Nusprendus bendradarbiauti su pasauliniu mastu žinomais prekės ženklais, dažniausiai tenka ir žaisti pagal jų taisykles. Ar išties verta tai daryti? „Vičiūnų“ įmonių grupės produktų vystymo vadovė Vilma Stankevičienė dalinasi kompanijos patirtimi: šiuo metu įmonė ruošiasi rinkai pristatyti naujus maisto gaminius, papuoštus „Universal Studios“ filmo „Slaptas augintinių gyvenimas“ personažais.

– Papasakokite daugiau apie patį projektą: ar jis apsiribos tuo, kad herojai bus ant produktų pakuočių? Kokie dar veiksmai suplanuoti?

– Projektas su garsiausia pasaulio kompanija „Universal Studios“ turėtų tapti vienu įdomesnių rinkodaros projektų Lietuvoje. „Vičiūnų grupė“ įgyvendins Lietuvoje kampaniją, pasitelkdama naujai išleidžiamo filmo „Slaptas augintinių gyvenimas“ personažus.

Mūsų produktai pasipuoš filmo personažais, jiems populiarinti rengsime žaidimus, loterijas, tam suplanuota ir reklaminė kampanija.

Šiuo metu sukurti specialūs gaminiai, kurie pasipuoš filmo „Slaptas augintinių gyvenimas“ personažais. Tai bus picos, koldūnai, ledai ir kiti vaikų mėgstami produktai.

– Daug prekės ženklų norėtų bendradarbiauti su tokiais gigantais kaip „Universal Studios“. Kas lėmė, kad Jums pavyko susitarti? Galbūt ir užsienio rinkose jie bendradarbiauja su panašiais produktais?

– Žinoma, daug pramonės šakų „eina koja kojon“ su kino pramone. Baltijos šalyse mes būsime vieninteliai, siūlantys tokį maisto asortimentą.

Kruopščiai ruošėmės susitikimui su pasaulinio garso kompanija, atlikome daug namų darbų ir pateikėme įtikinamų argumentų, kodėl jiems vertėtų bendradarbiauti su mumis – tai buvo lemiantys veiksniai, padėję gauti „Universal Studios“ sutikimą ir galimybę įgyvendinti bendrą projektą.

Neslėpsiu – viena garsiausių Holivudo kompanijų kėlė nemažai reikalavimų, ir mums teko gerokai pasistengti, kad juos atitiktume.

– Jūs patys rinkotės iš kelių variantų, ar konkrečiai norėjote bendradarbiauti būtent su „Universal Studios“?

– Mes tikslingai siekėme bendrauti su „Universal Studios“, nes juos laikėme geriausiais rinkoje, todėl į kitas alternatyvas net nesidairėme. Sužinoję, kad Chris Meledandri, kurio vienas žinomiausių darbų yra „Bjaurusis aš“, kuria naują animacinį filmą vaikams, net neabejojome filmo sėkme. Norėjome, kad būtent šio filmo personažai puoštų mūsų gaminių pakuotes.

– Ar Jūs patys konkrečiai pasirinkote, kokio filmo personažus norite naudoti, ar „Universal Studijos“ Jums pateikė savo pasiūlymus?

– Mes patys rinkomės personažus, kuriuos naudosime kampanijoje. „Universal Studios“ konsultavo renkantis, kokiam gaminiui koks personažas bus tinkamiausias.

„Vičiūnų“ patirtis: ko reikia norint dirbti su „Universal Studios“
© Bendrovės archyvas

– Papasakokite kiek daugiau apie procesą: kiek užtruko derybos, kokios sąlygos ir apribojimai kelti?

– Procesas buvo išties ilgas ir sudėtingas. Į pagalbą pasitelkėme skandinavų įmonę, kuri padėjo tvarkyti licencijos klausimus ir kitus juridinius bendradarbiavimo aspektus. Teko dirbti su rekordinio ilgio sutartimi. Be to, „Universal Studios“ reikalavimu buvo atlikti papildomi auditai mūsų fabrikuose, atidžiai tikrintas ne tik maisto gamybos procesas, bet ir darbuotojų darbo sąlygos, domėtasi ir psichologiniu klimatu darbovietėje. Ne mažesni reikalavimai buvo keliami ir partneriams, gaminantiems pakuotes, jų įmonėje taip pat buvo atliekamas auditas. Buvo partnerių įmonių, kurios įvertino keliamus reikalavimus ir atsisakė dalyvauti projekte.

„Universal Studios“ reikalavimu buvo atlikti papildomi auditai mūsų fabrikuose, atidžiai tikrintas ne tik maisto gamybos procesas, bet ir darbuotojų darbo sąlygos, domėtasi ir psichologiniu klimatu darbovietėje.
V. Stankevičienė

– Kalbant apie kitus pasaulinius didžiuosius ženklus, kai kurie atsisako su jais bendradarbiauti dėl itin griežtos kontrolės ir mažai veikimo laisvės. Kaip šiuo atveju, ar susiduriate su tuo?

– Kontrolė išties didelė. Visi procesai yra iš anksto reglamentuoti, tenka dirbti pagal sutartas taisykles. Kartu džiaugiamės, kad „Universal Studios“ dirba puikūs ir nuoširdūs specialistai, kurie vertina ir atsižvelgia į mūsų pateiktus argumentus. Todėl galime pasakyti, kad laisvės įgyvendinti savo viziją mums pakako. Gaminių pakuotėmis esame labai patenkinti. „Universal Studios“ taip pat negailėjo pagyrų mūsų atliktam darbui.

– Savo projekto startą derinate su filmo premjera? O kaip toliau – kiek laiko galėsite naudoti šiuos personažus? Kaip manote, ar tai dar bus veiksminga, kai filmas nebesisuks kino teatruose? Beje, ar apsvarstėte tokią galimybę, jei filmas būtų blogai įvertintas žiūrovų – ką darytumėte tuomet?

„Vičiūnų“ patirtis: ko reikia norint dirbti su „Universal Studios“
© Bendrovės archyvas

– Produktų pristatymą bandėme derinti su filmo premjera, tačiau tai nėra labai paprasta, nes visi procesai užtrunka ilgiau nei norėtume.

Personažus ant pakuočių galėsime naudoti porą metų. Baigus filmo demonstraciją kino teatruose, jį bus galima žiūrėti internete, įsigyti DVD diskus. Be to, patirtis rodo, kad gerai žinomų personažų populiarumas išlieką ilgą laiką, nors filmai kino ekranuose jau seniai nerodomi. Tikimės, kad taip bus ir šį kartą su „Slapto augintinių gyvenimo“ veikėjais.

Manome, kad įvertinome visas galimas rizikas, versle jų visuomet būna gausu. Tikimės, kad filmas žiūrovų bus puikiai įvertintas.

– Kokios didžiausios tokio bendradarbiavimo naudos ir kokios rizikos, kurias turėtų įvertinti norintys eiti panašiu keliu?

Didžiausia nauda yra galimybė išsiskirti rinkoje iš kitų produktų. Filmas yra plačiai reklamuojamas, filmo personažai tampa tam tikrais prekių ženklais, gaminama daug kitų produktų su jų vaizdais, pavyzdžiui, žaislai, rūbai, mokyklos prekės ir pan. Tai tampa reklama ir mūsų gaminiams.

Siekiant bendradarbiauti su tokiu gigantu kaip „Universal Studios“, tenka sutikti su griežtais filmo gamintojo reikalavimais, derinti abiejų pusių poreikius. Būtina nusiteikti ilgesniam, nei įprasta, procesui ir nuolatinėms deryboms. Tačiau rezultatas mus džiugina. Tikiuosi, mūsų klientai tai taip pat įvertins.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją