Praėjusiais metais tarp reklamos užsakovų karaliavo prekybos tinklai: visi jie intensyviai konkuravo ir smarkiai didino išlaidas reklamai. Didelis augimas fiksuotas ir telekomunikacijos bendrovių išlaidų reklamai eilutėse, ką labiausiai lėmė Telia Lietuva vardo reklama.

Kiekvieną 2017 metų mėnesį reklamuojamų kategorijų sąrašo viršujeprekybos tinklai. Vienuolikos praėjusių metų mėnesių reklamos monitoringo duomenys parodė, kad prekybos tinklų reklamos gross išlaidos augo 38 proc., pirkėjo lojalumo kortelių77 proc. Tarp TOP10 reklamuotojų Lidl, Maxima Ltir Palink, šių prekybos tinklų gross reklamos biudžetai per sausį-lapkritį augo 83 proc., 52 proc. ir 24 proc. atitinkamai“, – atliktą tyrimą komentavo rinkos tyrimų bendrovės Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Šiame tyrime buvo apžvelgti žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2017-ųjų ir 2016-ųjų metų sausio-lapkričio mėnesių rezultatus.

Bendrai reklamos apimtys, lyginant 2017 ir 2016 metų sausio-lapkričio mėn. duomenis, augo 2,8 proc.

„Bendrovės Telia Lietuva“ vardo reklama nulėmė labiausiai – penkis kartus – išaugusias telekomunikacijų bendrovių reklamos gross išlaidas. Du kartus didėjo valstybinių institucijų, Europos Komisijos pristatomų projektų ir optikos parduotuvių reklamos biudžetai. Palyginus 2017 ir 2016 metų sausio-lapkričio mėnesių duomenis, labiausiai mažėjo prekybos internetu (23 proc.), skalbimo priemonių (19,4 proc.) ir vaistų nuo skausmo (19 proc.) gross reklamos išlaidos“, – apibendrino G. Juronienė.

Pasak jos, tarp reklamdavių išlaidas labiausiai didino socialinius projektus pristatanti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Glaxo SmithKline“ ir Topo grupė“. Tarp labiausiai mažinančių biudžetus – Coca-Cola“, Mondelez International“ ir Johnson&Johnson“.

Reklamos apimčių pokytis (2017 sausis-lapkritis vs 2016 sausis-lapkritis)

Apžvalgoje skelbiama, kad TV reklamos trukmė, lyginant 2017 ir 2016 metų sausio-lapkričio mėnesių duomenis, išaugo 2,1 proc. Per vienuolika 2017 metų mėnesių televizijoje buvo ištransliuoti 1 milijonas 723 tūkstančiai reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys krito 8,6 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 7 milijonai 812 tūkstančių kvadratinių centimetrų reklamos, reklamos plotas mažėjo 6,6 proc. Žurnaluose reklamos plotas krito 11,4 proc. ir sudarė 5 milijonus 410 tūkstančių kvadratinių centimetrų reklamos.

Radijo stotys per vienuolika šių metų mėnesių transliavo 7 milijonus 807 tūkstančius sekundžių reklamos ir tai buvo 8,3 proc. reklamos daugiau negu per 2016-ųjų tą patį laikotarpį.

Per 2017-ųjų metų sausį-lapkritį, lyginant su 2016 metų vienuolikos mėnesių laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos išaugo 10,1 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2017 ir 2016 metų sausio-lapkričio mėnesių duomenis, smuktelėjo 2,8 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 16,9 tūkstančių m² reklamos.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 32,6 tūkstančiai reklaminių lipdukų. Lyginant su 2016 metų vienuolikos mėnesių rezultatais, Fillboard reklamos kiekis ūgtelėjo 0,1 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant 2017 ir 2016 metų sausio-lapkričio mėnesių duomenis, išaugo 27,4 proc.

Kino reklama augo 33 proc. Šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 518 tūkstančių reklaminių klipų.

TOP 10 reklamuotojų



TOP 10 produktų grupių

Produktų grupių pokytis TOP’e
*Televizijoje, radijuje ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.

**gross - išlaidos – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.

***Duomenys pateikiami tik iš “Kantar TNS“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.
M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją