FCO nurodė, kad „Facebook“ galės rinkti duomenis iš trečiųjų šalių svetainių ir programėlių tik tuo atveju, jei vartotojai patvirtins savo sutikimą dėl duomenų rinkimo. Taip pat „Facebook“ negalės, negavus vartotojo sutikimo, susieti duomenų, gautų iš trečiųjų šalių svetainių ir programėlių, su „Facebook“ vartotojų paskyromis.

Konkurencijos tarnyba taip pat nutarė, kad „Facebook“ prisijungimo funkcija, leidžianti prie įvairių svetainių prisijungti naudojantis savo „Facebook“ paskyra, be atskirų vartotojų leidimų, taigi neteisėtai, rinko duomenis apie vartotojų įrenginius.

„Ateityje „Facebook“ nebegalės versti vartotojus sutikti su neribotu duomenų rinkimu iš kitų šaltinių ir šių duomenų susiejimu su „Facebook“ vartotojų paskyromis“, - sakė FCO vadovas Andreasas Mundtas, ragindamas socialinį tinklą įvesti „savanorišką sutikimą“ visoms duomenų rinkimo formoms.

„Duomenų rinkimo šaltinių mastas leido „Facebook“ sukurti unikalią vartotojų duomenų bazę, kuri padėjo įmonei įsitvirtinti rinkoje“, – pridūrė jis.

Šis nutarimas paveiks tik „Facebook“ veiklą Vokietijoje, tačiau tai, tikėtina, paveiks ir kitų šalių reguliuotojus.

Tuo tarpu „Facebook“ teigia, kad konkurencijos tarnyba viršijo savo įgaliojimus svarstydama klausimus, susijusius su privatumu, kuris yra kitų tarnybų atsakomybė. Savo pranešime socialinis tinklas pareiškė, kad FCO neįsigilino į priemones, kurių „Facebook“ ėmėsi, laikydamasi ES Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR), įsigaliojusio pernai.

„BDAR reikšmingai padidina duomenų apsaugos, o ne konkurencijos, tarnybų įgaliojimus nustatant, ar bendrovės laikosi įsipareigojimų. Duomenų apsaugos reguliuotojai tikrai turi pakankamai kompetencijų daryti vienokias ar kitokias išvadas“, – teigiama „Facebook“ pranešime.

„Vokietijos konkurencijos tarnybos sprendimas kelia grėsmę duomenų apsaugos institucijų veiklai, nes žmonėms yra suteikiamos skirtingos teisės, priklausomai nuo su jais bendradarbiaujančių įmonių dydžio“, – rašo „Facebook“ atstovai.

„Facebook“ per mėnesį gali skųsti sprendimą.

Preliminariose tyrimo išvadose, paskelbtose 2017 m. gruodį, Vokietijos konkurencijos tarnyba tikino, kad, turėdamas 30 mln. vartotojų Vokietijoje, iš kurių 23 mln. prie socialinio tinklo prisijungia kasdien, „Facebook“ yra vyraujantis rinkos žaidėjas.

„Įmonė piktnaudžiauja tokia dominuojama pozicija ir naudojasi trečiųjų šalių programėlėmis duomenų apie vartotojus rinkimui, kurie vėliau panaudojami „Facebook“ tinkle“, - 2017 m. gruodį teigė Vokietijos konkurencijos tarnyba.

Pasak tarnybos, tokie trečiųjų šalių duomenų šaltiniai, kaip „Whatsapp“ ir „Instagram“ pokalbių funkcijos bei interneto svetainės ir mobiliosios programėlės, rinko informaciją apie vartotojų veiklą.

„Tai vyksta net tada, kai vartotojas nespaudžia mygtuko „Patinka“, tačiau apsilanko interneto svetainėje, kur toks mygtukas yra įdiegtas“, – sakė FCO vadovas A. Mundtas.

„Vartotojai apie tai nieko nežino“, – pridūrė jis.

Preliminariose išvadose teigta, kad vartotojai yra priversti pritarti visam „Facebook“ taisyklių paketui, taip prarasdami savo duomenų kontrolę, o tai pažeidžia ES duomenų apsaugos įstatymus.

„Facebook“ 2018-ieji buvo itin prasti, o bendrovę talžė vienas skandalas po kito. Socialinis tinklas buvo kaltinamas padėjęs manipuliuoti rinkėjais rinkimų valstybėse metu ir neapsaugojęs privačių jų duomenų.

2018 m. kovą socialinis tinklas turėjo susitvarkyti su „Cambridge Analytica“ skandalu, kurio metu paaiškėjo, kad Jungtinės Karalystės (JK) įmonė susirinko dešimčių milijonų „Facebook“ vartotojų duomenis, išplatinusi internetinį asmenybės testą.

„Cambridge Analytica“ vėliau duomenis panaudojo dirbdama su JK pasitraukimo iš ES šalininkais ir Donaldo Trumpo 2016 m. prezidento rinkimų štabu.

Šių metų sausį „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas gynė bendrovę tarptautinėje žiniasklaidoje, sakydamas, kad reklama paremtas „Facebook“ verslo modelis reikalauja, jog įmonė rinktų vartotojų duomenis.

„Neparduodame žmonių asmeninių duomenų kitoms įmonėms“, – laikraštyje „Wall Street Journal“ publikuotame straipsnyje tikino M. Zuckerbergas.

Pareigūnai „Facebook“ tyrė nuo 2016 m. vidurio, kaltindami Silicio slėnio milžiną naudojantis kitais socialiniais tinklais, kaip „Instagram“, „Whatsapp“ ir „Twitter“, duomenų rinkimui be vartotojų žinios. Pasak pareigūnų, šie duomenys tada yra naudojami „Facebook“ reklamos tikslais.