2017 m. Lietuvoje daugiausiai reklamavosi „Tele2“, antroje vietoje liko „Maxima LT“, trečioje – „Lidl“, ketvirtoje – „Telia Lietuva“, rodo tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ reklamos apimčių apžvalga. Bendrai reklamos apimtys, lyginant 2017 ir 2016 metų sausio-gruodžio mėn. duomenis, augo 2,5 proc.

„Kantar TNS“ duomenimis, TV reklamos trukmė, lyginant 2017 ir 2016 metų sausio-gruodžio mėnesių duomenis, išaugo 2 proc. Per dvylika 2017 metų mėnesių televizijoje buvo ištransliuota 1 milijonas 889 tūkstančiai reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys, krito 8,2 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 8 milijonai 632 tūkstančiai kvadratinių centimetrų reklamos, reklamos plotas mažėjo 5,7 proc. Žurnaluose reklamos plotas krito 11,7 proc. ir sudarė 5 milijonus 985 tūkstančius kvadratinių centimetrų reklamos.

Radijo stotys per 2017 metus transliavo 8 milijonus 711 tūkstančių sekundžių reklamos ir tai buvo 8,2 proc. reklamos daugiau negu per 2016-uosius metus.

Pernai, lyginant su 2016 metų sausio-gruodžio mėnesių laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross* išlaidos išaugo 9,1 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2017 ir 2016 metų sausio-gruodžio mėnesių duomenis, mažėjo 3,5 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 16,9 tūkstančių m² reklamos.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 35,6 tūkstančiai reklaminių lipdukų. Lyginant su 2016 metų rezultatais, Fillboard reklamos kiekis ūgtelėjo 0,1 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant 2017 ir 2016 metų duomenis, išaugo 18,7 proc.

Kino reklama augo 34,2 proc. Šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 581 tūkstantis reklaminių klipų.

„Didžiausią reklamos apimčių postūmį pernai darė mažmeninės prekybos kategorija. Palyginus 2017 ir 2016 metų duomenis, prekybos tinklų reklamos biudžetai augo 34 proc., prekybos centrų – 27 proc., pirkėjo lojalumo kortelių – 64,5 proc. Bendrai šios kategorijos reklamos išlaidų dalis sudarė 18 proc. visos gross reklamos rinkos“, – skaičiuoja „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

„Prieš metus įvykęs „Telia Lietuva“ vardo pristatymas padarė įtaką didžiausiam telekomunikacijų kompanijų reklamos gross išlaidų augimui. Po du kartus didėjo valstybinių institucijų bei Europos Komisijos pristatomų projektų ir optikos parduotuvių reklamos gross biudžetai. Tuo tarpu maltos kavos, kavos pupelių (40 proc.), prekybos internetu (26 proc.) ir skalbimo priemonių (23 proc.) reklamos išlaidos labiausiai mažėjo“, – sako G. Juronienė.

Pasak jos, tarp reklamdavių labiausiai gross reklamos biudžetus didino įvairias socialines akcijas ir projektus pristatanti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, „Glaxo SmithKline“ ir „Philips“. Tuo tarpu „Mondelez International“ (41 proc.), „Coca-cola“ (39 proc.) ir „Unilever“ (33,5 proc.) buvo tarp labiausiai gross investicijas mažinusių reklamdavių.

TOP 10 reklamuotojų 2017 m.

TOP 10 produktų grupių 2017 m.

Produktų grupių pokytis TOP`e

Duomenys pateikiami tik iš „Kantar TNS“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

Televizijoje, radijuje ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.

*gross - išlaidos – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.Kantar TNS“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją