Portalas „Adage“ primena keletą reklamų, kurios dabar, laukiant naujo dešimtmečio pradžios, atrodo gerokai pervertintomis.

„Bebaimė mergaitė“

Štai garsioji „Bebaimė mergaitė“, susišlavusi apdovanojimus turbūt visur, kur tik buvo pristatyta. Apie ją girdėjo net ir tie, kuriems reklamos aktualijos paprastai neįdomios. Bet kas visgi buvo jos užsakovai ir kokią žinutę jie norėjo pranešti?

Atrodo, viskas paprasta – kampanija, kurią sukūrė agentūra „McCann“, kalba apie moterų emancipaciją, lyderystę, o finansų centre prieš bulių stovinti narsios mergaitės skulptūra moterims primena, kad jos, jei tik nepabūgs, gali viską.

Ir tai išties būtų gražu, jei nebūtų paaiškėję, kad pas kampanijos užsakovus, kompanijoje „State Street Global Advisors“, 80 proc. darbuotojų yra vyrai, be to, žurnalistai atskleidė, kad kompanijai ne kartą teko mokėti baudas už investuotojų apgaudinėjimą.

„Volvo“ dažai, saugantys gyvybes

Važiuoti dviračiu naktį gali būti pavojinga – net ir segint atšvaitą kartais kelyje esi per mažai pastebimas. „Volvo“ dviratininkams pranešė džiugią žinią – jie rado problemos sprendimo būdą. Kartu su agentūra „Grey London“ jie pristatė inovaciją – dažus, kuriais apipurškus savo dviratį ir drabužius, jie šviestų tamsoje ir taip taptų matomi automobilių vairuotojams. Kampanija buvo sudėliota taip gražiai, kad net gavo du „Grand Prix“ Kanų liūtų apdovanojimuose. Tik viena smulkmena – produktas iš tiesų neveikė...

Dažai, kurie turėjo atspindėti automobilių šviesą, nelipo prie metalo, nebuvo pakankamai ryškūs ir veikė tik žiūrint tam tikru kampu. Jungtinėje Karalystėje buvo transliuojamos reklamos, kuriose dviračio rėmas švietė labai ryškiai, bet realybėje taip nebuvo – galiausiai reklamą reguliuojančios institucijos uždraudė jas rodyti.

„Atgal prie šaknų“

2011 m. kompanija „Chipotle“ paskelbė „CAA Marketing“ kurtą reklaminį klipą-manifestą, kuriame pabrėžė savo vertybes, grįžimą prie natūralaus ūkininkavimo. Klipe skamba perdirbta „Coldplay“ daina, kurią atlieka Willie Nelsonas. Klipas sulaukė tiek dėmesio internete, kad „Chipotle“ pirmą kartą nusprendė su juo išeiti ir į televizijos eterį. Tik, vėlgi, džiaugsmas baigėsi, kai paaiškėjo, kad kompanijos produktai sukėlė salmoneliozės, roto viruso ir kitų ligų protrūkius, nes ji nesilaikė maisto saugumo reikalavimų.

„Chrysles“ Amerikos šlovinimas

2011 m. pasirodžiusi „Chrysler“ reklama „Imported from Detroit“, kurioje nusifilmavo garsusis reperis Eminemas, sulaukė didžiulio pasisekimo. 2014 m. kompanija pamėgino ją atkartoti su reklama „America`s Import“ (kūrė agentūra „Global Hue“). Reklama turėjo ir ne mažesnę žvaigždę – joje girdime ir matome patį Bobą Dylaną, kuris pasakoja, kaip tokių automobilių kaip „Chrysler“ gaminimas liudija Amerikos šlovę ir leidžia amerikiečiams didžiuotis savimi. Tačiau pasakojimas prarado savo logiką, kai „Chrysler“ galiausiai buvo parduota italų kompanijai „Fiat“, o „Fiat Chrysler“ vėliau nusprendė susijungti su prancūzų „Peugeot“.