YouTube“ atšaukė aukščiausios kategorijos dramų ir komedijų kūrimo planus, teigia su situacija susipažinę žmonės, atsisakydamas ligšiolinių ambicijų teikti mokamas paslaugas ir vartotojams siūlyti Holivudo kokybės pramogas.

„Google“ priklausanti įmonė nustojo dalyvauti brangių scenarijų ekranizacijos konkursuose, patvirtino šaltiniai, kurie paprašė likti neidentifikuoti, nes sprendimas kol kas nėra oficialiai paskelbtas. Tarp atšauktų programų – mokslinės fantastikos drama „Origin“ ir komedija „Overthinking with Kat & June“, taigi jų prodiuseriams teks ieškoti naujų užsakovų, teigė šaltiniai.

Atsitraukimas iš tiesioginės konkurencijos su „Netflix Inc.“ ir „Amazon.com Inc.“ priklausančio „Prime Video“ liudija aukštus kaštus – kalba eina apie milijardus dolerių, – kurių reikia, norint tęsti šių brangiai kainuojančių serialų kūrimą, ir šie kaštai per dideli net tokiam turtingam technologijų gigantui kaip „Google“. „YouTube“ pernai iš reklamos uždirbo daugiau nei 15 milijardų dolerių ir nutarė apsieiti be prašmatnių serialų, o savo pinigus verčiau investuoti į muziką ir žaidimus.

„Galima teigti, kad šia strategija jie niekada iki galo ir netikėjo, – teigia Anthony DiClemente, „Evercore ISI“ analitikas. – Čia tas pats, kas atsinešti peilį sviestui į šautuvų dvikovą.“

Perėjimas prie nemokamo turinio

Strategijos pasikeitimas, apie kurį pirmą kartą praėjusių metų lapkritį pranešė „Hollywood Reporter“, reiškia, kad visas „YouTube“ turinys galiausiai bus nemokamas. Kompanija vis dar rengia serialų išleidimo strategijas, teigė šaltiniai.

Šis pasikeitimas taip pat kelia klausimų apie „YouTube“ originalios produkcijos vadovės Susanne Daniels, dirbančios nuo 2015 m., tolimesnę karjerą. Ji buvo pakviesta didinti „YouTube“ originalaus turinio apimtį ir kokybę, ir šiuo metu svarsto tolesnes karjeros perspektyvas, teigia šaltiniai.

„Keistai malonu atsidurti Holivudo paskalų centre, tačiau norėčiau, kad žinotumėte, jog neketinu niekur trauktis iš „YouTube“ ir nekantrauju pristatyti mūsų naujas ir sugrįžtančias programas“, – elektroniniame laiške rašė S. Daniels.

Gerbiama televizijos pramonės senbuvė S. Daniels prisijungė prie bendrovės, pakviesta kurti ir prodiusuoti originalius serialus, skirtus „YouTube Red“ prenumeratos paslaugos vartotojams, kad ši ilgainiui taptų perspektyvia „Netflix“, „Amazon“ ir „Hulu“ konkurente. Šiuo metu jos pastangos buvo labiau orientuotos į tokias programas, kaip Kevino Harto „What the Fit“, kurioje aistrą sportui reiškia komikas su treninginėmis kelnėmis.

„YouTube“
„YouTube“
© Reuters / Scanpix


Plaukti prieš srovę

„Netflix“ iš DVD pristatymo paslaugos tapo viena didžiausių Holivudo studijų, tuo tarpu kitos technologijų kompanijos apie savo ketinimus kurti filmus ir televizijos laidas paskelbė tik po kelerių metų. „Microsoft Corp.“ įrengė studiją Los Andžele ir užsakė serialą, paremtą populiariu žaidimu „Halo“, tačiau dar nespėjus jam pasirodyti užsidarė. „Yahoo“ prarado 42 milijonus dolerių sukūręs trejetą originalių serialų, įskaitant „Community“, o tada apskritai atsisakė savo planų.

Apple Inc.“ pirmadienį paskelbs savo pirmąjį originalių serialų sąrašą, o analitikai jau klausia, ar bendrovė planuoja žengti į Holivudą.

„YouTube“ permainos žymi mažiausiai trečiąjį bendrovės strategijos pokytį per pastarąjį dešimtmetį ir demonstruoja tai, ką „Holivudo“ vadovai vadina technologijų pramonės kaprizingu požiūriu į pramogų verslą. 2012 m. bendrovė pasamdė prodiuserius ir įžymybes, kad šie sukurtų kuo daugiau aukščiausios kategorijos turinio, nes iki tol „YouTube“ buvo siejamas su kačių vaizdo įrašais ir pokštais. Po metų bendrovė savo investicijas padvigubino, bet paskui programą atšaukė.

Šaknys – „Warner Bros“

S. Daniels atvykimas liudijo naują požiūrį. Ji atėjo į „YouTube“ iš MTV, o anksčiau dirbo „Lifetime“ ir „Warner Bros“, dabar žinomame kaip „CW Network“. Dirbdama „Warner Bros“ S. Daniels prižiūrėjo tokius populiarius serialus kaip „Buffy the Vampire Slayer“ ir „Dawson's Creek“.

S. Daniels užsakė daugiau nei dvi dešimtis serialų, iš pradžių finansuodama vaizdo įrašų svetainėje gimusius talentus, tokius kaip švedų vaizdo tinklaraštininkas PewDiePie. „YouTube“ serialų gamybai ji pakvietė ir keletą Holivudo talentų – aktorę Kirsten Dunst ir Dougą Limaną, „The Bourne Identity“ režisierių.

Vadovaujant S. Daniels, sėkmingiausias „YouTube“ serialas buvo „Cobra Kai“, pastatytas pagal filmą „The Karate Kid“. „Parrot Analytics“ duomenimis, pirmąją savaitę šis serialas buvo populiariausias visose turinio transliacijos programose. Bendrovė derasi ir dėl trečiojo sezono, praneša šaltiniai.

„YouTube“ ir toliau egzistuosiantys originalūs serialai pereis iš mokamos į nemokamą versiją, kurioje gyvuos ir toliau – kartu su vaizdo tinklaraščiais, makiažo pamokėlėmis ir žaislų „išpakavimo“ filmukais.

Tuo tarpu „YouTube Red“ taps mokamu muzikiniu kanalu. Bendrovė užsakė keletą trumpų serialų, kuriuose pasirodys kylantys muzikantai, tokie kaip Maggie Rogers ir Gunna, o jų kūrimą iš dalies prižiūrės S. Daniels. Tačiau visas programas pirmiausia turės patvirtinti „YouTube“ muzikos bosas Lyoras Cohenas. Šaltiniai teigia, kad jis vetavo dokumentinio serialo apie popmuzikos dievaičius „Jonas Brothers“ sukūrimą, ir projektas atsidūrė „Amazon“.

„Tai, kad didelė technologijų kompanija sugalvoja kurti serialus, toli gražu nereiškia, kad jie bus sėkmingi“, – pastebi „BTIG Research“ analitikas Richas Greenfieldas.

Bloomberg