Prioritetas – lietuviškos daržovės

Prekybos tinklas „Maxima“ didelę reikšmę skiria lietuviškoms daržovėms, o jų tiekėjus teigia atsirenką itin kruopščiai. Šiuo metu lietuviškas daržovių asortimentas šiame prekybos tinkle sudaro ketvirtadalį viso daržovių asortimento.

„Žinome, kad absoliuti dauguma mūsų pirkėjų deklaruoja, kad pirmenybę teikia būtent lietuviškoms daržovėms. Balandį vykdyta apklausa parodė, kad vietinė kilmė pirkėjams reiškia natūralumą, gerą skonį ir užtikrintą kokybę“, – sakė pirkimų departamento direktorė Vilma Drulienė.

Prekybos tinklas „Iki“ daržovių asortimentą taip pat formuoja teikiant prioritetą lietuviškai produkcijai, o pasibaigus lietuviškam derliui, jau šaltuoju sezonu, pakankamai didelė dalis daržovių prekybos tinklą pasiekia iš Pietų Europos, o taip pat iš tokių šalių kaip Kolumbija, Ekvadoras, Namibija, Panama ir daugelio kitų.

„Visuomet noriai vertiname Lietuvos ūkininkų pasiūlymus bendradarbiauti, nes šviežias vietinis derlius, galintis į parduotuves atkeliauti greičiau nei per parą, yra noriai perkamas mūsų klientų“, – teigia „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.

Prekybos tinklo „Lidl“ atstovės Valerijos Lebedevos teigimu, didelis parduotuvėse dėmesys skiriamas ne tik pamėgtai lietuviškai produkcijai, tačiau dalis daržovių vežamos iš užsienio: „Dalį sezoninių vaisių ir daržovių perkame Lietuvoje. Tačiau tam, kad savo pirkėjams „Lidl turgelyje“ nuolatos galėtume pasiūlyti šviežiausios augalininkystės produkcijos, prekių vežamės iš Ispanijos, Italijos, Lenkijos, Belgijos, Vokietijos, kitų šalių pagal sezoną. Atidžiai rinkomės Lietuvos ūkininkus, kad parduotuves pasiektų geriausia lietuviško derliaus dalis.“

Šviežumas svarbesnis net už kainą

„Prieš pradėdami bendradarbiauti su daržovių augintojais patikriname visų ūkių higienos ir kokybės sąlygas. Tokiu būdu įsitikiname, kad gauname kokybiškas daržoves. Stengiamės įvertinti paklausą ir nustatyti konkrečius užsakomų daržovių kiekius, kuriuos spėtume sėkmingai išparduoti“, – kalbėjo „Iki“ prekybos tinklo atstovė.

Prekybos tinklo užsakymu atliktas visuomenės nuomonės tyrimas parodė, kad net du trečdaliai pirkėjų, rinkdamiesi vaisius ir daržoves, daugiausia dėmesio teikia jų šviežumui, kuris dažniausiai yra svarbesnis net už kainą.

„Lidl“ prekybos tinklo atstovės teigimu, šviežumas yra didžiausias prioritetas. „Dauguma vaisių ir daržovių, kurie skirstomi pagal klases, „Lidl“ parduotuvėse yra pirmos klasės. Visi į parduotuves pristatomi švieži vaisiai ir daržovės turi būti identifikuojami – kiekviena transportavimo pakuotė privalo būti pažymėta atsekamumo etikete.

Reikalavimai vaisių ir daržovių kokybei apima ir nuostatas dėl medžiagų, naudojamų apsaugant augalus nuo ligų ir siekiant turtingo derliaus, likučių. Siekiame pesticidų likučių ir kitų nepageidaujamų medžiagų sumažinimo šviežiuose vaisiuose ir daržovėse“, – kalbėjo V. Lebedeva.

Jau nuo 2018-ųjų prekybos tinkle „Lidl“ įsigalios griežtesni nei numato higienos norma kokybės kriterijai.

„Tiekėjų prašysime užtikrinti, kad bet kokios veikliosios medžiagos likučių augalininkystės produkcijoje suma neviršytų trečdalio taikomos didžiausios leidžiamos koncentracijos.

Švieži vaisiai ir daržovės bus priimami tik iš augintojų, turinčių augalininkystės produkcijos kokybės kontrolės sistemos „Global G.A.P.“ sertifikatą, pasiliekant teisę atsisakyti priimti produkciją iš nesertifikuotų augintojų“, – patikino V. Lebedeva.

Tuo tarpu prekybos tinklas „Maxima“ didžiuojasi išskirtiniu projektu su „Kietaviškių gausa“, kuri neseniai pabaigė dvejų metų trukmės šiltnamių modernizacijos projektą.

„Dalyje naujųjų šiltnamių pirmą kartą Lietuvoje buvo įdiegta šviesos kultūra – moderni apšvietimo ir mikroklimato palaikymo sistema, sudaranti sąlygas daržoves auginti nepriklausomai nuo metų laiko ar gamtos oro sąlygų, todėl pirkėjams šviežių daržovių galime pasiūlyti ištisus metus. Siekiame pirkėjams Lietuvoje pasiūlyti tokias pomidorų rūšis, kurias iki šiol tekdavo importuoti iš Ispanijos ar kitų šalių, nes dėl klimato sąlygų jų Lietuvoje nebuvo įmanoma užauginti“, – sakė V. Drulienė.

Itin svarbios sandėliavimo sąlygos

Išties daug dėmesio skiriama daržovių sandėliavimui, kuris turi įtakos jų šviežumui.

„Darome daug praktinių tyrimų ir remdamiesi patirtimi, tiekėjų rekomendacijomis nustatome optimalias sąlygas bei pagal jas laikome konkrečias prekių grupes, tai yra skirtingas daržoves, vaisius laikome skirtingų temperatūrinių, drėgmės, apšvietimo režimų sandėliuose, kas padeda maksimaliai ilgai išlaikyti prekes šviežias“, – sakė „Maximos“ atstovė.

Į prekybos tinklo „Iki“ logistikos centrą ūkininkų pristatytos daržovės būna dar kartą patikrinamos ir atrenkamos pagal dydį ir išvaizdą, o vėliau – nuplaunamos.

„Pavyzdžiui, morkos, burokėliai, kopūstai ar kitos daržovės nuplaunamos vandeniu, o nuo bulvių žemės yra nuvalomos specialiais šepetėliais. Po visų procedūrų daržovės keliauja į parduotuves po visą Lietuvą – neretai šviežiai nuskintos daržovės jas pasiekia ir per parą, ilgiausiai per dvi“, – pažymėjo B. Čaikauskaitė.

Prieš pasiekiant parduotuvių lentynas daržovės kruopščiai atrenkamos ir „Lidl“.

„Maksimaliai sutrumpiname sandėliavimo ir pasiruošimo transportuoti laiką: švieži vaisiai ir daržovės iš tiekėjų į „Lidl“ logistikos centrą Kauno rajone atkeliauja kiekvieną dieną, nuo 9 iki 15 valandos ir jau kitą dieną pasiekia parduotuvių lentynas“, – sakė V. Lebedeva.

Vaisiai ir daržovės logistikos centre sandėliuojami kiekvienam produktui tinkamiausiomis sąlygomis tam pritaikytose patalpose. Bulvėms rekomenduojama +14 laipsnių temperatūra, tuo metu ridikėlių ar morkų šviežumui išsaugoti reikalinga žemesnė, +4 laipsnių, temperatūra ir beveik šimtaprocentinė drėgmė.

Mėgstamiausios – įprastos daržovės

Daržovių paklausą diktuoja vartojimo įpročiai bei kulinarinės tradicijos, tad „Lidl“, kaip populiariausias ir pirkėjų labiausiai pamėgtas daržoves išskiria bulves, morkas, agurkus ir pomidorus.

„Populiarėjant sveikai gyvensenai, perkama vis daugiau salotų ingredientų: įvairių rūšių salotų lapų, špinatų, sultenių, gražgarsčių. Mėgstamos prieskoninės žolelės, ypač – vazonėliuose“, – pastebėjo V. Lebedeva.

Prekybos tinklo „Iki“ atstovė B. Čaikauskaitė atskleidė, kad praėjusiais metais atlikto tyrimo duomenimis, įspūdingiausiai 2016 m. – beveik penktadaliu – augo vaisių ir daržovių kategorija.

„Vaisiai ir daržovės tapo ne tik kasdienio pirkinių krepšelio dalimi, bet ir verčia gyventojus į parduotuvę užsukti kelis kartus per savaitę. Labiausiai vaisių ir daržovių kategoriją augino padidėję žalių daržovių, bulvių ir egzotinių vaisių pardavimai“, – pažymi B. Čaikauskaitė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)