„Accenture Strategy“ atliko tyrimą, kuriame aplausė 535 įmonių generalinius direktorius, ką jie mato labiausiai atsakingais už įmonės augimą. Pusė jų įvardino rinkodaros vadovus. Tačiau jei įmonės augimo planai nebūtų įgyvendinti, 37 proc. įmonių vadovų pirmiausia atleistų rinkodaros vadovus, 34 proc. kaltintų pardavimų vadovus, 29 proc. – strategijos vadovus, tyrimo rezultatus cituoja portalas „MarketingWeek“.

Tyrime taip pat buvo apklausti 847 rinkodaros vadovai. Tiek jie, tiek įmonių vadovai sakė, kad kartais įmonės augimui esminiu veiksniu tampa visiškai naujų priemonių išbandymas. Tačiau tik 37 proc. rinkodaros vadovų skiria savo laiką inovacijoms, o 60 proc. verčiau renkasi tradicinį, įprastą požiūrį į rinkodarą. Tyrime daroma prielaida, kad taip yra todėl, kad eksperimentams nepasiteisinus, rinkodaros vadovai baiminasi netekti darbo.

„Accenture Strategy“ vyr. vykdantysis vadovas Robertas Wollanas sako, kad svarbiausia tokių konfliktų priežastis kyla iš to, kad įmonių generaliniai direktoriai ir rinkodaros vadovai nesupranta vienas kito lūkesčių.

„Šiandien labai rimta problema yra aiškumo trūkumas. Rinkodaros vadovai turi tikrai suprasti, ko iš jų tikisi įmonių vadovai. Jie turi žinoti, pagal ką bus vertinami jų veiklos rezultatai“, – sako R. Wollanas.

Jo patarimas rinkodaros vadovams – prisiimti didesnį vaidmenį planuojant kompanijos augimo veiksmus ir kurti verslui papildomą vertę. „Iniciatyvos gali apimti netradicinių žaidėjų įtraukimą, naujų platformų sukūrimą, kurios leistų išplėsti jau įmonės siūlomus produktus, auginti įmonės investicijų grąžą analizuojant gaunamus duomenis ir randant būdus kaip šią informaciją monetizuoti“, – siūlo R. Wollanas.

Tuo tarpu Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) direktorius, sertifikuotas marketingo vadovas (LiMA B) Gintautas Kučas pastebi, kad Lietuvoje vyrauja kita situacija. „Deja, tačiau daugumoje įmonių – ypač vidutinių – rinkodaros vadovų (skyrių) atsakomybė yra tik funkcinė. Įmonių vadovai ir savininkai nežiūri į rinkodarininkus kaip į atsakingus už verslo rezultatą, patiki tik funkcines užduotis, dažnai apsiribojant tik komunikacijos sritimi. Jei tikruosius rinkodaros, verslo vystymo sprendimus priima komercijos vadovai, įmonių vadovai ar patys savininkai – tokiu atveju ir atsakomybė yra jų”, – sako jis.