Žmonės ieško emocijų ir patirčių

Socialinis tinklas „Instagram“ nuo pat atsiradimo yra siejamas su maisto kultūra – patraukliai atrodančio, išskirtinio ar tiesiog žmogaus nuotaiką ir emocijas tądien atspindinčio maisto nuotraukomis, žmonės dažniausiai dalinasi būtent šioje platformoje.

„Pats „Instagram“ pavadinimas sufleruoja mums apie momentiškumą, dalijimąsi maloniomis kasdienybės akimirkomis čia ir dabar. Juk maistas ir yra kiekvieno iš mūsų kasdienybės dalis, dažnai susijusi su teigiamomis emocijomis – prie vakarienės stalo susiburia šeima, papietauti kviečiame draugus, kulinarinės patirtys neretai lydi ir kelionėse. Viskuo, kas teikia geras emocijas, norisi dalintis, o geriausiai ir greičiausiai tai padaryti leidžia vaizdas“, – pasakoja skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė J. Narkevičiūtė.

Šiais laikais, kai žmonės valgo, ilsisi ir net keliauja akimis, daugelis išmoko užfiksuoti kadrą, kuris „Instagram“ sukelia milžinišką susidomėjimo bangą. Būtent dėl šios priežasties, pasak J. Narkevičiūtės, instagramiško maisto sąvoka tapo patraukliai atrodančio maisto sinonimu.

Verslui – naujos galimybės

Pastaruoju metu ne tik viešojo maitinimo įstaigoms, kavinėms ir restoranams, bet ir prekybos tinklams tapo svarbu, kad jų maistas būtų instagramiškas, kitaip tariant – estetiškai patrauklus.
Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė pastebi, kad augantis pirkėjų dėmesys maisto išvaizdai, estetiniam patrauklumui ir jo pateikimui pastaruoju metu itin jaučiamas ir prekybos sektoriuje. Dėl to stengiamasi ne tik siūlyti kokybišką ir įvairų maistą, bet siekiama, kad jis būtų kuo patraukliau pateiktas.

„Nuolat sekame maisto kultūros tendencijas, o viena iš jų, šalia siekio vartoti sveikesnį ir įvairesnį maistą, šiuo metu neabejotinai yra dėmesys parduodamų produktų ir gaminių išvaizdai. Gyventojai nori vartoti tokius kulinarijos, mėsos, žuvies ar duonos gaminius, kokius mato receptų žurnaluose ar kulinarijos žvaigždžių socialinių tinklų paskyrose“, – pasakoja B. Čaikauskaitė.

Didėjantys pirkėjų lūkesčiai ne tik gaminių skoniui, kokybei, bet ir išvaizdai, anot B. Čaikauskaitės, rodo augančią maisto kultūrą šalyje, todėl prekybininkai turi prie to taikytis ir pasiūlyti vartotojų poreikius atitinkančius produktus ir gaminius – tuos, kurie taptų patrauklūs vartotojo akiai.

Tuo metu J. Narkevičiūtė pastebi, kad prekės ženklai įamžindami maistą socialiniuose tinkluose, siekia natūralumo ir nori, kad viskas atrodytų kuo šviežiau ir skaniau. Tai, anot specialistės, formuoja ir sveikesnius gyventojų mitybos įpročius. Specialistė pateikia patarimus tiems, kas nori patraukliai įamžinti maistą nuotraukose.

5 patarimai, kaip patraukliai įamžinti maistą nuotraukoje:

  • Nepamirškite, kad ne visą maistą nuotraukoje galima pateikti „skaniai“, todėl šiam tikslui reikėtų rinktis tokį, kuris turi daugiau spalvų, jame yra vaisių ar daržovių.
  • Patiekalą fotografuokite dar jo neparagavę. Taip pat nuvalykite vietas, kuriose pastebėjote ne vietoje nuvarvėjusį padažą ar kreivai pūpsančius šparagus.
  • Kreipkite dėmesį ne tik į patiekalą, bet ir į foną, kuriame jis yra. Įsitikinkite, kad į kadrą neįsiterpia lėkštės su jau paragautu maistu, netvarkingai numesti įrankiai ar trupiniai. Geriausia kompozicijai rinktis vientisos spalvos foną ir jį praturtinti derančiomis detalėmis.
  • Fotografuokite šviesoje ir įsitikinkite, kad ant maisto nekrenta šešėliai.
  • Maistą fotografuokite iš viršaus arba, jei maistas tam yra tinkamas (pavyzdžiui, fotografuojant desertus) – iš horizontalios perspektyvos.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)