Asmeninis prekės ženklas ir darbuotojų ambasadorystė: kas tarp jų bendro?

Gilinantis į darbuotojų komunikacijos socialiniuose tinkluose ir ypač „LinkedIn“ fenomeną, svarbu suprasti dvi sąvokas. Pirmoji sąvoka yra asmeninis prekės ženklas. Nors jo apibrėžimų yra ne vienas, tiksliausiai jį apibūdinti galime kaip vidinį jausmą, nuomonę ar įspūdį apie kitą žmogų. Jis nusako, kas mes esame, kokią vertę kuriame, kam atstovaujame. Asmeninį prekės ženklą turime visi, nes kiti žmonės vidinį jausmą apie mus susidaro nepriklausomai nuo to, ar savo prekės ženklu rūpinamės, ar ne.

Antroji sąvoka – darbuotojų ambasadorystė. Iš esmės, tai yra savanoriškas organizacijos rekomendavimas organizacijos išorėje ir viduje, jos idėjų sklaida. Tai gali būti daroma tiek verbaliai, tiek neverbaliai. Kai kurie žmonės ambasadorystę laiko aukščiausia meilės organizacijai išraiškos forma.

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad šios sąvokos menkai susiję – juk asmeninis prekės ženklas kalba apie mus, o ambasadorystė – apie organizaciją. Tačiau abiejų pagrindas yra žmogus ir tai, kaip bei ką jis komunikuoja. Dažnu atveju, net ir kalbėdamas apie save, žmogus drauge skleidžia ir žinutę apie savo organizaciją. Pavyzdžiui, įrašą iliustruodamas nuotrauka, kurioje naudojami organizacijos spalviniai elementai arba matosi įmonės atributika – logotipu pažymėtas drabužis, puodelis, gertuvė.

Darbuotojus–ambasadorius nesunku atpažinti socialiniuose tinkluose – jie tiesiogiai ar netiesiogiai skleidžia informaciją apie organizacijos produktus, paslaugas, iniciatyvas, teigiamai apie ją atsiliepia.

Organizacijų ambasadoriai – naujieji nuomonės formuotojai

Tuos, kuriuos prieš kelerius metus vadinome tiesiog organizacijų ambasadoriais, šiandien drąsiai galime vadinti ir nuomonės formuotojais. Tačiau prisiminkime „standartinį“ nuomonės formuotoją – jis nesidalina tik vieno tipo reklama. Jis dirba su skirtingais prekių ženklais, be to, dalijasi ir asmeninio gyvenimo nuotrupomis. Lygiai taip ir darbuotojai-ambasadoriai gali ir netgi turi dalintis įvairiu turiniu.