Ankstesni atnaujinimai

„Google“ maždaug kas kelis mėnesius išleidžia „Google“ algoritmų atnaujinimą. Atnaujinimai neturi specifinių, individualių pavadinimų – visi paieškų sistemos išleidžiami atnaujinimai yra pavadinami to laiko data – metais ir mėnesiu.

Praėjo vos šeši mėnesiai nuo paskutiniojo pagrindinio atnaujinimo, vykusio 2020 m. gruodžio mėnesį, o dar prieš septynis mėnesius nuo šio atnaujinimo vyko kitas taip pat stambaus masto 2020 m. gegužės mėnesio pagrindinis atnaujinimas.

Dar anksčiau buvo 2020 m. sausio mėnesio pagrindinis atnaujinimas bei 2019 m. rugsėjo mėnesio pagrindinis atnaujinimas. Pastarasis, anot SEO specialistų ir internetinių svetainių administratorių, neatnešė daug pokyčių, lyginant su visas kitais atnaujinimais. Akivaizdu, kad atnaujinimų buvo labai daug, todėl pokyčių reikia tikėtis nuolat.

Du pagrindiniai atnaujinimai

Kodėl dabar „Google“ du mėnesius iš eilės išleis dviejų dalių naujinius? Anot „Google“, kai kurie patobulinimai, kuriuos buvo planuojama pristatyti birželio mėnesį, dar nėra paruošti. Todėl „Google“ nusprendė išleisti tai, kas jau paruošta, o likusi dalis bus pristatyta liepos mėnesį, tačiau konkreti išleidimo data dar turi būti patikslinta.

Ko galima tikėtis?

Bet koks svarbus atnaujinimas gali turėti įtakos tam tikro internetinių svetainių turinio pasiekiamumo mažėjimui ar didėjimui bei to turinio reitingavimui paieškų užklausų rezultatuose. Kadangi šis pagrindiniu laikomas turinio atnaujinimas padalintas į 2 dalis, svarbu nepamiršti, kad pokyčiai, kuriuos patirsite po atnaujinimo birželį, gali skirtis nuo tų pokyčių, kuriuos patirsite po liepos mėnesio atnaujinimo. Nors daugelis veikiausiai net nepastebės šių atnaujinimų, SEO specialistų, prižiūrinčių daug internetinių svetainių, dėmesį tikrai patrauks paieškų rezultatų reitingavimo pasikeitimai.

Šis, birželio / liepos mėnesių paieškų rezultatų turinio naujinys – visuotinis, todėl jis turės įtakos puslapiams visomis kalbomis, o jo kiekvienos dalies išleidimas užtruks maždaug dvi savaites. Naujinys turėtų pasirodyti dar iki puslapio patirties atnaujinimo (Core Web Vitals), kuris po kurį laiką trukusio atidėliojimo numatomas paleisti birželio viduryje.

Ką daryti, jei atnaujinimas Jus paveiks neigiamai?

„Google“ yra suteikusi patarimų, į ką reikėtų atsižvelgti, jei Jus neigiamai paveikė buvę pagrindiniai atnaujinimai. Nėra konkrečių veiksmų, kurių galima imtis norint grįžti į pradinį tašką kuriame stabiliai stovėjote ir iš kurio įvykus atnaujinimui buvote išjudinti. Tačiau svarbu suprasti, jog neigiamais vadinami reitingavimo pokyčiai nebūtinai reiškia, kad kažkas negerai su Jūsų internetiniais puslapiais. Nepaisant to, „Google“ patarė, į ką atkreipti dėmesį, jeigu Jūsų svetainę (neigiamai) paveikė pagrindinis atnaujinimas. Teigiama, kad net jeigu ir įžvelgsite savo puslapio reitingavimo paieškų rezultatuose „atsigavimo“ ženklų tarp pagrindinių atnaujinimų, didžiausias pokytis kaip reitinguosis jūsų puslapis turėtų išryškėti tik pradėjus pilnai veikti visiems vykdytiems pagrindiams turinio atnaujinimams.

Kodėl „Google“ išleidžia šiuos naujinimus?

„Google“ taip pat paskelbė tinklaraščio įrašą, kurio paskelbimo laikas sutampa su birželio mėnesio pagrindinio atnaujinimo laiku ir kuriame aiškinama, kaip ir kodėl yra atliekami pakeitimai paieškoje. Anot „Google“, kiekvieną dieną iš įvairių pasaulio šalių gaunama milijardai paieškų užklausų net 150-imčia kalbų, kurios susideda iš įvairių tomis kalbomis įvedamų raktažodžių.

Tam, kad interneto vartotojai, nepriklausomai nuo kalbos kurią jie naudoja ko nors ieškodami į paieškos laukelį įvesdami tam tikrus raktažodžius užklausai gautų kuo detalesnius, kokybiškesnius, jų užklausą realiu laiku, tiksliai atitikančius rezultatus paieškų sistemos varikliai turi tobulėti. Ne tik dėl to, kad kokybiškais paieškų rezultatais „Google“ tarnautų savo vartotojams, bet ir tam, kad ir toliau įvairioms verslo ir ne tik organizacijoms internetinė paieškų erdvė išliktų terpe konkuruoti.

Paieškų sistemos niekad nebus visiškai tobulos ir nepriekaištingos – keičiasi vartotojų įpročiai keičiasi ir technologijos, tad tokio pobūdžio pagrindiniai turinio atnaujinimai yra būtini norint realiu laiku, čia ir dabar suspėti su greičiai besikeičiančiu modernaus pasaulio tempu.

„Norint pasiekti puikių rezultatų tokiu dideliu mastu, reikia daug skirtingų sistemų, tad mes nuolat ieškome būdų, kaip patobulinti šias sistemas ir pademonstruoti kuo naudingesnius rezultatus“, – priduria „Google“.

Žiniatinklis nenustoja plėstis, svetainės keičiasi, o turinys skelbiamas nuolat. „Google“ teigimu, „atsirandant naujoms svetainėms ir keičiantis žiniatinkliui, nuolatinis sistemų veikiančių įvairiomis kalbomis atnaujinimas yra esminis dalykas, leidžiantis užtikrinti, kad būtų palaikomi įvairūs leidėjai, kūrėjai ir įmonės, o ieškantiems informacijos interneto vartotojams būtų pateikiama pati geriausia ir patikimiausia informacija“.

Dėl šių priežasčių „Google“ taip dažnai išleidžia atnaujinimus, ir, atrodo, kad tikrai neketina tokiu dažnumu nustoti tai daryti. „Google“ teigia, kad bet kada gali „įdiegti daugybę naujinių, skirtų palaipsniui pagerinti paieškų sistemas“, tačiau mums dažniausiai pranešama tik apie pačius didžiausius ir svarbiausius atnaujinimus, kurie iš esmės akivaizdžiai daro įtaką paieškų rezultatų reitingavimui.

Kodėl atnaujinimus yra svarbu sekti?

„Google“ paieškos turinio reitingavimo algoritmų atnaujinimas reiškia, kad Jūsų svetainė paieškos rezultatuose gali pasirodyti arba geriau, arba blogiau – aukščiau arba žemiau kaip rezultatas vartotojams kurie ko nors ieško kas yra susiję su jūsų internetiniu puslapiu.

Žinant, kada ir kokius atnaujinimus vykdo „Google“, galima geriau suprasti, ar kažkokį pokytį nulėmė Jūsų pačių svetainės pakeitimas, ar „Google“ reitingavimo algoritmas.

Ką turėtumėte žinoti apie pagrindinius „Google“ turinio naujinius?

Kaip jau buvo minėta, „Google“ per metus gali išleisti nuo vieno iki kelių panašių ar skintingų naujinių, skirtų paieškos rezultatams pagerinti, tačiau nepaprastai svarbu atsižvelgti į kiek retesnius pagrindinius turinio atnaujinimus, į kuriuos atsižvelgę, pasigilinę ir jiems pasiruošę galėtumėte tinkamai optimizuoti savo internetinį puslapį, o šis optimizavimo procesas jums leis greičiau pasiekti savo tikslinius vartotojus, o jiems pasiekti jus, bei taip galėsite aplenkti savo konkurentus.

Atnaujinimus pravartu įdiegti, nes jie prisideda prie teigiamų pokyčių ir padeda užtikrinti, kad interneto vartotojams – informacijos ieškotojams būtų pristatomas aktualus ir patikimas turinys. Svarbu paminėti, kad pagrindiniai naujiniai taip pat gali turėti įtakos ir „Google Discover“.

Pagrindiniai atnaujinimai ir naujas turinio vertinimas

Suprastėję Jūsų puslapio rezultatai po pagrindinio atnaujinimo dar nereiškia, kad su Jūsų puslapiu kažkas negerai. Nesijaudinkite, jis ko gero nepažeidė žiniatinklio valdytojo gairių (webmaster guidelines) ir prieš jį nebuvo imtasi tam tikrų algoritminių veiksmų kurie atneštų neigiamą pokytį į jūsų internetinį puslapį. Reikia atkreipti dėmesį į tai, kad pagrindiniu vadiname turinio atnaujinime nesitaikoma į konkrečius puslapius ar svetaines – paprasčiausiai bandoma pagerinti tai, kaip įvairios sistemos vertina internetinių puslapių turinį ir po to jį įvertinus pateikia kaip paieškų rezultatus vartotojams priklausomai nuo to iš kokių raktažodžių sudėta yra vykdoma jų užklausa interneto vartotojams ko nors ieškant.

Kad būtų lengviau suprasti, kaip veikia pagrindinis atnaujinimas, galima pasitelkti, pavyzdžiui, 2015 m. sudarytą 100 geriausių filmų sąrašą. Įsivaizduokite, kad šis sąrašas po kelerių metų atnaujinamas – turbūt nereikia sakyti, kad pokyčiai yra neišvengiami. Per kelerius metus į sąrašą gali būti įtraukti filmai, pasirodę po 2015 m. Taip pat galima iš naujo įvertinti kai kuriuos senesnius filmus ir skirti jiems aukštesnę vietą sąraše. Tačiau tai visai nereiškia, kad filmai, kurie atsiduria žemesnėje pozicijoje, yra blogi. Tiesiog į pirmąsias pozicijas yra iškeliami tie filmai (internetiniai puslapiai) kurie tuo laiku laikomi geriausiais (kokybiškiausiais) siužeto (turinio) prasme.

Sutelkite dėmesį į turinį

Jeigu Jūsų puslapis patyrė neigiamų pokyčių paieškų rezultatų reitinge, suprantama, kad norite tai sutvarkyti. Geriausia, ką galite padaryti, tai sutelkti visą dėmesį į savo kuriamą turinį – užtikrinkite, kad Jūsų turinys būtų kokybiškas ir patikimas. Būtent tokiam turiniui yra palankūs algoritmai.
Taip pat patartina atsižvelgti į „Google“ anksčiau siūlytus patarimus, kurie padės įsivertinti, ar, Jūsų nuomone, siūlote kokybišką turinį. Negana to, pravartu įsitikinti, kad:

Jūsų turinyje:

– pateikiama originali informacija, pirminiai šaltiniai, tikri tyrimai ar analizė;
– pateikiamas išsamus ir suprantamas temos aprašymas;
– pateikiama kažkas savito ir išsiskiriančio, pavyzdžiui, įžvalgi analizė ar įdomūs faktai;
– nėra lengvai patikrinamų faktinių klaidų;
– nėra per daug skelbimų, kurie atitraukia dėmesį nuo pagrindinio turinio ar trukdo jam;
– informacija yra pateikiama taip, kad ji nekeltų abejonių dėl patikimumo, pavyzdžiui, kad yra aiškiai nurodyti šaltiniai, kuriais remiamasi, galima lengvai rasti įrodymų apie Jūsų sukauptą patirtį ar išsamią informaciją apie publikuojamų tekstų autorius;
– galima rasti tokios informacijos, kuri nepateikiama kituose puslapiuose;
– nėra rašybos, stiliaus klaidų;
– įvadinėje dalyje pateikiama naudinga turinio santrauka;
– antraštė ir (arba) puslapio pavadinimas nėra perdėtas;
– viskas nėra paprasčiausiai nukopijuojama ar perrašoma iš kitų šaltinių, o bandoma tekstui suteikti originalumo;
– nėra sudaromas įspūdis, jog Jūsų turinys buvo kuriamas paskubomis;
– patys naudotumėtės savo turinyje dalinamais patarimais pinigų, sveikatos ar kitais svarbiais klausimais;

Jūsų turinys:

– galėtų būti publikuojamas žurnale, enciklopedijoje ar knygoje;
– yra gerai rodomas mobiliuosiuose įrenginiuose;
– atspindi Jūsų lankytojų interesus ir nėra publikuojama tik tai, kas gali susilaukti daug populiarumo.

Taip pat svarbu, kad jūsų turinį kuria ekspertas ar entuziastas, kuris akivaizdžiai nusimano apie tai, ką rašo ir tą turinį galėtumete kaip naudingos informacijos šaltinį rekomenduoti kitiems.

Pasitikrinę visa tai, taip pat galite paanalizuoti patiriamą neigiamą poveikį – kurie jūsų puslapiai atnaujinimo yra paveikiami labiausiai, ir su kokiomis paieškų užklausomis jie yra susiję? Visa tai įvertinus ir į tai atsižvelgus – patobulinus, tikrai sulauksite teigiamų permainų jūsų internetiniui puslapiui reitinguojatis paieškų sistemose.

Kokybės vertintojų gairės ir E-A-T principas

*(E-A-T – expertise / authority / trustworthiness)

Dar vienas šaltinis, padėsiantis kurti gerą turinį – paieškos kokybės vertinimo gairės (search quality rater guidelines) pateikia įžvalgų, susijusių su algoritmais, pavyzdžiui, ar algoritmas padeda pasiekti gerų rezultatų ir ar pokyčiai yra teigiami. Tačiau svarbu suprasti, kad paieškų vertintojai (search raters) negali kontroliuoti, kaip yra reitinguojami puslapiai. Vertintojų duomenys nėra tiesiogiai naudojami reitingavimo algoritmuose – viskas veikia panašiu principu, kaip restorane – klientai palieka atsiliepimus apie maistą, jo kokybę ir restorano vadovai daro pokyčius, o paieškų sistemų atveju, vertintojai, sulaukę atsiliepimų apie turinį, jo reitingavimą bando identifikuoti ar sistema / algoritmas veikia taip, kaip turėtų veikti, ir vartotojams pateikia tokius paieškų rezultatus, bei indeksuoja ir reitinguoja tokius puslapius, kuriuos turi pateikti – tikslius, patikimus, kokybiškus, atitinkančius vartotojo paieškos užklausą.

Kokybės vertintojai (search raters) yra mokomi suprasti, ar turinys pasižymi tuo, kas yra vadinama E-A-T principu. E-A-T yra trijų veiksnių santrumpa, angliškai tai vadinama expertise (kompetencija), authoritativeness (autoritetingumas) ir trustworthines (patikimumas). Perskaitę gaires galėsite įvertinti, ar Jūsų turinys atitinka šiuos principus, ir taip jį atitinkamai patobulinti.

Jums gali būti naudingi keli straipsniai, kuriuose patariama ir dalijamasi gairių naudojimo patirtimi:

What is E-A-T?, from Marie Haynes (Marie Haynes: „Kas yra E-A-T?“)

Google Updates Quality Rater Guidelines Targeting E-A-T, Page Quality & Interstitials, from Jennifer Slegg (Jennifer Slegg: „Google“ atnaujina kokybės vertintojų gaires, nukreiptas į E-A-T, puslapio kokybę ir tarpinio puslapio skelbimus“)

Leveraging E-A-T for SEO Success, presentation from Lily Ray (Lily Ray prezentacija: „E-A-T išnaudojimas sėkmingam SEO (internetinių puslapių optimizavimui paieškų sistemose)“)

Google's Core Algorithm Updates and The Power of User Studies: How Real Feedback From Real People Can Help Site Owners Surface Website Quality Problems (And More), Glenn Gabe (Glenn’as Gabe’as: „Pagrindiniai „Google“ algoritmų atnaujinimai ir naudotojų tyrimų galia: kaip realūs realių žmonių atsiliepimai gali padėti svetainės savininkams išaiškinti svetainės problemas, susijusias su kokybe (ir dar daugiau)“)

Why E-A-T & Core Updates Will Change Your Content Approach, from Fajr Muhammad (Fajr Muhammad: „Kodėl E-A-T ir pagrindiniai atnaujinimai pakeis Jūsų požiūrį į turinį“)

Nuorodos į pateiktus straipsnius nėra jokios konkrečios SEO kompanijos ar paslaugos rėmimas. Šie straipsniai paprasčiausiai yra labai informatyvūs, todėl padės geriau suprasti, kaip vertinti turinį pagal E-A-T kriterijus.

SEO

„Atsigavimas“

*(recovering)

Dažniausiai užduodamas klausimas po pagrindinio atnaujinimo – per kiek laiko svetainė „atsigauna“, jei turinys yra patobulinamas? Pirma, reikėtų pabrėžti, kad svetainių savininkų atlikti patobulinimai negarantuos svetainių atsigavimo – jeigu yra vertingesnio turinio, jis ir toliau lyderiaus reitinguose.

Taip pat reikia suprasti, kad tokios paieškos sistemos kaip „Google“ turinį supranta ir vertina kitaip nei žmonės. „Google“ algoritmų signalų pagalba renka informaciją apie turinį, siekiant suprasti, kaip turinys koreliuoja su interneto vartotojų požiūriu aktualumo tema ir jų turinio paisrinkimo įpročiais. Taip pat paieškų gigantė naudoja ir daugybę kitų signalų, kuriu neatskleidžia, tam, kad išlaikytų vartotojams generuojamų rezultatų vientisumą.

Dar „Google“ nepaprastai svarbu išbandyti (to test) bet kokį pagrindinį naujinį iki jo išleidimo. Taip laimima daugiau laiko taisymams ar smulkioms korekcijoms bei galima lengviau suprasti, į kurią algoritmų signalų identifikuojamą informaciją atkreipti dėmesį. Žinoma, joks paieškos pagerinimas nebus tobulas – tam ir reikalingi atnaujinimai. Tik atsiliepimai, išbandymai ir sunkus paieškų sistemų administratorių darbas gali pagerinti reitingavimo sistemas ir prisidėti prie teigiamų turinio pokyčių ateityje, net jei ir turinio savininkas pats nesiima jokių naujovių.

Taigi, akivaizdu, kad daug kas priklauso ne tik nuo algoritmų, bet ir nuo pačių turinio internete kūrėjų, bei vartotojų kurie po to tą turinį vertina ir juo dalijasi. Jeigu atsižvelgsite į visas siūlomas rekomendacijas, tikrai pagerinsite savo pozicijas paieškų rezultatų reitinguose.