Projekto „Ką žmonės dirba visą dieną“ autorė Rasa Jusionytė rugsėjo pabaigoje išleido pirmąjį žurnalo „What Do People Do“ numerį. Pastarasis, nors dar visai neseniai nugulė į lentynas, pateko į tarptautinio „STACK Magazines“ konkurso trumpąjį sąrašą (angl. shortlist) kaip naujas šiais metais pasirodęs žurnalas.

„STACK Magazines“ konkurso „Launch of the Year“ kategorijos trumpajame sąraše be R. Jusionytės leidinio „What Do People Do“ yra dar 14 žurnalų iš Londono, Niujorko, Paryžiaus, Singapūro ir kitų miestų.

R. Jusionytė pasakoja, kad kai Londone studijavo žurnalų leidybą, „STACK Magazines“ buvo tik atsidaręs, o jo įkūrėjas Steven Watson, pradėjęs darbuotis, drauge skaitė paskaitas apie nišinių žurnalų ekonomiką ir fenomeną.

„Šie žurnalai nuolat auga, o „Vogue“ ir kiti pasaulyje gerai žinomi vardai kaip tik praranda skaitytojus ir biudžetus. Aš jau tada buvau atradusi nišinius žurnalus, juos pirkdavau arba „Tate Modern“ nuostabiame knygyne, arba Rytų Londone esančiose specializuotose žurnalų parduotuvėse. Tai, kad dabar išleidau žurnalą, yra prieš 5 metus dar universitete užgimusi svajonė, o tai, kad mus shortlistino „STACK Magazines“, man didžiulis pasiekimas.

Jie yra vienas pagrindinių ir didžiausių žaidėjų, nustatančių kokybės kartelę. O konkurso žiuri – tiesiogine ta žodžio prasme žurnalų ir dizaino žvaigždės. Tad man tai ne tik svarbus karjeros pasiekimas, bet tai, kad jie laikys žurnalą rankose, labai padės išeiti į užsienio rinką, juk mūsų žurnalas anglų kalba, o svajonė – pardavinėti jį ir Berlyne, ir Londone, ir Tokijuje, ir Niujorke“, – dalijasi redaktorė.

Žurnalas „What Do People Do“ ką tik atsidūrė lentynose, bet jau garsina Lietuvą
© Ugnė Henriko


R. Jusionytė džiaugiasi, kad dabar, kai pateko į konkurso trumpąjį sąrašą, žurnalą išvys didesnė auditorija. „Visi, kas domisi žurnalais, – nuo žurnalų parduotuvių savininkų, iki visų redaktorių ir apskritai žmonių, kurie nuolat perka bei domisi žurnalais, yra nuomonės formuotojai.

Pavyzdžiui, tai, kad mus atrinko, reiškia, kad šiuo metu žmonės visame pasaulyje bent jau pasižiūri mūsų internetinį puslapį, atranda mus. O kartu ir istorijas apie Vilnių, Nidą, Visaginą, apskritai Lietuvoje įdomiai gyvenančius, kuriančius žmones. Man smagu, kad tiems žmonėms nebebūsime maža šalis kažkur Rytų Europoje, o nauja traukos vieta, kur auga kūrybinė ekonomika ir į kurią norisi atkeliauti, pamatyti savo akimis“, – džiaugiasi ji.

Konkurso nugalėtojai laimės 500 svarų, tačiau, anot R. Jusionytės, pinigai nėra taip svarbu. Šis konkursas su savimi atsineša daugiau: „Esmė žinomumas, o tai padės ne tik mūsų, bet ir knygynų pardavimams. Be to, žurnalų parduotuvių savininkai automatiškai jo norės.“

Leidinio „What Do People Do“ redaktorė tikina, kad augs ir motyvacija: „Tokį dalyką sukurti yra sunku, o kai neturi didžiulio biudžeto – dar labiau. Tad pripažinimas reiškia ir paskatinimą kurti toliau, manau, tai lygiai taip pat svarbu.“

Konkurso „Launch of the Year“ kategorijos komisijos nariai – „magCulture“ vadovas, dizaineris, konsultantas ir rašytojas Jeremy'is Leslie'is bei dizainerė, autorė ir prekės ženklų strategė Debbie Millman. Šie specialistai minėtoje kategorijoje esančius leidinius vertins pagal originalumą, inovatyvumą, turinio kokybę ir kitus kriterijus.

M360