Stebint, kas vyksta Jungtinių Amerikos Valstijų medijų rinkoje, galima matyti, kad ten prasidedančios tendencijos dažniausiai ilgai netrukusios persikelia ir į Europą. O pasižvalgius po JAV rinką jos pakankamai aiškios: skaitmeninių medijų dalis toliau auga, o bandančios išsilaikyti kitos medijos ieško būdų prisitaikyti prie šiuolaikiško vartotojų gyvenimo būdo.

Nuo 2011 iki 2015 m. televizijos rinkos dalis vertinant medijų vartojimą JAV sumažėjo nuo beveik 41 iki 35 proc., radijo – nuo 14 iki 12 proc., spaudos – nuo 6,6 iki 2,9 proc. Vienintelė auganti medija buvo skaitmeninė žiniasklaida, kurios dalis rinkoje per penkerius metus išaugo nuo 30 iki daugiau nei 43 proc. Be to, vis didesnę skaitmeninės medijos vartojimo dalį užima jos vartojimas mobiliaisiais įrenginiais, konstatuojama rinkos tyrimų kompanija „eMarketer“ atliktame tyrime.

Akivaizdu ir tai, kad televizijos žiūrėjimas ir radijo klausymas yra vyresniosios kartos informacijos vartojimo būdai: tarp jaunesnių nei 55 m. amžiaus žmonių populiariausia medijos vartojimo priemonė yra išmanusis telefonas, vis labiau išstumiantis įprastus ar nešiojamus kompiuterius. Kuo jaunesni vartotojai - tuo ši tendencija ryškesnė.

Šios tendencijos atsispindi ir matant pajamų iš reklamos duomenis. Skaitmeninėse medijose jos per minėtą laikotarpį išaugo nuo 10 iki 50 mlrd. JAV dolerių per metus, ir aplenkė ilgai šios srities lydere buvusią televiziją. Didžiausią skaitmeninės reklamos pajamų dalį susižeria „Google“ (2016 m. – 17,4 mlrd. JAV dolerių), antroje vietoje lieka „Facebook“ (2016 m. – 5.7 mlrd. JAV dolerių).

Tyrimo autoriai pabrėžia, kad tokie duomenys tikrai nereiškia, kad turėtume skubėti laidoti televiziją: tik reikia pripažinti, kad ji nenebus tokia, prie kokios buvome pripratę. Nors tradicinė televizija JAV žiūrima vis mažiau, tačiau daugėja besinaudojančių internetinės televizijos paslaugomis kaip „Netflix“, „Hulu“, „Amazon Prime“ ir pan. Naudodami „Netflix“ JAV žiūrovai dabar praleidžia daugiau valandų nei žiūrėdami bet kurį televizijos tinklą.

„Televizija nemirs, kaip nemirs ir kitos žiniasklaidos priemonės, kaip spauda ar radijas. Tačiau jos taps nišinėmis. Tuo tarpu modernūs skaitmeniniai televizijos tinklai dar labiau augs, surinks dar daugiau vartotojų, o tai kels dar daugiau galvos skausmo trradiciniams televizijos tinklams“, - prognozuoja tyrimo autoriai.

Nors dabar populiaru kalbėti apie virtualią realybę ir joje įžvelgiamas didelis potencialas, tyrimo autorių nuomone, kol kas per anksti apie ją kalbėti kaip apie masiškai naudojamą technologiją. Šiuo metu JAV yra naudojami apie 8,2 mln. virtualios realybės įrenginių, prognozuojama, kad 2018 m. šis skaičius pasieks 17,3 mln., o 2022 m. – 55,1 mln.

Tuo tarpu dabartinė karščiausia tendencija – video įrašai ir transliacijos socialiniuose tinkluose, kurių žiūrimumas auga visose populiariausiose platformose: „Facebook“, „Snapchat“ ir „YouTube“.

M360