Kijevą pasieksite vos per vieną valandą, o ten praleistos valandos ir dienos tikrai bus įsimintinos tiek dėl lankytinų vietų, tiek dėl mieste gausių gastronominių perliukų. Būtent tam, kad juos atrastumėme, kartu su vyru sugalvojome iššūkį – išbandyti kuo daugiau skirtingų maitinimo vietų.

Įdomioji statistika byloja:

• Per keturias dienas Kijeve aplankyta 18 skirtingų maitinimo vietų;
  • Šiose vietose išleista ne daugiau kaip 200 EUR;
  • Kavinių, barų, restoranų lankymui skyrėme apie trečdalį miesto pažinimui planuoto laiko;
  • Kad po atostogų neužpultų depresija dėl priaugtų kilogramų, maisto iššūkio metu stengėmės užsisakyti po vieną porciją maisto ir ja dalintis. Vis dėlto +2 kilogramai atsirado;
  • Per buvimą Kijeve nueita 47,9 km. Žinoma, sunku atskirti ėjimą iki kavinės ar iki lankytinos vietos, bet namų darbus stengėmės atlikti iš vakaro ir susižymėti planuojamas lankyti netoli viena nuo kitos esančias maitinimo vietas. Čia yra vienas iš patarimų – skirti laiko planavimui, kad jau esant Kijeve, dėl konkrečios maitinimo vietos nereiktų pervažiuoti į kitą miesto dalį. O jeigu dėl vienos ar kitos reiks, irgi nėra didelė problema – taxi ar pavežėjimo paslauga (veikia Uber, Bolt programėlės) kainuos vos kelis eurus už pakankamai ilgą atstumą;
  • Daugumą iš šių vietų buvau iš anksto suplanavusi aplankyti, o rekomendacijoms pasinaudojau išsamiu Orijaus Gasanovo straipsniu, Kijeve jau apsilankiusių draugių įspūdžiais bei, žinoma, vienu galingiausių nūdienos marketingo įrankiu – Instagram‘u. Būtent jame pagal įvairias grotažymes ir vietų pažymėjimus galima rasti puikių vietų ir netgi tų vietų fotogeniškiausius kampelius.

Įdomu sužinoti apie išbandytas vietas? Susipažinkite su pačiomis įdomiausiomis, kurias siūlau pusryčiams ir kavos puodeliui. Pietų pertraukos, vakarienės bei gėrimų vietas pristatysiu jums kitą savaitę.

Pusryčiams ir kavos puodeliui

Holy Beans

Ši nedidelė kavinukė nebuvo mano sąraše, bet kiekvieno savo žingsnio tikrai nesistengiau planuoti ir pasilikau laiko atsitiktinai rastoms vietoms. Labai nudžiugome, kada gana vėjuotą dieną, lankant Kijevo rajoną – Vozdvizhenka, kuris vietinių jau yra pramintas kaip oligarchų vaiduoklių miestas, atradome šiuos jaukius kavos namus.

Antrame aukšte tuo metu vyko vyno degustacija, o pirmame aukšte ramiai knygą skaitė moksleivė. Prisėdome prie staliuko, padaryto iš prailgintos lango palangės, ir sušildami atsigėrėme gardžios kavos.

Maisto iššūkis Kijeve

Būtų kaip ir nieko ypatingo, jeigu ne pojūtis, jog esi savotiškame negyvename mieste, kuriame veikia tik ši maitinimo vieta. Na, veikė ir dar kelios, bet bendrai šiame spalvingame ir netgi šiek tiek kičiniame turtuolių rajone gyvybės yra labai mažai.

Adresas: Vozdvyzhens'ka St, 34, Kijevas.

Lviv handmade chocolate

Lvovo šokoladu ir saldainiais prekiaujantis tinklas yra pakankamai didelis ir Kijeve, tad nenustebkite, jeigu šią vietą pamatysite kelis kartus skirtingose miesto dalyse.

Pasigardžiuoti karštu šokoladu bei burnoje tirpstančiais jų rankų darbo saldainiais, mes nusprendėme, lankant dar vieną miesto įžymybę – Andriivs gatvę, kuri lyginama su mūsiške Užupio respublika.

Nuo viduramžių laikų Lvovas buvo gerai žinomas dėl savo skanių konditerijos gaminių ir nuo ХІХ amžiaus šis Ukrainos miestas pradėjo savo šokolado eksportą į Europą.

Maisto iššūkis Kijeve

Adresai: šių vietų yra ne viena Kijeve, bet keli konkretūs adresai: Antonovycha St, 45, Kijevas; Andriivs'kyi descent, 2Б, Kijevas (būtent šioje mes ir buvome) ir ТЦ, 20Д, Epitsentr K, Polyarna St, Kijevas.

Жизнь Замечательных Людей

Iš rusų kalbos išvertus šios labai madingos vietos pavadinimą, sužinosite, kad jie kviečia susipažinti su nuostabių žmonių gyvenimu arba tiesiog gyventi tokį gyvenimą mums – nuostabiems žmonėms.
Paminėjau, kad ši vieta yra labai madinga, nes rekomendacijų ją aplankyti netrūksta visuose šaltiniuose. Dėl šios priežasties iš anksto rezervavau staliuką sekmadienio pusryčiams, nes norėjosi pradėti dieną nuostabiai.

Maisto iššūkis Kijeve

Vieta išsiskiria savo interjero sprendimais: spalvingais viršeliais dekoruotų knygų lentyna, iki pat lubų įrengtu įvairių gėrimų baru (pasiekti tam tikras lentynas personalas naudoja kopėčias) bei spalvingais užrašais ant sienų ar gyvų gėlių kompozicijomis. Šiai kavinei priskiriamas titulas – viena instagramiškiausių vietų Kijeve yra pagrįstas.

Mūsų pusryčių meniu dominavo kiaušinis, bet skirtingi iš jo pagaminti patiekalai. Desertui pasirinkome dar vieną karštą patiekalą – jų firminius varškėtukus. Būtent po šių gausių pusryčių supratome, kad kitose vietose pakaks išbandyti tik po vieną patiekalą.

Adresas: Velyka Vasylkivska St, 36, Kijevas.

Milk bar

Įvedus šios vietos pavadinimą į Google, nuotraukų galerijoje pamatysite jų įėjimui pagyvinti naudotus skirtingus dekoro elementus. Iškart supratau, kad jie tam skiria daug dėmesio, o atvykus, įsitikinau ir gyvai – mus pasitiko spalvingos velykinės dekoracijos, prie kurių jau buvo susidariusi nedidelė eilė nusifotografuoti.

Maisto iššūkis Kijeve

Viduje taip pat gausu elementų, kuriuos norėsis nufotografuoti, bet, žinoma, viso to kulminacija – gardus maistas mėlynai baltose lėkštėse ir mūsų užsisakyta mėlyna levandų kava. Akivaizdu, kad mėlyna spalva reprezentuoja šią vietą ir jos kūrybiškas panaudojimas yra beribis.

Šiems savo pusryčiams užsisakėme vieną karštą patiekalą – omletą su jautiena bei karštuosius gėrimus.

Staliuko iš anksto nerezervavau, nes pusryčiauti čia planavome pirmadienį. Staliuką radome iškart, bet vis dėlto žmonių net ir savaitės pradžioje čia netrūko.

Adresas: Shota Rustaveli St, 16, Kijevas.

Kompot

Dar vienas pusryčių ir ne tik tinklas Kijeve (yra ir kituose Ukrainos miestuose), kuriame, kaip jau galite spėti iš pavadinimo, dominuoja kompotas. Jo dideli stiklainiai panaudoti kaip dekoro elementai, o ir meniu galėsite užsisakyti kelių rūšių, (ne) saldinto naminio ir vaikystę pas senelius primenančio gėrimo, kuris jums pateiktas stiklainyje su samčiu. Galiu tik įsivaizduoti, kaip į tokį pateikimą sureaguoja iš vakarų Europos atvykę turistai, tokio dalyko pas senelius tikrai anksčiau nematę ar ragavę.

Su pusryčių fantazija mes nebuvome unikalūs, tad ir vėl pasirinkome omletą, tik šįkart su naminiu ožkos sūriu. Pusryčiaudami čia iki 11 valandos ryto, prie pasirinkto pusryčių patiekalo gausite vieną karštą gėrimą.

Maisto iššūkis Kijeve

Nors apie šį tinklą pozityviai rašo ne vienas vertintojas, bet, išskyrus interjero, man jis didelio įspūdžio nepaliko ir antrą kartą į jį negrįžčiau.

Adresai: Shota Rustaveli St, 16, Kijevas; Поштова площа, 3б, Kijevas ir Ocean Plaza Shopping Center, 176 Antonovicha St, Kijevas.

Chicken Kiev

Pusryčiauti šioje vietoje pasirinkome paskutinę kelionės dieną ir turiu pripažinti, kad likome nusivylę. Šią vietą atradome po Google paieškų, kur įdomiau ir skaniau suvalgyti Kijevo kotletą, kurio vieną porciją nusprendėme užsisakyti ir pasidalinti. Tiesa, dar pusryčiams užsisakėme ir žydišką šakšuką.

Nors maisto pateikimas iš pradžių nuteikė viltingai, bet skonis tikrai stipriai nuliūdino. Jau būdami atradę tobulą Kijevo kotletą mums iškepusią vietą (apie ją papasakosiu kitą savaitę) ir turėdami su kuo palyginti, „Chicken Kiev“ rekomendaciją nustūmėme į galą.

Pozityviau yra dėl kavinės interjero, kuriame dominuoja stiklas ir blizgūs paviršiai, tad apsidairyti ir apžiūrėti visas detales pakankamai įdomu. Lauko terasos skėčiai yra kaip dideli gėlių žiedlapiai, o meniu pateikiamas vaikiškos knygelės su išlendančiais paveiksliukais principu.

Maisto iššūkis Kijeve

Vienam kartui aplankyti gal ir galima, nors geriau pusryčiams pasirinkti kurią kitą viršuje minimą vietą.

Adresas: Khreschatyk St, 15/4, Kijevas.