Naujienų portalas DELFI, bendradarbiaudamas su atsakingomis institucijomis, per pastarąją savaitę užblokavo kelias dešimtis reklamų, kuriose sukčiai naudojasi jo vardu ir prekės ženklu, skleisdami melagingą informaciją apie neva itin greitai praturtėjusius žmones. Šiuo metu visos žinomos netikros paskyros socialiniuose tinkluose ir suklastoti interto tinklapiai yra užblokuoti, tačiau DELFI portalas ragina skaitytojus būti atidžius, nes sukčiai gali mėginti atakuoti iš naujo.

Kaip anksčiau rašė DELFI, pastarosiomis savaitėmis internete sklido melaginga reklama su istorijomis apie greitai praturtėjusius žmones, tarp kurių buvo ir gerai visuomenėje žinomi asmenys, kaip Lietuvos banko vadovas Vitas Vasiliauskas, verslininkas Nerijus Numavičius, stilistė Agnė Jagelavičiūtė, muzikantas Egidijus Dragūnas, žurnalistė Rūta Mikelkevičiūtė ir kiti. Siekiant sudaryti įspūdį, kad šios istorijos tikros, jos buvo platinamos per interneto tinklapius ir feisbuko paskyras, sukurtus taip, kad atrodytų panašūs į naujienų portalą DELFI.

Siekdami užkirsti šią apgaulingą veiklą, DELFI kreipėsi į Nacionalinį kibernetinio saugumo centrą, Lietuvos radijo ir televizijos komisiją (LRTK). LRTK perdavė informaciją Lietuvos bankui, kuris kreipėsi į teismą, prašydamas blokuoti svetaines, kad jos taptų vartotojams nebeprieinamos.

Melaginga informacija taip pat platinama per socialinius tinklus „Facebook“ ir „Instagram“. Apie visas sužinotas melagingas paskyras ir reklamas DELFI informuoja šių socialinių tinklų atstovus, kad jos taip pat būtų blokuojamos. Per pastarąją savaitę buvo užblokuotos kelios dešimtys melagingų reklamų, kuriose sukčiai apsimetė DELFI.

„Mūsų darbuotojai nuolat stebi, kas vyksta internete, ir vos gavę informaciją apie naujus sukčiavimo atvejus, imasi priemonių, kad melagingos paskyros ar reklamos būtų užblokuotos. Kol kas nėra technologijos, kuri leistų užkirsti kelią melagingai informacijai dar prieš jai pasirodant eteryje, bet darome viską, kad tokiai atsiradus ji būtų pašalinta kiek įmanoma greičiau. Sutelkėme į šios problemos sprendimą dideles pajėgas, tad, tikimės, jau netrukus tokių atvejų visai neliks“, – sako DELFI direktorius Vytautas Benokraitis.

DELFI prašo skaitytojų atidžiai vertinti skaitomą informaciją, ypač platinamą per socialinius tinklus. Atkreipiame dėmesį, kad DELFI skaitytojams nesiūlo jokių investavimo, draudimo ar finansų paslaugų.

M360