Per praėjusius metus labiausiai – net 3 kartus – išaugo skalbimo priemonių gamintojų gross išlaidos reklamai. Pustrečio karto pernai augo mobiliojo ryšio operatorių reklamos biudžetai, du kartus – pirkėjų lojalumo kortelių reklamos apimtys.

Prie reklamos rinkos augimo 2016 metais prisidėjo ir spalį vykę Seimo rinkimai. Pernai rinkiminė reklama 1 proc. didino bendras reklamos apimtis šalyje. Be to, pastarųjų Seimo rinkimų dalyviai reklamai išleido dvigubai daugiau nei kad kandidatai į savivaldybių tarybas rinkimuose metais anksčiau.

Labiausiai reklamos biudžetus praėjusiais metais apkarpė smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovės. Jų išlaidos reklamai smuko 59 proc. Pernai taip pat ženkliai mažėjo valstybinių institucijų (43 proc.) bei mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių tiekėjų (26 proc.) gross išlaidos reklamai.

„Tarp užsakovų 2016 metais labiausiai savo išlaidas reklamai didino vaistų ir maisto papildų gamintojas „Vox Pharmaceutica“. Jo reklamos biudžetai per šį laikotarpį išaugo beveik penkis kartus. Tris su puse karto savo reklamos biudžetus padidino draudimo bendrovė „Gjensidige“, du kartus – „Benu“ vaistinių tinklas“, – teigė „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Anot G. Juronienės, stambiausių Lietuvos reklamos užsakovų sąraše pernai atsirado naujų vardų. Nuo gegužės šalies žiniasklaidoje aktyviai reklamuotis pradėję prekybos tinklas „Lidl“ per praėjusius metus įsiveržė į didžiausių reklamos užsakovų šalyje penketuką.

Labiausiai gross reklamos biudžetus pernai mažino smulkiųjų vartojimo kreditų įmonės „Provident finansai“ (69 proc.) ir „Minibank“ (49 proc.). Daugiau nei ketvirtadaliu (29 proc.) per 2016-uosius taip pat mažėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos išlaidos socialinei reklamai.

Lyginant su 2015 metais, bendra TV reklamos trukmė pernai Lietuvoje išaugo dešimtadaliu. Per praėjusius metus televizijos eteryje iš viso buvo buvo parodyta 1,8 mln. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys pernai smuko 5,8 proc. Reklamos laikraščiuose apimtys mažėjo 11,4 proc., o iš viso reklamos plotas juose sudarė beveik 9,2 mln. kv. cm. Tuo metu žurnaluose reklamos plotas paaugo beveik 3 proc. ir siekė 6,8 mln. kv. cm.

Radijo eteryje pernai iš viso nuskambėjo 8,8 mln. sekundžių reklamos – 1 proc. daugiau nei užpernai.

Gross išlaidos banerinei interneto reklamai per 2016 metus išaugo penktadaliu.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant 2016 ir 2015 metų duomenis, sumažėjo 1,2 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose pernai buvo eksponuojama 20,4 tūkst. kv. m reklamos.

Lauko video reklamos ekranuose praėjusiais metais buvo parodyta beveik 5 mln. sekundžių reklamos. Tai yra 11,4 proc. daugiau nei užpernai.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per praėjusius metus iš viso buvo užklijuota 35,6 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2015 metų duomenimis, fillboard reklamos apimtys paaugo 0,5 proc.

Vidaus TV reklamos apimtys pernai, lyginant su 2015 metais, mažėjo 11,8 proc.

Kino reklamos apimtys per 2016 metus paaugo 5,1 proc. Iš viso 2016 metais prieš kino filmus buvo parodyta 433 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau „Kantar TNS“ reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis, lyginant 2016 m. ir 2015 m.* sausio-gruodžio mėnesių rezultatus.

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos

Duomenys pateikiami tik iš „Kantar TNS“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o jį sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus TV reklama – 80% reklamos rinkos apimties.