„YouTube“ pajamos iš reklamos per trejetą pastarųjų mėnesių sudaro beveik 5 mlrd. dolerių (4,5 mlrd. eurų). Šią informaciją „Google“ įtraukė į ką tik pateiktą patronuojančiosios įmonės „Alphabet“ pajamų per ketvirtąjį ketvirtį ataskaitą.

Ši ataskaita yra pirmoji, paskelbta „Alphabet“ generalinio direktoriaus pareigas einant naujai paskirtam Sundarui Pichai. Įmonės vadovo pareigas jis užima nuo pernai metų pabaigos, kai įkūrėjai Larry Page‘as ir Sergey Brinas atsitraukė nuo kasdienės įmonės veiklos ir rekomendavo S. Pichai, buvusio „Google“ generalinio direktoriaus, kandidatūrą.

Tai taip pat pirmas atvejis per beveik 15 metų – tarpą nuo 2006-ųjų, kada už 1,65 mlrd. dolerių (1,49 mlrd. eurų) įsigyta „YouTube“ tapo „Google“ priklausančia platforma, – kai paaiškėjo, kiek „YouTube“ demonstruojamos reklamos prisideda prie galutinio milžiniškos paieškos sistemos rezultato, rašoma portale theverge.com.

Kaip teigia „Google“ atstovai, pernai „YouTube“ uždirbo 15 mlrd. dolerių (13,6 mlrd. eurų), ir tai yra maždaug 10 proc. visų „Google“ pajamų. Šie skaičiai rodo, kad per „YouTube“ rodomų reklamų verslas pelno prasme prilygsta maždaug penktadaliui analogiškos „Facebook“ veiklos ir daugiau nei šešiskart viršija „Amazon“ priklausančios „Twitch“ duodamą pelną.

Atskirame „Google“ pranešime nurodoma, kad „YouTube“ yra užsiprenumeravę daugiau nei 20 mln. asmenų. Jie – reklamos nedemonstruojančios „Premium“ ir „Music Premium“ paslaugų naudotojai. Dar 2 mln. abonentų, esą, naudojasi mokamomis kanalo televizijos paslaugomis. Kaip teigia „Alphabet“, per šiuos produktus gaunamos pajamos priskiriamos kitai kategorijai, kurioje yra ir „Pixel“ telefonas bei „Google Home“ garsiakalbiai. Per pastarąjį ketvirtį pajamos iš šios kategorijos sudarė 5,3 mlrd. dolerių (4,8 mlrd. eurų). Taigi, kiekvieno konkretaus į kategoriją įeinančio produkto pelningumą nustatyti gana sunku.

Iš viso per 2019 m. gruodžio 31 d. pasibaigusį metų ketvirtį „Alphabet“ užsidirbo 46 mlrd. dolerių (41,7 mlrd. eurų) ir tai yra 17 proc. daugiau nei per 2018 m. Įmonė teigia, kad beveik 10,7 mlrd. dolerių (9,7 mlrd. eurų) iš šios sumos sudarė pelnas. „Google“ paieškos modulis ir toliau įvardijamas kaip reikšmingas pinigų šaltinis klestinčioje „Alphabet“ imperijoje: per ketvirtį iš jo pavyksta gauti 27,2 mlrd. dolerių (24,7 mlrd. eurų). Pateiktoje ataskaitoje „Google“ ne tik atskleidė „YouTube“ pajamas iš reklamos, bet ir prasitarė apie debesų kompiuterijos sektoriaus finansinius rezultatus. „Google Cloud“, kaip paaiškėjo, per ketvirtį atnešė 2,6 mlrd. dolerių (2,4 mlrd. eurų) pajamas.

Šie skaičiai rodo, kad „Google“ gerokai pranoko Volstryto prognozes, susijusias su pelnu, tačiau nepateisino vilčių, susijusių su pajamomis. Tai gali būti viena iš priežasčių, kodėl „Google“ ryžosi pirmą kartą atskleisti „YouTube“ ir „Google Cloud“ pajamas.

Siekdama nuraminti investuotojus, „Google“ turėjo priminti stebėtojams, kad verslo sėkmę lemia ne vien paieškos sistema, bet ir sparčiai besiplečiančių atskirų sektorių, kaip antai „YouTube“ ir debesų kompiuterija, veikla.

Pasak įmonės atstovų, „Google“ paieškos sistema 2019 m. leido surinkti įspūdingą 98,1 mlrd. dolerių (89 mlrd. eurų) sumą, bet tai tėra 15 proc. daugiau nei 2018 m. O štai „YouTube“ pajamos nuo 11,2 mlrd. (10,1 mlrd. eurų) 2018 m. padidėjo iki 15,15 mlrd. dolerių (13,74 mlrd. eurų) 2019 m., ir tai yra 36,5 proc. augimas. Kad ir kaip būtų, dėl nepateisintų pajamų prognozių investuotojai nepatenkinti, todėl „Alphabet“ akcijų kaina nukrito daugiau nei 4 proc.

M360