Trečią kartą naujienų portalo „Delfi“ inicijuojama socialinė akcija „NežVAIRUOK!“ vairuotojus ir vėl ragina telefonus padėti į šalį. Šiemet prisijungti prie akcijos kviečia ne tik nusišypsoti, bet ir susimąstyti skatinantys iniciatyvos klipai. Juose – ryškūs personažai ir išskirtinis Stanislavo Stavickio–Stano automobilis.

Akcijos akcentas – stilingi klipai

Kiekvienais metais socialinis projektas „NežVAIRUOK!“ pažeria vis naujų staigmenų. Iki šiol idėjos sumanytojai į telefonus prie vairo nežvairuoti kvietė informacinėmis laidomis, gera nuotaika užkrečiančia daina ir įtraukiančiu mokumentiniu filmu. Tuo tarpu šiemet visą vasarą džiugins du smagūs „NežVAIRUOK!“ klipai.

Pasak akcijos sumanytojų, šiais metais „NežVAIRUOK!“ pabrėžia, jog telefonas daugeliui yra tarsi „geriausias“ draugas, kuris reikalauja dėmesio ne laiku – kai vairuojame. Todėl socialinės akcijos klipuose žiūrovai gali išvysti kasdienišką situaciją – už vairo sėdinčių merginos ir vaikino dėmesį blaško telefonas. Tiesa, šįkart jis ne kišenėje, o keleivio sėdynėje. Profesionalaus aktoriaus dėka atgijęs nuotaikingas personažas – mobilusis telefonas – primena, jog prie vairo susitelkti reikia tik į kelią.

Ne ką mažiau ryškus ir akį traukiantis socialinės reklamos akcentas – automobilis, kuriuo keliauja veikėjai. Pasak klipų idėjos autoriaus, „Delfi“ kūrybos vadovo Sauliaus Žvirgždo, vestuvių sezono įkarštyje parūpinti tokį automobilį filmavimams yra išties sunki užduotis. Tačiau su ja puikiai susidorojo prodiuseris Lukas Šebelskis. Išskirtinį JAV pirktą ir Lietuvoje restauruotą 1969-ųjų Lincoln Continental Mark III „NežVAIRUOK!“ klipams paskolino atlikėjas, dainų autorius, prodiuseris Stano.

Jam šis modelis – vienas gražiausių amerikietiškų automobilių. Be to, „NežVAIRUOK!“ klipų filmavimas ne vienintelė įdomi automobilio istorija. Dainininkas prisimena, kad pradėjus atnaujinimo darbus jį nustebino bagažinėje aptiktas radinys – ankstesnio šeimininko laiškai, tarp kurių ir kvietimas į 1972 m. vykusias jo dukters vestuves.

Pozityvi žinutė įkvepia pokyčius

Koncertuojant daug po visą Lietuvą važinėjantis Stano pasakoja, kad keliauti tenka įvairiomis oro sąlygomis ir paros metu. Ne kartą į auto įvykius pakliuvęs ir per plauką rimtesnių nelaimių išvengęs atlikėjas sako, kad jos dažniausiai ištinka tada, kai mažiausiai tikimės.

„Atrodo, kad perskaityti žinutę trunka tik akimirką, kuri sudaro vieną tūkstantąją laiko, praleidžiamo vairuojant susikaupus. Tačiau būtent tos akimirkos gali užtekti, kad atsitiktų didžiulė nelaimė. Labai svarbu nenuvertinti tokios akimirkos reikšmės“, – sako daugiau nei 20 metų vairavimo patirtį sukaupęs pašnekovas.

Stanislavas Stavickis-Stano
Stanislavas Stavickis-Stano
© Raimundas Adžgauskas

Pasiteiravus, ar pačiam Stano niekada nekyla pagunda žvilgtelėti į telefoną, kol vairuoja, jis sako, kad naudojasi funkcija, leidžiančia susieti išmanųjį įrenginį su automobiliu. Tačiau atlikėjas prisimena ir jį ištikusią pamokančią istoriją.

„Kartą stovėjau didžiuliame kamštyje Vilniuje ir nusprendžiau išsitraukti telefoną, norėdamas kažkam paskambinti. Nors naudojausi „Bluetooth“, tačiau telefoną vis tiek laikiau rankoje. Pakėlęs galvą pamačiau, kad šalia stovi policijos automobilis su dviem žaviomis policijos pareigūnėmis. Jos man nusišypsojo ir iškart supratau savo pažeidimą, padėjau telefoną į šalį ir padėkojau joms linktelėdamas už įspėjimą“, – šypsosi Stano.

Nuo to karto laukiant sankryžoje ar kamštyje telefono į rankas nebeimantis atlikėjas tiki, kad kartais keistis paskatinti gali tiesiog šypsena, kaip ir pozityvūs „NežVAIRUOK!“ klipai. Todėl visiems vairuotojams jis linki, kad saugus elgesys kelyje taptų kasdieniu įpročiu, padedančiu išvengti pykčių ir nesusipratimų.

Siekia paskatinti susimąstyti

Iniciatyvos „NežVAIRUOK!“ klipus kūrė jau gerai pažįstama beveik 20 profesionalų komanda su režisiere Algina Bedulske priešakyje. S. Žvirgždas džiaugiasi, kad šių metų klipai yra geriausi per visą akcijos istoriją. Jis pasakoja, kad filmavimo darbai užtruko 12 valandų, o ypač įtikinamai atrodė reklamų finalinis kadras – avarija, kuriai nufilmuoti panaudoti tikri kelio ženklai, automobilių detalių duženos ir įspūdingi dūmų efektai.

„Šiais metais „NežVAIRUOK!“ socialinė iniciatyva ir toliau siekia savo tikslų – atkreipti dėmesį į telefono naudojimo prie vairo problemą. Norime vairuotojams priminti, kad „geriausias“ draugas telefonas ne veltui išskirtas kabutėmis. Kasdienis mūsų rankos palydovas kelyje gali tapti nelaimės ar eismo įvykio priežastimi, tad geriau su juo bičiuliautis sustojus.

Jei per televiziją, portale ar žurnale pamatėte „NežVAIRUOK!“ reklamą ir susimąstėte, kad ir jūs naršote telefone prie vairo, vadinasi, mes gerame kelyje. Kuo daugiau vairuotojų susimąstys, padarys išvadas, tuo saugesni kelyje būsime visi“, – sako „Delfi“ kūrybos vadovas. Jis papildo, kad mobiliojo telefono kostiumu apsivilkusį aktorių šią vasarą bus galima išvysti ne tik ekrane, bet ir festivaliuose, Vilniaus gatvėse bei įvairiuose renginiuose.

Prisijunkite ir drauge pasirūpinkite savo ir aplinkinių saugumu keliuose. Daugiau informacijos apie socialinę akciją „NežVAIRUOK!“ – www.nezvairuok.lt.

M360