Etikečių nemato ne tik regos negalią turintieji

Visi žinome, kas yra produkto galiojimo data ir prieš pirkdami ar ištraukę produktą iš šaldytuvo, pasižiūrime: dar galioja, t.y. saugu jį valgyti ar ne. Idėja kurti išmaniąją etiketę dizaino studentei Solveigai kilo po artimesnės pažinties su regos negalią turinčiaisiais: kitaip nei regintis žmogus, neregys neturi jokios galimybės perskaityti ir sužinoti, ar pieną, kurį ką tik išsiėmė iš šaldytuvo, dar gali gerti ar jau nebe.

Laboratorija/ "Mimica" nuotr.

„Bendradarbiavau su įmone, kuri kūrė projektą, kaip neregiams palengvinti važinėjimą viešuoju transportu, autobusais ir traukiniais ir visai netikėtai sužinojau, kad ir maistas jiems yra problema. Juk visos etiketės – tik vizualios, informaciją iš jų gauname tik žiūrėdami ir niekaip kitaip. Kaip padėti žmogui, kuris nemato? Tačiau netrukus supratau, kad ne tik neregiai nemato, ar produktas sugedęs ir tinkamas naudoti, bet ir mes visi nelabai tai žinome“, – apie idėjos pradžią Alfui Ivanauskui papasakojo dabar jau išmaniąsias etiketes kuriančios įmonės „Mimica“ steigėja ir vadovė Solveiga.

Solveiga Pakštaitė

Pienas galios ilgiau

Tiesa ta, kad etiketės nurodo labai formalų produkto galiojimo terminą, pavyzdžiui, nurodytas pieno galiojimo terminas yra penkios dienos, tačiau visi žinome, kad geriamas ji gali būti dar bent kelias dienas. Pasak Solveigos, dėl to, kad etiketė praneša tik formalųjį, o ne tikrąjį produkto galiojimo laiką, išmetame labai daug, net apie 60 proc. vartoti dar tinkamo maisto.

Galiojimo laikas

„Susibūrėme į komandą su vienu universiteto chemiku ir ėmėme generuoti idėją apie etiketę, kuri reaguotų į cheminius ir fizikinius procesus maisto produktui pradėjus gesti, t. y., rodytų tikslią, realią maisto produkto galiojimo pabaigą. Pirma versija – plokščia, specialios želė pripildyta etiketė, kuri, kol produktas geras, būna lygi, o kai ima gesti, tampa gruoblėta. Tai etiketė, kuri tarsi nuskenuoja produktą. Jos dėka, produkto galiojimo laiką galima pratęsti nuo kelių dienų iki net kelių mėnesių.

Pinigai grįš

Ilgainiui etiketės idėja tobulėjo, o pradėjus bendradarbiauti su maisto produktų gamintojais ir tiekėjais tapo aišku, kad etikečių reikia bent dviejų skirtingų dizainų – vienos turi būti plokščios, jas patogu klijuoti ant mėsos gaminių ir pan., o kitos - kamštelio formos. „Išmanusis kamštelis žinos, kada buvo atsuktas pirmą kartą ir skaičiuos, kaip ilgai produktas gali būti vartojamas. Plokščia etiketė gamintojui kainuos apie 1 euro centą, kamštelis – apie du, tačiau atlikome tyrimą, apskaičiavome, kad pinigai sugrįš, padidės ilgiau galiojančių produktų pardavimai ir smarkiai sumažės maisto švaistymo apimtys“, – teigė unikalų dalyką sukūrusi lietuvaitė.
Solveiga Pakštaitė/ Beno Broomfieldo nuotr.

Apie tai, kaip išmani etiketė „tarnaus“ mums vasarą, ypač karštomis dienomis piknikaujant, sužinokite žiūrėdami „Alfas live“ čia:


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)