Intensyvioje konkurencinėje kovoje verslai dažnai susitaiko, kad jiems reikia ne ilgalaikės augimo strategijos, o gero trumpalaikio gynybinio plano. Tokiu atveju rinką kaitina agresyvūs jos žaidėjai ir kova visiems gali kainuoti labai brangiai, nes ne visada konkurentai savo veiksmus planuoja paisydami verslo principo dirbti pelningai, nesvarbu, ar tai daro planuotai, ar neplanuotai dėl kitokių priežasčių.

Taktiniu požiūriu, stagnacijos laikotarpiu dažniausiu atveju pradedama nuo kaštų mažinimo, įsiveliama į kainų karus kartu su adaptuota taktine komunikacijos linija. Tokiai kompleksijai keliamas pagrindinis tikslas – atsikovoti masę klientų.

Tačiau ir be kainų karų yra nemažai praktikoje pasiteisinusių būdų, kaip galima pelnyti kliento pasirinkimą. Nesunku pastebėti, kad tvirti prekiniai ženklai (gerai rinkoje žinomi ir geros reputacijos) išlaiko pagrįstai aukščiausią kainą su puikiu prekės pelningumu. Tokie prekės ženklai pelno rinkų pasitikėjimą, kas atveria geras galimybes tolimesnei produktų plėtrai.

Kokios strategijos naudojamos laimėti kovą, bet nesimaunant kelnių? Kiekvienos kategorijos išvardintų pavyzdžių sunku būtų nepastebėti šių dienų linksniuojamose temose.

Inovacijos. Sukuriama atskira žemesnių bazinių kainų nauja prekių ar paslaugų kategorija (angl. brand extension) arba kuriamas naujas produktas toje pačioje kategorijos linijoje (angl. line extension).

Kuriama papildoma vertė. Pavyzdžiui, paslaugų versle pridedant nemokamas konsultacijas, prekyboje – nemokama pristatymą.

Įvaizdžio atnaujinimas. Rinkos nuolat ieško naujų patirčių, tad jų lojalumą išlaikyti yra nuolatinis sunkus darbas. Naują pozicionavimą kombinuojant su identiteto atnaujinimu ir paslaugos modifikacija gali būti sėkminga augimo strategija.

Diversifikacija. Skirstant išteklius siekiant didesnio pajamų šaltinių kiekio. Paprastai tariant, naujos rinkos su naujais produktais.

Susijungimas arba įsigijimas. Įsigyjant silpnesnį tos pačios rinkos žaidėją perimamas klientų portfelis, reputacija bei esama infrastruktūra, kas atveria naujas galimybes augimui panaudojant dviejų kompanijų „know-how“ ir turtą ( tarp jų klientus). Dažnas atvejis praktikoje, kai didesnio kalibro organizacijos kaip įsiskverbimo į naują rinką strategiją pasitelkia lokalaus operatoriaus įsigijimą. Vienas pavyzdžių – „Olympic Casino“ įsigijo ilgai ir sėkmingai Lietuvoje veikiančią lažybų bendrovę „Orakulas“, vėliau ją apjungdama bei tęsdama veiklą su prekės ženklu „OlyBet“.

Pardavimo kanalų plėtra. Įvairūs mažmenininkai gali būti puikūs partneriai papildomai parduodant siauresnėms grupėms. Kitas svarus dalykas – labai greitai besikeičiantys rinkų įpročiai kelia ir kels tiek paslaugų verslą, tiek prekybą į „online“. Jeigu jūsų ten dar nėra, vertėtų gerai apie tai pagalvoti.

Konkurentų strategijos adaptacija. Jeigu turite svarių argumentų ir faktų, kad konkurentai nusibrėžę efektyvų kelią, kuriuo seka – kodėl gi ne? Jeigu tai ne kainapjūtė. Adaptuojant ją savo verslo specifikai ir sėdant ant jau išrasto dviračio bus visada pigiau, nei bandyti jį išrasti dar kartą.

Susivienijimas. Aljansas, asociacija ir kt. Ryšių plėtra apsikeičiant patirtimi su to paties ar gretimo segmento atstovais gali būti perspektyvus būdas išsivaduoti iš idėjų stokos, strigimo būsenos. Taip pat narystės tokiose organizacijose dažnai sukuria papildomos vertės bei svorio derybose, verslo plėtroje ir kt.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją