Vištiena tiekiama darželiams, mokykloms

Augalinės kilmės mėsos alternatyvų paklausa vis auga. Skaičiuojama, kad 2,6 mln. žmonių visoje Europoje maitinasi vien veganiškai, net 22,9 proc. europiečių savo mitybą įvardija kaip fleksitarinę, t.y. lankstų vegetarizmą, kai maitinamasi daugiausiai augaliniu maistu, bet kartais suvalgoma mėsos ar žuvies produktų. Žmonės keičia mitybą dėl siekio sumažinti poveikį aplinkai bei ieškodami sveikesnės mitybos sprendimų.

Kaip rodo finansinės bendrovės „Barclays“ skaičiavimai, vartotojų polinkis rinktis daugiau augalinės kilmės produktų tik augs. Prognozuojama, kad iki 2029 m. pasaulinė mėsai alternatyvių produktų rinka viršys 120 mln. eurų.
Įmonės „Shandi Global“ įkūrėjas Dr. Gaurav Sharma maisto industrijoje dirba daugiau nei 17 metų ir matydamas, kiek priedų dedama į maisto, išsikėlė tikslą sukurti alternatyvių proteinų šaltinį, nenuolaidžiaujant skoniui, kvapui ir tekstūrai.

„Kūriau maistą, kurį drąsiai ir išdidžiai patiekčiau savo sūnui. Augalinės kilmės sukurta vištiena ne tik skani, sveikesnė, nes joje beveik nėra riebalų, daug daugiau proteinų nei tikroje mėsoje, itin mažai angliavandenių, bet svarbiausia – ji prieinama. Juk svarbiausia, kad kokybišką maistą įpirktų ne tik prabangių restoranų svečiai, bet ir paprastos šeimos, kaip mano pačio,“ – pristatydamas inovaciją dėstė savo viziją Dr. Gaurav Sharma.

Vizija patikėjo ir bendrovės „ART21“ įmonės įkūrėjas, investuotojas Augustas Alešiūnas, kuris dar 2020 metais pamatė Dr. Gaurav Sharma pristatomą inovaciją viename iš hakatonų. „Idėja man patiko, bet atsargiai vertinau, kaip seksis šiam startuoliui. Džiaugiuosi, kad jie ne tik turėjo idėją, bet puikiai ją vystė, to rezultatas – įkurta gamykla Singapūre. Sėkmės įrodymas yra ir tai, kad įmonės gaminama augalinės kilmės mėsa pripažįstama Singapūro darželių, mokyklų ir universitetų. Tad abejonių nelieka dėl šio ateities maisto kokybės ir skonio,“ – pasakojo A. Alešiūnas.

Pasakė, kaip vertina
Maisto inovacijos skonį vertino ir renginio svečiai. Patiekalus iš augalinės kilmės vištienos ruošė šefas Darius Dabrovolskas ir pats įmonės įkūrėjas Dr. Gaurav Sharma. Svečiai ragavo įvairių patiekalų ir vertino. Saugirdas Vaitulionis pastebėjo: „Skonis mane nustebino – tikrai primena vištieną. Jei nežinočiau ką ragauju, susimąstyčiau, kokia čia vištiena ar varlių šlaunelės. Tinkamas paruošimas, tekstūra, skonis yra geriausia, ką esu ragavęs iš mėsos alternatyvų“.

Renginio metu dalyviai galėjo pamaloninti ne tik skonio receptorius, bet išbandė ir inovaciją, kuri leidžia į maistą žvelgti virtuvės šefo akimis. Pasitelkiant mobiliuosius žvilgsnio sekimo akinius, buvo suteikta unikali galimybė patirti, kaip (ne)gurmanai mato (ne)inovatyvius patiekalus. Patyriminį nuotykį vedė KTU EVF Skaitmeninių transformacijų centro neuromarketingo specialistė, neuromarketingo ir dirbtinio intelekto laboratorijos bendrakūrėjė bei vadovė Eglė Vaičiukynaitė.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją