„IKEA kalėdinę prekybą šiemet pradeda panašiu metu kaip ir kasmet – visame pasaulyje ji pasideda spalio viduryje. Su kalėdine kampanija, kurios šūkis „Tavo Kalėdos prasideda su IKEA“, šiemet startavome spalio 15 d.“, – sako Kristina Mažeikytė, IKEA rinkodaros vadovė Baltijos šalims.

Pasak jos, pagrindinė tokio sprendimo priežastis yra noras suteikti žmonėms daugiau laiko pasirengti šventėms. „Planuojant ir išskirstant pasiruošimo darbus per kelis mėnesius, lengviau išvengti šventinio streso, neplanuotų išlaidų, skubos paskutinėmis savaitėmis ar dienomis. Juo labiau, kad kalėdinė kolekcija IKEA‘oje yra ne tik eglutės ar jų žaisliukai – ją sudaro namų tekstilė – pagalvėlės, kilimai, pledai; šventinio stalo atributai – indai, staltiesės, namų papuošimai, žvakės, aksesuarai ir kt. Visa tai padeda po truputį sušildyti namus šventėms ir pasirengti šaltajam ir tamsiajam metų laikui“, – kalba ji.

„Matome, kad ilgesnis laikotarpis aktualus ir pirkėjams – vos tik kalėdinė kolekcija pasirodė, jie į savo krepšelius dedasi ne tik namų tekstilę ar lemputes, tačiau renkasi ir kalėdines eglutes, vainikus, šventinius indus ir pan. Spalį pirkėjai daugiau įsigyja namų tekstilės, lapkritį dažniau krepšeliuose atsiranda žvakės, LED girliandos, kalėdinės žvaigždės, o gruodį populiariausios yra kalėdinės eglutės, vainikai, kalėdiniai žaisliukai, dovanų popierius ir kt.“, – teigia K. Mažeikytė.

TV ekranuose – ir pasiruošimo šventėms klipas

Kartu su kalėdinės kampanijos pradžia, šiandien TV ekranus pasiekė ir IKEA pasiruošimo Kalėdoms klipas, raginantis svajonių šventei ruoštis iš anksto. Jame rodoma pora jau besirūpinanti savo šventėmis. Čia primenama ir tai, kad norintys apsipirkti iš namų, tai gali padaryti internetinėje parduotuvėje. Kaip ir kiti IKEA reklaminiai vaizdo klipai – šis režisuotas žinomo režisieriaus Igno Jonyno. Kūrybinė agentūra – „Adell Taivas Ogilvy“.

Spalį IKEA atliktas kalėdinis tyrimas parodė, kad didžioji dalis (69 proc.) šalyje mano, jog dėl pandemijos šiemet Kalėdos bus kardinaliai ar bent šiek tiek kitokios nei įprastai. Tačiau, nors dalis tradicijų keisis, pavyzdžiui, vengsime plačiosios giminės susibūrimų (62 proc.) ar gyvus susitikimus pakeisime virtualiais (16 proc.) – ši situacija iš mūsų neatims daugeliui svarbių tradicijų: namų ir kalėdinės eglutės puošimo, keitimosi dovanomis džiaugsmo, maisto ruošimo kartu su artimiausiais.

„Tad IKEA kalėdinės kampanijos komunikacijoje, kuri pasirodė lauko, skaitmeninės bei kt. reklamos kanaluose, šiemet – šilti linkėjimai apie švenčių džiaugsmą, malonią aplinką ar ramybę. Tiek nuo IKEA kiekvienam, tiek tokie, kurių šiemet galime linkėti patys sau. Ne veltui anglų kalboje žodis wish reiškia ir linkėjimą, ir norą“, – sako K. Mažeikytė.