Santykius tarp tradicinės žiniasklaidos ir technologijų gigančių „Google“ ir „Facebook“ visada buvo galima apibūdinti kaip komplikuotus: daug pykčių, nuoskaudų, bet sukandus dantis tenka pripažinti, kad vienas be kito būti negali. Tarpusavio derybų, tiesą sakant, tokiomis net vadinti negali, kai viena iš pusių aiškiai yra galios pozicijoje, tad arba paklūsti „Facebook“ ir „Google“ žaidimo taisyklėms, arba žinai, kad greitai iš jo iškrisi. Tačiau vienas po kito atsiranda galimų pokyčių ženklai: Prancūzijai pavyko pasiekti, kad „Google“ pradėtų mokėti žiniasklaidai autorinių teisių mokestį už jos sukuriamą turinį, Australija bando kovoti keisdama konkurencijos įstatymus, Kanados žiniasklaida iš parlamento išgavo pažadą šiemet pradėti keisti teisinį reguliavimą. Lenkijoje šiandien vyksta žiniasklaidos protesto akcija, nors ten keliamas klausimas, kad vyriausybė tik prisidengia kova su „Google“ ir „Facebook“ siekdama kitų tikslų. Lietuvai kol kas lieka tik iš šalies stebėti, ką susitars didieji žaidėjai.

M360