Džiaugiuosi, kad rinkodarininkai pasidomi, kaip pelnyti dizainerių meilę ir džiaugtis abipusiu, stipriu ryšiu, kuris gimdo sėkmingus reklamos projektus. Bet, ko gero, ne visi domisi, nes vis dar Lietuvoje tango šoka tik rinkodarininkas. Dizaineris geriausiu atveju plauna šokių salę.

Dėkui Juliui Kaknevičiui, kad palietė tikrai jautrią ir aktualią temą.

Pasidalinsiu (arba priminsiu) keletu minčių, kurios galėtų padėtų rinkodarininkams ir dizaineriams produktyviai dirbti kartu.

Meilė ir pagarba – abipusė ir lygiavertė. Rinkodarininkas nėra aukščiau dizainerio ir mintis „moku pinigus, todėl galiu tave vaikyti kairėn dešinėn, žemyn aukštyn“ – nėra protingiausia. Marketingo specialistas ir dizaineris turi skirtingus gebėjimus ir įgūdžius. Sklandiems projektams reikia tiek nepriekaištingo turinio, tiek harmoningos formos.

Profesionalų dizainerį reikia ne tik mylėti, būtina juo pasitikėti. Reklamoje spalvų, formų, šriftų, simbolių parinkimas remiasi ne intuicija, o moksliniais tyrimais (ypač neurodizaine). O koks pats stipriausias rinkodarininko argumentas, renkantis šiuos dalykus? Man nepatinka! Bet tau gali nepatikti, nes reklama skirta ne tau. Svarbiausia, kad tavo paslaugos ar produkto vartotoją veiktų.

Abipusiam supratimui labai padės konkretumas. Tokios neapibrėžtos frazės: „ Noriu švaraus dizaino“, „Reikia, kad būtų gražu“, „Įsivaizdavau ne taip“ gali reikšti skirtingus dalykus skirtingiems žmonėms. Žinokite, dizaineris nei ekstrasensas, nei telepatas, nei mentalistas. Jūsų minčių neskaito, todėl užduotį ir grįžtamąjį ryšį formuluokite labai aiškiai ir tiksliai. Geriausia netgi parodant konkretų vaizdą.

Formuluojant užduotį dizaineriui, nepamirškite nurodyti vizualo tikslo, paskirties, tikslinės auditorijos, pageidaujamos emocijos ir vizijos, tikslių matmenų ir galutinio teksto. Dizaineriai – vizualai, dirbti su tekstų kūrimu, koregavimu – ne jų duona. Turbūt ne kartą pastebėjote, kai tik jie jūsų paruoštą tekstą ne kopijuoja ir įdeda į projektą, o patys renka, visada primala klaidų. O galutinio teksto pateikimas paspartins ir atpigins projekto kūrimą. Dizaineriams labai nepatinka, kai tenka vis taisyti tekstus. Kartais dėl to tenka keisti visą kompoziciją, todėl nesistebėkite, kodėl taip brangiai kainuoja korekcijos.

Tarpusavio supratimą labai palengvina pagrindinių dizaino sąvokų žinojimas, dizaino tendencijų išmanymas.

Ir pabaigai. Nesitikėkite profesionalaus dizaino 4 skirtingiems projektams už 50 Eur ir vakar. Jei prašote iš dizainerio paslaugų, kaip iš reklamos agentūros, tai ir mokėkite kaip reklamos agentūrai.

Rinkodaros specialisto ir dizainerio tikslas vienas – įveiklinta reklama. O tai galima pasiekti tik kartu strateguojant, generuojant ir išpildant idėjas. Ko gero, visi rinkodarininkai žino, jokia rinkodarai ar reklamai išleista suma taip nepadės kaip puikus dizainas. Žinoma, dizaineriai irgi tik žmonės, netobuli, klystantys, turintys savo silpnybių ir tuščių ambicijų, bet tik jie, naudodami sąmoningas spalvos, tipografikos, komponavimo sąsajas, geba sukurti teisingą emocinį ir psichologinį turinio ryšį su galutiniu vartotoju.



Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją