Daugelis verslo modelių pandemijos akivaizdoje persiorientavo į internetinę prekybą. Daugiau nei dvigubai užsakymų sulaukė ir viena didžiausių Lietuvoje elektroninės prekybos bendrovių „Varlė.lt“. Įmonė džiaugiasi susidorojusi ne tik su netikėtai padidėjusiu pirkėjų srautu, bet ir prisitaikyti prie naujų vartosenos taisyklių.

UAB „Varlė“ apyvarta pirmąjį 2020 m. pusmetį, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išaugo 35 proc. ir perkopė 17 mln. eurų (2019 m. buvo 12,7 mln. eurų). Toks augimas sietinas su stipriai padidėjusiu užsakymų skaičiumi internetu – šiųmetinis jų prieaugis siekia net 81 proc.

„Varlės“ grupės vadovas Marius Butauskas neabejoja, kad padidėjusiam klientų srautui įtakos turėjo fizinių parduotuvių uždarymas bei pasikeitę gyventojų vartojimo įpročiai. Kita vertus, išlaikyti tvirtas rinkos pozicijas padėjo ir atitinkamas investicijų paskirstymas per karantiną.

„Pirmąjį 2020 m. pusmetį daugiausiai lėšų buvo skiriama marketingui ir informacinių technologijų sistemų tobulinimui – būtent aptarnavimo srautų suvaldymui ir kokybei gerinti. Džiugu, kad per karantiną padidėjęs naujų klientų srautas, siekęs 31 proc., buvo bemaž išlaikytas ir po atšauktų apribojimų – net 27 proc. ir toliau sėkmingai naudojasi įmonės internetinės parduotuvės paslaugomis“, – pranešime žiniasklaidai teigia M. Butauskas.

Kaip pastebi bendrovės vadovas, internetinė prekyba stipriai augo ir prieš karantiną. Pirmąjį šių metų ketvirtį bendrovė turėjo didesnį nei 30 proc. šuolį, tačiau karantino metu (antrajame ketvirtyje) apyvarta augo net 83 proc.

„Nors visi kalbėjo apie krizę, bet realiai jos nepastebėjome: verslo skyriaus pardavimai augo 51proc., –pripažįsta M. Butauskas. – Ne ką mažiau sėkmingas laikotarpis, lyginant su pernai metais, buvo sudarant pardavimų sutartis su verslo klientais – prekybos apimtys išaugo iki 50 proc.“

Pritraukti naujų klientų, kaip tikina M. Butauskas, padėjo gerokai padidėjęs „Varlė.lt“ prekių asortimentas. Pavyzdžiui, vaikų prekių krepšelį papildė daugiau nei 1000 naujų produktų, o papildų pasiūla kilo nuo 100 iki 760 prekių. Taip pat gerokai padidėjo tekstilės gaminių, baldų, avalynės, kosmetikos asortimentas, buvo pradėta prekiauti loterijos bilietais, o karantino pabaigoje – ir maisto produktais.

Be to, didelio susidomėjimo karantino metu susilaukė „Varlė.lt“ el. prekybos platforma (angl. marketplace), kvietusi jungtis visus verslus, norinčius padidinti savo pardavimus ir pasinaudoti įmonės privalumais, nemokamai. Pajamos, gaunamos iš šios veiklos srities, išaugo net 105 proc., lyginant su tuo pačiu praeitų metų laikotarpiu.

M360