją, jei už jus tai padarys „išmani dėžutė“ įjungta į...

Ramus favoritų pokaitis pavirto košmaru: Vokietija – ištrenkta iš pasaulio čempionato (2)

Ispanija ir Vokietija pusę rungtynių be didesnio vargo artėjo kiekviena prie savo tikslo. Bet...

Netikėtai „Instagram“ paskyrą praradusi Mia Pilibaitytė: tokių kenkėjų savo gyvenime turėjau daug (3)

Atlikėja Mia Pilibaitytė neteko instagramo paskyros. Socialiniuose tinkluose aktyvi dainininkė...

Jaukus Kalėdų laukimas Vilniuje: sostinės gatvės skęsta šventiškose šviesose nuotraukų galerija

Pirmoji žiemos diena šiemet Lietuvoje išties žiemiška – žemę dengia sniegas, spaudžia...

„Sodra“ pastebi, kad gyventojų sprendimai keičiasi: iššūkis laukia 2027 metais (23)

„ Sodra “ stebi, kad gyventojai į išankstinę pensiją jau taip nebesiveržia, kaip prieš...