„Kas išties svarbu jau seniai pamiršome, nes nuolat vaikomės to, kas netikra. O juk ten lauke yra svaiginantis, tikras gyvenimas“, – taip prasideda velykinis „Lidl“ filmas.

Lietuva – pirmoje vietoje

Pasak pranešimo žiniasklaidai, 27-iose šalyse prekybos tinklo užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad 39 proc. Lietuvos gyventojų mano, jog išmanusis telefonas juos atitraukia nuo išorinio pasaulio, beveik penktadalis vos prabudę pasineria į ekraną, o kone pusė apklaustųjų nesutinka jo pasidėti į šalį net vakarieniaujant su šeima.

Rezultatai dar labiau šokiruoja, kai Lietuvą palyginame kitų šalių kontekste kalbėdami apie tai, kokiose situacijose, mūsų nuomone, išmaniuosius reikėtų pasidėti į šalį. Tik vos daugiau nei pusė (56 proc.) mūsų šalies gyventojų mano, kad valgio metu telefonus reikėtų laikyti atokiau ir su šiuo rezultatu esame antra nuo galo šalis, kur su šiuo teiginiu sutinka mažiausiai apklaustųjų.

„Išsiskiriame ir manydami, kad išmanieji telefonai suderinami su visomis šiomis socialinėmis situacijomis: šeimos stalas, auditorija, privatūs pokalbiai, susitikimai ir vakarėliai. Taip galvoja beveik penktadalis – 18 proc. – apklaustųjų ir su šiuo skaičiumi Lietuva vienareikšmiškai atsiduria pirmoje vietoje iš visų 27 šalių. Arčiausiai mūsų yra tik Vengrija su 14 proc., kai tuo metu šiuo klausimu pavyzdingiausioje šalyje – Slovėnijoje – tėra 1 proc. žmonių, kurie beveik niekada iš rankų nepaleidžia išmaniųjų telefonų“, – sako „Lidl Lietuva“ komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.

Kiekvieną dieną taip pat pradedame nuo ekranų: 18 proc. šalies gyventojų vos pabudę – per minutę – pradeda naudotis išmaniuoju telefonu, o dar tiek pat – per pirmąsias 5 ryto minutes. Tiesa, daugiau nei trečdalis (39 proc.) sutinka, kad telefonas juos atitraukia nuo tikrojo gyvenimo.

Velykinis filmas ragina nepražiopsoti pavasario

Vis tik daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų (55 proc.) norėtų praleisti mažiau laiko naudodamiesi išmaniaisiais telefonais. Deja, tam kol kas nesiryžtame.

„Daugiau nei pusė apklaustųjų norėtų mažiau laiko praleisti su išmaniuoju telefonu, o juk pavasaris, bundanti gamta, artėjančių Velykų džiaugsmas – puiki proga tai padaryti. Laikotarpis prieš šv. Velykas – Gavėnia – yra metas kai dažnas iš mūsų ryžtasi pasninkauti ar atsisakyti žalingų įpročių. Štai tas pats tyrimas atskleidė, kad net 45 proc. mūsų šalies gyventojų Gavėnios metu atsisako mėsos, penktadalis – alkoholio, 14 proc. – saldumynų. Tačiau iš visų 27 šalių tik Lietuvoje ir Vokietijoje mažiau ar rečiau naudoti mobilųjį telefoną šiuo laikotarpiu nesiryžta nei vienas apklaustųjų“, – sako V. Lopeta.

Taigi, velykinis „Lidl“ filmas prasideda niūria scena viešajame transporte, kurio kone visi keleiviai žvilgsnius panardinę išmaniuosiuose telefonuose. Tuo metu kitame kadre rodoma mergina, besidžiaugianti pavasariu: žydinčiais medžiais, saule, laiku su artimaisiais, gardžiu maistu. Šia paralele siekiama atskleisti, kad tai, apie ką svajojame, jau yra mums po nosimi, tereikia dažniau pakelti akis nuo ekranų