Dauguma vartotojų norėtų, kad influenceris (nuomonės formuotojas) skelbiamoje žinutėje nurodytų, jog jo turinyje yra reklaminis pranešimas, atitinkamai pažymėtas, atskleidė iniciatyvos „Social Media Fest`19“ užsakymu „Synopticom“ atlikta gyventojų apklausa.

Apklausos duomenimis, 26 proc. arba daugiau nei ketvirtadaliui respondentų reklamos žymėjimas yra labai svarbu, dar 30 proc. nurodė, kad svarbu, iš viso 56 proc. apklaustųjų pasisakė už reklamos žymėjimą. Visiškai nesvarbu ir nelabai svarbu – 32 proc. respondentų, nuomonės apie influencerių reklamos žymėjimą neturi 12 proc.

„Vartotojų noras matyti pažymėtą reklamą, atskirti ją nuo natūralaus, organiško turinio rodo aukštą gyventojų reiklumą bei atsparumą mokamam turiniui. Esant žymėjimui, auditorija gali objektyviai spręsti apie siūlomą produktą, atsiribodama nuo paties influencerio įvaizdžio“, – pranešime žiniasklaidai komentavo išmanios komunikacijos agentūros partneris Linas Damanskis.

Apklausa atskleidė ir vartotojų požiūrį į influencerius. 21 proc. visiškai pasitiki arba dažniausiai pasitiki, 26 proc. dažniausiai nepasitiki arba visiškai nepasitiki. Tuo tarpu 53 proc. apklaustųjų teigė, kad būna įvairiai.

„Kitaip sakant, dauguma vartotojų neapsisprendę, nežino, kaip vertinti influencerių platinamą informaciją. Viena vertus žmonės linkę tikėti asmeniu, kuriuo žavisi, seka jo gyvenimą socialiniuose tinkluose, kita vertus, daugeliui kyla pagrįstas įtarimas, kad esama nežymėtos reklamos, o tai verčia suklusti, abejoti pateikta informacija“, – komentavo L. Damanskis.

Tyrimas atskleidė, kad gyventojai labiau rezervuotai vertina incognito paskyrų socialiniuose tinkluose platinamą informaciją. Tik 9 proc. visiškai pasitiki arba dažniausiai pasitiki, visiškai arba dažniausiai nepasitiki 23 proc., būna įvairiai 42 proc. apklaustųjų. 26 proc. tokių paskyrų neseka.

„Akivaizdu, kad didelė dalis pasitikėjimo priklauso nuo paties influencerio, jo asmeninių savybių, reputacijos. Vartotojas labiau linkęs tikėti žmogumi, nei neapibrėžtu, mistiniu objektu, jo platinama informacija. Kita vertus, incognito personažų socialiniuose tinkluose būna labai įvairaus profilio – nuo pašiepiančių, komiškų, atitinkamai mažiau patikimų ir rimtos, analitinės reputacijos, todėl kiekvienu atveju tikslinga spręsti ir vertinti individualiai“, – teigė L. Damanskis.

Lapkričio 13-18 dienomis atlikta 566 Lietuvos gyventojų apklausa dedikuota lapkričio 22 dieną, penktadienį, vyksiančiam „Social Media Fest`19“, kurio metu bus atskleista daugiau detaliau apie socialinius tinklus, influencerius bei reklamos žymėjimą.

Festivalio „Social Media Fest 2019“ iniciatorius – išmanios komunikacijos agentūra „Idea prima“, turinio partneriai: oficialus socialinių tinklų „Facebook“, „Twitter“, „Instagram“, „Linkedin“ atstovas Baltijos šalyse „Httpool“, „YouTube“ partneris Baltijos šalyse Videostars.lt; „Kauno technologijos universitetas“, rinkos tyrimų bendrovė „Synopticom“, techninis partneris – „Leggato“.

M360