Praktika rodo, kad skirtingi specialistai, darbdavio įvaizdžio formavimą supranta skirtingai. Vieni į jį žiūri kaip į išorės komunikaciją, kiti dirba plačiau ir skiria nemažai dėmesio ir vidinei komunikacijai. Darbdavio identiteto strategės Asta Mikalajūnienė, Justina Darulytė ir Miglė Narbutaitė, pastebėjusios, kad šioje srityje dirbantys specialistai turi skirtingus suvokimus ir sutarimo trūkumą, siūlo sąvoką, kuri padės į Employer Branding žiūrėti visapusiškiau, rasti sutarimą tarp skirtingų sričių.

„Manome, kad Darbdavio įvaizdis – netinkamas Employer Branding vertimas į lietuvių kalbą. Dažnai rinkoje susiduriame, jog komunikacijos žmonės jį supranta kaip išorės komunikaciją, o talentų pritraukimo žmonės – kaip įrankius, taikomus pritraukti potencialius kandidatus, todėl tikrasis Employer Branding praranda dar du tikslus, susijusius su jau esamais darbuotojais – išlaikyti ir įtraukti. Siekdamos, kad būtų kuo mažiau nesusipratimų ir daugiau aiškumo, priėjome išvados, kad tinkamiausias Employer Branding vertimas į lietuvių kalbą yra Darbdavio identitetas“, – tikina darbdavio identiteto strategės.

Darbdavio identiteto schema

Kaip pasakoja pašnekovės, Darbdavio identitetas pasižymi tuo, kad jis apima visus elementus tikslams pasiekti: vidaus darbuotojų teigiamų patirčių užtikrinimą, darbdavio unikalumą ir darbdavio įvaizdžio kūrimą. Tokiu būdu darbas su Darbdavio identiteto kūrimu yra nuoseklus ir visa apimantis, o Darbdavio identiteto strategija yra integruota, paremta tiek išoriniais rinkos tiek vidinių darbuotojų tyrimų duomenimis, taip matant realią turimą situaciją.

Pašnekovės šiai platesnei sąvokai iliustruoti sukūrė ir šiuo metu rinkai pristato viešai prieinamą leidinį – Darbdavio identiteto kūrimo gidą, kurį, kartu su kitais tyrimais ir gidais, galima rasti internetiniame puslapyje www.darbdavioid.lt.

Paklausus autorių, kuo šis gidas gali būti naudingas verslui, specialistės teigia, kad pirmiausia tai pirmas viešai prieinamas leidinys Lietuvoje, kuriame nuosekliai aprašoma, kaip dirbti su Darbdavio identiteto kūrimu. Antra, net ir nedirbančios su savo įvaizdžio ir reputacijos vystymu įmonės, turi susidariusią nuomonę apie save. Todėl norint suformuoti norimą nuomonę, įmonėms palankiausia būtų įgyvendinti Darbdavio identiteto strategiją, kuri padėtų suformuoti įmonės reputaciją tiek tarp vidinių darbuotojų, tiek tarp išorės kandidatų. Kaip rodo Lietuvoje atliktas tyrimas, net 61% respondentų kaip patikimiausią kanalą, vertinant įmonės reputaciją, laiko įmonėje dirbančių pažįstamų rekomendacijas [Employer Branding report – Justina Darulytė, 2021], todėl net siekiant tik vieno tikslo – pritraukti darbuotojus, būtina užtikrinti ir esamų darbuotojų teigiamas patirtis. Darbdavio identiteto formavimo gidas pasižymi tuo, kad apima pilną procesą visiems trims tikslams pasiekti – pritraukti, įtraukti ir išlaikyti.

„Aktyviai dirbame su Employer Branding Lietuvoje, siekiame šviesti verslą šia tema. Savo veikloje reguliariai tiriame rinką, analizuojame geriausias pavyzdžius, o rezultatais dalinamės viešai. Tikimės, kad Darbdavio identiteto sąvoka ir taikymo praktika, įneš daugiau aiškumo įmonėms, siekiančioms konkuruoti dėl geriausių darbuotojų.“