„Dar tada, kai Nidoje buvome įsikūrę tik laivelyje, vasaromis nedirbome Vilniuje. Kadangi tik praėjusiais metais surinkome naują kolektyvą į Kuršių marių pakrantę, tad ir Vilniuje esančio restorano neuždarėme.

Bet tai – ne pati baisiausia situacija. Blogiau yra pandemija, kai nežinome, kas bus toliau. Mūsų restoranėlis yra Vilniaus senamiestyje, kur patalpos uždaros, labai nedidelės, ir, pagal visus reikalavimus, vietoj tų mūsų šešių staliukų belieka turėti du ar tris.

Tokia situacija privertė susimąstyti, gal verta sustabdyti savo veiklą tose patalpose“, – pasakojo Rimvydas.

Svajojo apie naujas patalpas

Rugsėjo mėnesį restorano savininkai turėjo planą keltis į naujas – erdvesnes ir patogesnes – patalpas. Tačiau koronaviruso protrūkis visame pasaulyje ir karantinas Lietuvoje privertė pakeisti užmojus.

Sofa de Pancho

„Tie aštuoneri metai darbo senose patalpose yra labai svarbūs. Atrodo, kad jas išsaugome, išaugo ir mūsų klientai. Kai kurie darbuotojai dirbo tuos aštuonerius metus, tad ir jiems nauja erdvė būtų buvusi didesnė motyvacija, be to, ji būtų labiau pritaikyta restoranui. Bet dabartiniai laikai yra tokie, jog sunku planuoti, kas bus po mėnesio, dviejų ar trijų. Tad laukiame, stebime ir tikimės ateityje sugrįžti“, – mintimis dalijosi R. Bartkus.

Rimvydas Bartkus

Kada tai įvyks, anot Rimvydo, paaiškės šio sezono pabaigoje, kai baigsis rugpjūčio mėnuo ir bus svarstomi tolimesni gyvavimo planai, – ar atrasti naują vietą Vilniuje, ar padaryti metų pertraukėlę ir pailsėti. „Vis dėlto jau aštuonerius metus Vilniuje dirbome ir net neturėjome rimtų atostogų“, – pripažino restorano savininkas.

Susitapatinimas ir geresnės lokacijos paieškos

Pasak R. Bartkaus, restorano savininkas pats susitapatina su restoranu. „Mes jau ketvirti metai gyvename Nidoje. Tas nutolimas nuo sostinės jau veikia ir pačią restorano sistemą. Fizinis nebuvimas neleidžia pasidžiaugti savo paties sukurtu produktu – juk restoranų versle šeimininkas yra neatsiejama restorano dalis. O Nidoje mes gyvename fiziškai ir vis labiau tampame pajūrio žmonėmis. Tad kelionė į Vilnių tampa tik darbu, o tai nebedžiugina. Nutarėme, kad sostinėje sustabdome savo veiklą ir galbūt kitais metais atsidarysime Palangoje“, – apie planus pasakojo R. Bartkus.

Trejus metus iš eilės tarp 30 geriausių restoranų Lietuvoje esančiam restoranui sena lokacija netiko.

„Kitoje kelio pusėje, parkelyje, turėjome restorano lauko terasą. Tad nebuvo labai patogu aptarnauti kokybiškai – ten važinėja automobiliai. Ir kol padavėjas atneša maistą, tai jis ir pravėsta, o papūtus vėjui dar ir dekoracijos ar servetėlės nulaksto. Todėl tą terasą perleidome barui „Bukowski“. Jiems, kaip barui, ši vieta labiau tinkama“, – teigė restorano savininkas.

Švelnėjantis karantinas leido Nidoje atverti duris

Birželio 3 dieną, švelnėjant griežtiems karantino suvaržymams, lankytojams duris atvėrė Nidoje įsikūręs „Sofa de Pancho“. Naują sezoną pradėjęs restoranas ant Kuršių marių kranto planuoja dirbti iki pat rugsėjo pabaigos.

„Nidoje praėjusiais metais jau buvome pasiekę tokį lygį, kad reikėdavo prieš dvi savaites rezervuotis staliuką, – žmonės tai darydavo net internetu. Na, o mūsų restorano klientai yra būtent Nidoje antrą būstą turintys žmonės“, – kalbėjo Rimvydas.

Žinoma, restorane apsilanko ir turistų iš visos Lietuvos, ir svečių iš užsienio, taip pat – ir vietinių. Rimvydas tikisi, kad šiemet klientų taip pat netrūks, tačiau niekas negali nuspėti ateities tokiu nestabiliu metu.

Restoranui – geriausio virtuvės šefo dėmesys

Prie restorano meniu prisilietė ir tituluotas virtuvės šefas Martynas Praškevičius – jo restoranai „Džiaugsmas“ ir „Stebuklai“ ne vieną kartą tituluoti geriausiais restoranais Lietuvoje.

„Kartu sukūrėme atnaujintą meniu. Aišku, išliks ir mūsų hitai, bet bus daug naujų patiekalų. Naujiena laukia ir kalbant apie vyno kortą, kurią kūrė vienas stipriausių someljė Linas Kuklerius. Be to, su Martynu brandiname vieną projektą – mūsų pirmas restoranėlis buvo laive. Tas laivas dar yra ir, jeigu vėjas bus palankus, jame atsiras užkandžių ir vyno vietelė“, – mintimis dalijosi R. Bartkus.

Tiesa, meksikietiškas restoranas savo virtuvėje jau ne pirmą kartą leidžia pasireikšti ir kitiems garsiems šefams.

„Prieš aštuonerius metus, kai atidarėme restoraną, mūsų pagrindinė veikla buvo teminės vakarienės – kviesdavome virtuvės šefus pasireikšti Meksikos tema. Tuo metu dalyvavo ir Martynas Praškevičius su Ali Gadžijevu, savo draugams vakarienę ruošė ir Gidonas Šapiro-Bilas iš „Žas'ų“, „Amandus“ šefas Deivydas Praspaliauskas. Buvo ir iš Švedijos šefų atvažiavusių, pasikvietėme barmeną Vainių iš baro „Apoteka“, kuris surengė trijų dienų gerų kokteilių seriją“, – pasakojo restorano „Sofa de Pancho“ bendraturtis Rimvydas.

Dirba tik penkias dienas per savaitę

Kadangi restorano savininkai Diana ir Rimvydas jau yra Nidos gyventojai, tad vietinių darbo režimas galioja ir jiems. Taigi restoranas dirba tik penkias dienas per savaitę.

Sofa de Pancho Nida

„Sekmadieniais ir pirmadieniais ilsimės, tada galime nueiti prie jūros, kur nors nuvykti, visą dėmesį skirti vaikams ar tas dienas tiesiog praleisti gamtoje, įkvėpti energijos kitai savaitei.
Juk norint išlaikyti kokybę reikia ir atsikvėpti. Gana sunku tai padaryti, jei dirbama ilgas darbo valandas ir septynias dienas per savaitę. Tad mums tų penkių dienų per savaitę užtenka. Dažniausiai žmonės į Nidą atvyksta ne dviem dienom, o savaitei, dviem ar trim. Spėja aplankyti ir mus, ir kitas Nidoje esančias vietas, kurios dirba tomis dienomis, kai mes nedirbame.

Rimvydas Bartkus

Na, o šį sezoną subūrėme labai stiprią komandą, kaip mes su Diana juokaujame, paprastai tokių žmonių nesurasi ir neprisikviesi dirbti sezoninį darbą“, – pasakojo R. Bartkus.

Nestovėjo vietoje ir pristatė naujovę Neringoje

Tačiau net ir prispausti karantininio sunkmečio, restorano savininkai netrypčiojo vietoje. Per tas dienas kūrybingi verslininkai pristatė ir įgyvendino dar vieną projektą: „Mūsų karantininis projektas – „Bodega.lt“. Mes tiekiame Kuršių nerijos lankytojams ir gyventojams unikalių maisto produktų ir gėrimų. Anksčiau tie tiekėjai tiekdavo išskirtinai tik restoranams, bet kadangi pardavimo srautas restoranams buvo kritęs, tai sukūrėme tokią internetinę krautuvėlę.
Vasarą, jei kas norės pasilepinti geru sūriu, geru vynu ar kokybiškais vaisiais, bus galima užsisakyti per internetinį mūsų puslapį, atsiimti mūsų restorane arba pristatysime tiesiai į namus“, – naują gastronominį projektą Neringoje pristatė R. Bartkus.