Didžiausias augimas – kino reklamoje

„Kantar TNS“ atliktoje apžvalgoje skaičiuojama, kad TV reklamos trukmė, lyginant 2018 ir 2017 metų pirmojo pusmečio duomenis, paaugo 11,5 proc. Per pirmuosius šešis 2018 metų mėnesius televizijoje buvo ištransliuoti 1 milijonas 24 tūkstančiai reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys smuktelėjo 0,3 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 4 milijonai 562 tūkstančiai kvadratinių centimetrų reklamos, reklamos plotas augo 9,8 proc. Žurnaluose reklamos plotas krito 14,6 proc. ir sudarė 2 milijonus 510 tūkstančių kvadratinių centimetrų reklamos.

Radijo stotys per 2018 metų sausį-birželį transliavo 4 milijonus 660 tūkstančių sekundžių reklamos ir tai buvo 15,3 proc. reklamos daugiau negu per 2017-ųjų šešis mėnesius.

Per pirmąjį 2018-ųjų metų pusmetį, lyginant su 2017 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross* išlaidos didėjo 7,7 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2018 ir 2017 metų sausio-birželio mėnesių duomenis, nukrito 6,6 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 15,8 tūkstančių m² reklamos. Jeigu būtų įvertinti lauko reklamos agentūrų „Neoreklama“ ir „Reklamos arka“ reklamos kampanijų plotus, kurios papildė lauko reklamos duomenis šiais metais, vidutinio vienos dienos ploto augimas siektų 33 proc.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 17,8 tūkstančių reklaminių lipdukų. Lyginant su 2017 metų pirmojo pusmečio rezultatais, Fillboard reklamos kiekis ūgtelėjo 0,1 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant 2018 ir 2017 metų sausio-birželio mėnesių duomenis, mažėjo 29,4 proc.

Kino reklama išaugo 30 proc. Šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 374 tūkstančiai reklaminių klipų.

Tarp reklamos užsakovų pokyčiai nežymūs

Vertinant didžiausius reklamos užsakovus ir labiausiai reklamuojamas produktų grupes didelių pokyčių nuo praėjusiųjų metų nėra. Didžiausias reklamos užsakovas – telekomunikacijų bendrovė „Tele2“, antroje vietoje – prekybos tinklas „Lidl“, trečioje – prekybos tinklas „Maxima LT“.

Šimtmečio renginių reklamos šuolis

Pasak „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovės Giedrės Juronienės, pirmąjį šių metų pusmetį, ypač per gegužę ir birželį, žiniasklaidoje labiausiai, 74 kartus, išaugo išmaniosios stebėjimo paslaugos reklamos biudžetas.

„Per šešis mėnesius, nuo pat metų pradžios, gerokai išaugo Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio renginių pristatymo reklamos gross išlaidos. Palyginus su 2017 metų to paties laikotarpio reklamos monitoringo duomenimis, minėjimo renginiams buvos skirta 28 kartus didesnis gross biudžetas. Beveik penkis kartus didėjo namų ūkio reikmenų parduotuvių reklamos išlaidos“, – skaičiuoja ji.

Tarp labiausiai mažinusių reklamos biudžetus – populiariosios muzikos koncertų, festivalių (42 proc.), „Būk geras“ socialinių akcijų (41 proc.) bei smulkiųjų kreditų bendrovių (31 proc.).

Reklamuotojų sąraše reklamos išlaidas labiausiai, 3 kartus, didino „General Financing“, po 2 kartus – „Paulig“ ir „Eurovaistinė“.

„Pernai didinusi išlaidas, šiemet socialinei reklamai 50 proc. mažiau skyrė Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos. 40 proc. mažėjo tarptautinio reklamdavio „Unilever“ reklamos biudžetas. 34 proc. išlaidas mažino „Telia Lietuva“, – komentuoja G. Juronienė.

Apžvalgoje pateikiami duomenys pateikiami iš „TNS LT“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98 proc., spauda – 90 proc., radijas – 90 proc., lauko reklama – 90 proc., kino (reklaminiai klipai) reklama – 85 proc., interneto banerinė reklama 80 proc., fillboard reklama – 100 proc., vidaus tv reklama – 80 proc. reklamos rinkos apimties.

*gross išlaidos – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.