1. Darbo pakeitimas daugeliui sukelia stresą, tad nepalikite savo būsimo darbuotojo nežinioje. Įmonės vidinė komunikacija prasideda jau pasirašius darbo sutartį: pavyzdžiui, kiekvienas, ateinantis dirbti į NFQ, gauna vadinamąjį „welcome box“, kurioje – tiek svarbiausia informacija, tiek ir smagios dovanos su įmonės atributika.

2. Jei su darbuotoju tenka atsisveikti, būtinai atvirai su juo pasikalbėkite – tai ne tik padės išvengti rinkoje galinčio nuvilnyti buvusio darbuotojo kartėlio, bet ir išgirsite apie dalykus, kuriuos verta patobulinti!

3. Įmonės sėkmei itin svarbi vidinė kultūra. Kurkite tradicijas, atraskite ir naudokite simbolius, atlikite įvairius ritualus. Štai „INK agency“ darbuotai pergales švenčia sukdami laimės ratą, kurio prizus įsteigė bendrovė.

4. Sėkmingai vidinei komunikacijai būtinas bendradarbiavimas tarp komunikacijos ir personalo specialistų. Personalo specialistai žino, ką įmonė gali pasiūlyti ir ko tikisi darbuotojai, o komunikacijos specialistai žino, kaip tai patraukliai pateikti.

Diskusijos dalyviai

5. Matuokite ir vertinkite vidinę komunikaciją ir per personalo srities kriterijus: pavyzdžiui, kiek gaunama kokybiškų CV, paskelbus apie laisvą darbo vietą; kiek žmonių kandidatuoja, nes tai daryti rekomendavo esami įmonės darbuotojai; ar sumažėjo darbuotojų kaita.

6. Derinkite įvairius komunikacijos įrankius – tam tikrose situacijoje puikiai tinka naujienlaiškiai ar žinutė internete ir tekstinis formatas, o kartais informaciją geriau perteikti video formatu. Būkite kūrybiški – vidinės komunikacijos kanalu gali tapti ir plakatas ant ofiso sienų ar lifte.

7. Socialinės žiniasklaidos laikais kiekvienas jūsų darbuotojas tampa atstovu spaudai, kiekvienas klientas – potencialiu žiniasklaidos kanalu. Būtent tinkama vidinė komunikacija gali padėti išvengti potencialių krizių, kurioms kilti socialinėje žiniasklaidoje – itin lengva.

8. Vidinėje komunikacijoje labai svarbi lyderystė, tad organizacijos vadovo įsitraukimas – itin reikalingas. Kalbėtis su darbuotojais verta, net ir kai neturite visų atsakymų, nes tai ne tik leidžia jiems būti išgirstiems, bet ir suvienodinti žinių lygį tam tikrais darbuotojams aktualiais klausimais.

9. Kiekvienoje organizacijoje egzistuoja ir neformalūs lyderiai – jų vaidmuo vidinėje komunikacijoje itin svarbus. Skeptiškai nusiteikę žmonės dažnai gali tapti puikiais pagalbininkais: žinoma, tam reikia juos tinkamai įtraukti.

10. Laikykitės darbuotojams duodamų pažadų. Sugriovus pasitikėjimą, vidinė komunikacija nebepadės.