Nagrinėjant užsiėmimų pasiskirstymą per dieną matome, kad didžiausias miego „pikas“ yra anksti ryte – 6-7 val., o daugiausiai dirbama – nuo 8 iki 18 val. Tiek hobiams, tiek laisvalaikiui daugiausiai laiko skiriama nuo 17 iki 23 val. Daugmaž pietų metu, nuo 12 iki 14 val., šiek tiek intensyviau apsipirkinėjama.

Šalia visų užsiėmimų žmogų visą dieną taip pat lydį ir įvairios medijos. Per dieną bent vieną mediją panaudoja 98 % lietuvių. Vidutiniškai per dieną joms yra skiriamos 7 val. ir 18 min. Daugiausiai laiko su medijomis praleidžia jauniausia amžiaus grupė – 15-19 m., kuri vidutiniškai per dieną medijoms skiria 8 val. 9 min. Antroje vietoje – vyriausia amžiaus grupė – 60-74 m., kuri per dieną 7 val. 47 min. skiria medijoms.

Vidutiniškai per dieną yra panaudojama 3,5 skirtingų medijų. Daugiausiai skirtingų medijų naudoja jauniausia amžiaus grupė – jie per dieną vidutiniškai panaudoja 5 medijas. Kuo vyresnė amžiaus grupė – tuo mažiau skirtingų medijų naudojama.

Grafike apačioje matyti kaip pasiskirsto medijų vartojimas per dieną. Televizija daugiausia žiūrima – 19-23 val., spauda daugiau skaitoma nuo 10 iki 13 val. Interneto naudojimo pikas vakare – nuo 20 val. iki 22 val., o radijo – 8-9 val. ryte.

Taip pat vidutiniškai 1 val. 12 min. per dieną lietuviai praleidžia multitaskindami – naudodami kelias medijas tuo pačiu metu. Daugiausiai multitaskina jauniausia amžiaus grupė – 15-19 m. Ši amžiaus grupė per dieną su medijomis praleidžia 8 val. 9 min., iš kurių 3 val. 38 min. skiria multitaskinimui. Daugiausiai – naudojant internetą + bet kurią kitą mediją.

Atidžiau pažvelgus į užsiėmimų ir medijų pasiskirstymų per dieną grafikus, matyti kaip koreliuoja kai kurie užsiėmimai su medijomis. Pavyzdžiui, TV žiūrėjimo pikas su laisvalaikiu, radijas – su vykimu iš vienos vietos į kitą. Ir taip yra todėl, kad įvairios medijos žmones pasiekia ne tik įvairiais kanalais, bet ir įvairiose vietose. Pavyzdžiui, vidutiniškai 45 % žmonių per dieną mašinoje klausosi radijo, 8 % – darbe. TV daugiausiai žiūrimas namuose, tačiau 6 % taip pat žiūri darbe, dar dalis – draugų namuose. Tačiau draugų namuose populiariausia medija – internetas, o dar tiksliau – socialiniai tinklai (5 % per dieną). Darbe taip pat populiariausia medija internetas, tačiau čia jau naujienų portalai (34 %) lenkia socialinius tinklus (27 %).

Straipsnio šaltinis – agentūros „Media House“ tinklaraštis.