„Spinter tyrimai“ 2019 m. gegužę atlikto tyrimo duomenimis, portalą DELFI žino 98 proc. respondentų, „15min.lt“ – 96 proc., „lrytas.lt“ – 92 proc.

Tyrimas taip pat rodo, kad 78 proc. Lietuvos gyventojų skaito portalą DELFI, 53 – portalą „15min.lt“, 37 proc. – portalą „lrytas.lt“.

55 proc. respondentų, paklausti, kokį naujienų portalą žino (angl. top of mind), pirmiausia įvardino DELFI, 25 proc. – portalą „15min.lt“, 7 proc. – „lrytas.lt“. Lyginant su praėjusiais metais, DELFI pagal šį rodiklį pakilo 5 procentiniais punktais, „15min.lt“ – 1 procentiniu punktu, „lrytas.lt“ nukrito 8 proc. punktais.


Savo pagrindiniu naujienų portalu 44 proc. Lietuvos gyventojų laiko DELFI, 26 proc. – „15min.lt“, 12 proc. – „lrytas.lt“.


Portalas DELFI pirmauja visose kategorijose pagal naujienų portalams priskiriamas savybes: jį daugiausiai respondentų įvardino kaip atspindintį didžiausią nuomonių įvairovę, siūlantį daugiausiai turinio, greičiausiai pranešantį naujienas, turintį aiškiausią tinklapio struktūrą, skelbiantį daugiausiai gyvų transliacijų ir video turinio, objektyviausią, patikimiausią ir skelbiantį daugiausiai verslo naujienų.

„Spinter tyrimų“ duomenimis, Lietuvoje naujienas per kompiuterius skaito 63 proc., per išmaniuosius telefonus – 55 proc., per socialinį tinklą „Facebook“ – 28 proc., per naujienų portalų mobiliąsias programėles – 15 proc. gyventojų.

Pasak bendrovės „Spinter tyrimai“ vadovo Igno Zoko, tai, kad vis dar daug žmonių skaito naujienas per kompiuterius, galima paaiškinti tiesiogine priklausomybe nuo amžiaus. „Kuo vyresnis amžiaus, tuo daugiau jis skaito per kompiuterius. Taip yra dėl kelių priežasčių. Vienas dalykas, tai yra tiesiog didesnis vaizdas, o žiūrėti telefonuose, ypač mažuose ekranuose, yra reikalinga gera rega, kai kuriems žmonėms reikia susirasti akinius, taigi patogumas ir turinio vartojimo kokybė yra geresnė, kai turiu patogų ekraną. Tad, manau, kad iš principo naujienų skaitymas kompiuteriu sumažės, bet nenunyks. Jaunesniems, matyt, atrodo, kad visi skaito tik telefonuose, vyresniems atrodo kitaip, tad bendrai per šalį toks išsibarstymas gaunasi“, – komentuoja I. Zokas.

I. Zokas taip pat prisipažįsta, kad technologijos, tokios kaip socialiniai tinklai, kartais apsunkina tyrėjų darbą, nes net patys vartotojai ne visada tiksliai prisimena, kaip juos pasiekė kuri nors naujiena. „Pats žmogus ne visada gali pasakyti, kada skaito portalo įskiepį, kada – kažkieno atsiųstą nuorodą: vieną kartą gali būti vienaip, kitą kitaip. Bet ta tendencija, kad žmonės naujienas gauna ir netiesiogiai jungdamiesi prie portalo, o socialiniuose tinkluose, taip pat ir kai tas turinys irgi yra ir iš tų pačių naujienų portalų, išties yra stiprėjanti“, – sako I. Zokas.

Bendrovės „Spinter tyrimai“ tyrimas buvo atliktas 2019 m. gegužės 17-25 dienomis. Jo metu buvo apklausti 1008 respondentai, tarp 18-75 metų amžiaus.

Skaitomiausias kiekvieną dieną naujienų portalas DELFI su visa eile teminių kanalų, skirtų įvairioms auditorijoms ir skelbimų portalas „Alio.lt“ nuo 2007 m. priklauso Estijos žiniasklaidos grupei „Ekspress Grupp“. Tai žiniasklaidos grupė, plėtojanti internetinės žiniasklaidos, leidybos ir laikraščių verslą Baltijos šalyse. „Ekspress Grupp“ Lietuvoje taip pat priklauso ir reklamos paslaugų internete bendrovė „Adnet media“.