Kalbant apie verslo komunikaciją socialiniuose tinkluose, pirmiausia pagalvojama apie „Facebook“ ar „Instagram“. Ne veltui, kadangi šios dvi platformos jau kurį laiką užima lyderių pozicijas tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje. Tačiau socialinių tinklų sąrašas yra daug ilgesnis. Ar vertos verslo įmonių dėmesio tos platformos, kurios nepapuola net į populiariausiųjų trejetuką? Į ką derėtų atkreipti dėmesį renkantis socialinį tinklą verslo komunikacijai? Ar tokios platformos kaip „Spotify“ ir „Snapchat“ gali padėti sukurti sėkmės istoriją Lietuvoje?

Populiariausi – ne visada naudingiausi

„DataReportal“ duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje buvo 2,04 mln. aktyvių socialinių tinklų vartotojų, o tai sudaro net 75,4 proc. visų šalies gyventojų. Lyginant su praeitais metais, socialinių tinklų vartotojų skaičius paaugo 5,6 proc. Nors įvairios platformos buvo jau kurį laiką itin populiarios, o jų vartotojai tendencingai vis daugiau laiko praleisdavo prie ekranų, tačiau karantino metu šie procesai dar labiau suintensyvėjo. Be to, pandemijos metu sustiprėjus socialinių tinklų reikšmei žmonių gyvenime, jie pradėjo daryti dar didesnę įtaką verslui nei anksčiau.

Šių metų pradžioje Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, vieni populiariausių išliko „YouTube“, kurį naudoja 2,04 mln. lietuvių ir „Facebook“, kurio vartotojų skaičius šalyje siekia 1,70 mln. Tuomet seka „Facebook Messenger“ – 1,50 mln. vartotojų, „Instagram“ – 770 tūkst. vartotojų, „LinkedIn“ – 500 tūkst. vartotojų, „Snapchat“ – 412,5 tūkst. ir „Twitter“ – 113,6 tūkst.

Reklamos kūrėjams, rinkodaros ir komunikacijos specialistams bei pačioms verslo įmonėms svarbu išmanyti socialinių tinklų tendencijas Lietuvoje ir pasaulyje, tačiau platformos populiarumas ne visada nurodo jos tinkamumą konkrečiam prekių ženklui. Patartina įsigilinti ir į tai, kokius žmones verslas nori pasiekti. Kartais mažiau vartotojų šalyje turintis socialinis tinklas, pavyzdžiui, „Spotify“ ar „Snapchat“, talpina daugiau reikiamos auditorijos nei esantys populiarumo viršūnėje. Taigi, renkantis socialinius tinklus reklamos transliavimui ir komunikacijai, reikėtų pabandyti apžvelgti jų sąrašą be išankstinių nuostatų ir būti atviriems netikėtoms idėjoms. Juk dažnai netradiciniai ir netgi šiek tiek rizikingi sprendimai atneša geriausius rezultatus, nes suteikia daugiau galimybių išsiskirti iš kitų.

„Spotify“ – būdas pasiekti auditoriją tinkamu momentu

Šių metų kovo mėnesio „Spotify“ duomenimis, muzikos klausymosi internetu platforma turi 356 mln. vartotojų. Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, „Spotify“ yra populiariausias legalus muzikos transliavimo kanalas. Socialinis tinklas labiausiai išsiskiria tuo, kad jame svarbiausias yra garsas. O tai gali būti didelis šios platformos, kaip verslo komunikacijos kanalo, privalumas. Vertinant besikeičiančius vartotojų įpročius yra pastebima, kad žmonės vis palankiau vertina būtent garsiniu būdu pateiktą medžiagą. Be to, toks formatas padeda sukurti personalizuotą ir įtraukiantį prekių ženklų ir vartotojų tarpusavio santykį.

Iš 356 mln. „Spotify“ bendruomenės narių, 158 mln. naudoja mokamą platformos versiją. Tai reiškia, kad šie vartotojai gali naudotis tokiais privalumais kaip aukštesnė garso kokybė, galimybė muzikos klausytis be interneto, norėdami gali praleisti reklamą. Visgi, verta pastebėti, kad daugiau nei pusė „Spotify“ bendruomenės platforma naudojasi nemokamai, taigi, neturi galimybės praleisti reklamos ir tampa garantuota auditorija verslui.

Mūsų šalyje šios platformos tvirtą poziciją įrodo grupės „The Roop“ pasiekti rezultatai su daina „Discoteque“. Sausio mėnesį ši Eurovizijai skirta daina sumušė Lietuvos perklausų rekordus „Spotify“ platformoje. Įdomu tai, kad tiek perklausų per savaitę (virš 110 tūkst.) anksčiau Lietuvoje nebuvo surinkusi jokia kita muzikos grupė ar atlikėjas, taip pat – ir užsienio. To nebuvo pasiekę net mūsų šalyje ypač populiarūs Billie Eilish, Ariana Grande, Drake. Šiomis dienomis naujus rekordus muša Eurovizijos konkurso nugalėtojų „Maneskin“ daina – „Zitti e buoni“, kuri turi beveik 390 tūkst. perklausų per savaitę. Argi ne pats tinkamiausias momentas prekių ženklui pristatyti save yra tuomet, kai potencialus vartotojas yra gerai nusiteikęs ir klausosi jam malonios, patinkančios muzikos?

„Snapchat“ – tūkstantmečio ir Z kartos meka

„Snapchat“ pasaulyje kasdien naudoja daugiau kaip 265 mln. žmonių ir tai yra vienas tinkamiausių kanalų pasiekti tūkstantmečio ir Z kartoms. Anot „eMarketer“, šios amžiaus grupės perkamoji galia siekia 143 mlrd. dolerių per metus. Taigi, verslui derėtų tinkamai sutikti naujuosius vartotojus, kurie netrukus turės didžiausią perkamąją galią.

„Snapchat“ koncepcija yra pakankamai išskirtinė, kadangi šioje platformoje siunčiamos žinutės, nuotraukos ir vaizdo įrašai dingsta vos juos pamato gavėjas. Viena iš versijų, kodėl šį socialinį tinklą taip pamėgo jaunoji karta yra būtent programėlės veikimo principas. Manoma, kad tuoj pat išnykstanti, greitai besikeičianti informacija yra patraukli šios kartos atstovams, kadangi jie dėmesį išlaiko itin trumpą laiką, apie 8 sekundes.

Siekiant įgyvendinti sėkmingą „Snapchat“ kampaniją, reikėtų dėmesį atkreipti į kelis aspektus. Pirmiausia – kuo tiksliau apibrėžti savo tikslinę auditoriją pagal lytį, amžių, pomėgius ir kitus kriterijus. Taip pat svarbu gerai apgalvoti kampanijos vykdymo laiką, pavyzdžiui, galbūt geriausius rezultatus gali atnešti šventinė diena. Vienas pirmųjų žingsnių taip pat turėtų būti pagrindinio tikslo nusistatymas: praleistas laikas, bendrinimai ar konversijos. Šio aspekto apgalvojimas yra naudingas teisingai kūrybinei krypčiai nustatyti ir padeda pasiekti, kad sukurta koncepcija atitiktų tikslą. Toliau svarbu apgalvoti, kuris metodas bus naudojamas matuojant kampanijos sėkmę: vertinamas parodymų skaičius, programėlių atsisiuntimas, paspaudimai ar kitos detalės. Žinant, kaip kampanija bus vertinama, yra lengviau išsirinkti efektyviausius reklamos formatus (objektyvo naudojimas, momentinis skelbimas, filtras ar kiti) bei vėliau bus galima padaryti tikslią ir aiškią rezultatų apžvalgą. Kad ir koks verslo kuriamos reklamos kampanijos tikslas būtų „Snapchat“ socialiniame tinkle galime rasti sprendimus, kurie gali padėti jų pasiekti, tačiau svarbu platformą naudoti teisingai.

Puikus sėkmingos kampanijos „Snapchat“ socialiniame tinkle pavyzdys yra praeitų metų rudenį LOGIN konferencijos prekių ženklo panaudotas „National Lens“ funkcionalumas. LOGIN buvo pirmieji Baltijos šalyse išbandę šį „Snapchat“ produktą. Sukūrus „National Lens“, LOGIN prekių ženklas visą dieną buvo pirmoje „Snap“ kameros pozicijoje ir juo galėjo pasinaudoti visi „Snapchat“ vartotojai Lietuvoje. Buvo pasiekta, kad socialinio tinklo nariai vidutiniškai praleido 38 sekundes naudodamiesi šiuo produktu. Taigi, šis papildytos realybės (AR) funkcionalumas leidžia išlaikyti ilgesnį žmogaus ir prekių ženklo kontakto laiką bei skatina vartotojus į veiklą įtraukti ir savo „Snapchat“ draugus.

M360