Dalis ignoravo specialiai

Transliuoti savo reklamą šio renginio metu sau gali leisti tik didžiausi prekės ženklai: už 30 sekundžių eterį šiemet teko pakloti 5.25 mln JAV dolerių (4,58 mln eurų). Tačiau kaina ir ankstesniais metais būdavo maždaug tokia pati, tad kas nutiko, kad dalis prekės ženklų apskritai atsisakė dalyvauti šiame žaidime? Be to, dalis ankstesnių žiūrovų pasakė šiemet specialiai šį renginį ignoruosiantys.

Priežastys tam buvo kelios. Viena jų – rasistinis skandalas, kilęs po to, kai kelių lygos kapitonų vadovai paskelbė niekada nepriimsiantys pas save amerikietiškojo futbolo žvaigždės Colino Kaepernicko, kuris, protestuodamas prieš policijos smurtą prieš juodaodžius, prieš vienas varžybas sukėlė skandalą neatsistodamas giedant JAV himną. Beje, vėliau jis tapo „Nike“ reklaminiu veidu.

Muzikos žvaigždės, tarp kurių – Jay Z, Rihanna, Cardi B – atsisakė koncertuoti renginio metu, o socialiniuose tinkluose pasipylė raginimai būti solidariems ir jo nežiūrėti. Galbūt dėl to dalis prekės ženklų pabūgo atsirasiantys pernelyg prieštaringame kontekste.

Kiti prekės ženklai nusprendė pabrėžti savo išskirtinumą vietoj šio reklaminio šou skirdami lėšas kilnesniems dalykams: alaus prekės ženklas „Natural Light“ pranešė reklamos biudžetą padalinsiantys 151 studento stipendijai.

Rodė sutrumpintas versijas

Keli prekės ženklai rodė net pusantros minutės reklamas, tačiau atsirado nemažai, norinčių pataupyti ir rodžiusių sutrumpintas versijas, pilnas vėliau platindami internete – kas, be abejo, kainuoja kur kas pigiau. Kaip rašo portalas „The Vanity Fair“, jei net tokie gigantai kaip HBO, „Netflix“ ar „Disney“ ieškojo būdų pernelyg neišlaidauti, kas apskritai gali sau tai leisti?

Kam pavyko atkreipti dėmesį?

Žinoma, negalima skubėti „nurašyti“ tokio milžiniško šou ir su juo susijusių ilgamečių tradicijų. O ir šiais metais buvo reklamų ir kampanijų, kurias galima sveikinti už originalumą, humoro jausmą ar nepriekaištingą įgyvendinimą.

„Amazon“, reklamuodami savo virtualų asistentą „Alexa“, sugebėjo į situaciją pažvelgti su humoru – jų reklamoje galima matyti, kokių ne tik malonių nutikimų galima tikėtis tokiems asistentams atiduodant per daug sprendimų galios. Beje, šioje reklamoje galima pamatyti ir visiems puikiai pažįstamą aktorių Harrisoną Fordą (Reklamos autoriai – agentūra „Lucky Generals“).

Už šmaikštumą galima pagirti „Audi“ ir jiems reklamą kūrusią agentūra „Venables Bell & Partners“: nostalgišku tonu prasidedantis pasakojimas nustebina automobilių reklamoms nebūdinga pabaiga.

Agentūra „David Miami“ prekės ženklui „Burger King“ sukūrė reklamą, kurioje matomas pop meno legenda Andy Warholas, valgantis šio tinklo sumuštinį „Whopper“. Reklamai buvo panaudota scena iš 1982 m. Jorgeno Leth meninio filmo „66 scenes in America“. Dėl šios reklamos kritikai pasidalino į dvi stovyklas: vieni ją liaupsina už rastą netikėtą būdą išsiskirti iš reklaminio triukšmo, o kiti juokiasi, kad tai tik buvo originalus būdas iššvaistyti pinigus. Beje, renginio metu buvo pasirinkta 45 sekundžių reklamos versija, o internete esanti trunka beveik 5 minutes.

Be abejo, kaip ir kasmet, kai kurie prekės ženklai kliovėsi įžymybių korta: kosmetikos gamintojai „Olay“ pasitelkė garsiąją vampyrų žudikę Bafi – aktorę Sarah Michelle Gellar, gėrimą „Bubly“ reklamavo dainininkas Michael Buble, traškučius „Doritos“ – grupė „Back Street Boys“ ir Chance the Rapper, gėrimą „Pepsi“ – Cardi B ir Steve Carellas.

Kaip ir kasmet, reklamose neapsieita ir be socialinių žinučių. „The Washington Post“ savo reklamoje atidavė pagarbą žurnalistams, žuvusiems atliekant profesinę pareigą, „Microsoft“ kalbėjo apie tai, kad žaisdami kompiuterinius žaidimus neįgalūs vaikai turi galimybę pasijausti lygiaverčiais su kitais.