Na, taip – vienu iš naujesnių dalykų galima laikyti pailgėjusius metaaprašus. Vis dėlto, apie šį sprendimą buvo žinoma dar 2017 metų vasarą. Buvo tik laiko klausimas, kada šis pokytis pasieks Lietuvą. Tačiau apie didesnius atnaujinimus, kurie jau būtų įvykę ar yra planuojami, jokių žinių nėra.

Ne paslaptis, kad „Google“ algoritmo tikslas yra vienas – pateikti vartotojui kuo tikslesnę informaciją pagal jo ieškomą raktažodį. Apie tai, kas gali būti aktualu ir svarbu vartotojui, „Google“ sprendžia apžvelgdamas daugelį aspektų – svetainės turinį, patogumą, kiek žmonių svetainėje pateikta informacija dalinasi išorėje, kurdami atgalines nuorodas, ir pan. „Google“ tobulinant algoritmą, atsirado tokių, kurie siekė pasinaudoti jo pakitimais ir iškelti savo svetainę dirbtinais būdais – o tuomet prasidėjo arši paieškos sistemos kova su šiais interneto kenkėjais paleidžiant didelius atnaujinimus („Penguin“, „Panda“ ir kt.). Tačiau šiai dienai problema atrodo daugiau ar mažiau išspręsta. Kas gi toliau?

Auksinė taisyklė – svarbu ne kiekis, o kokybė

Šiandien SEO sprendimai, kuriuos reikia atlikti, pasižymi strategijos buvimu – jie neturi būti orientuoti į kiekybę ir greitį. Geresnių rezultatų galima pasiekti skiriant dėmesio jau seniai žinomoms svarbiosioms svetainės dalims.

Atlikite savo svetainės auditą – išsiaiškinkite, ką galite nuveikti su jos struktūra, matomumu, turiniu, naudotojo patirties gerinimu. Beveik visi svetainių savininkai dažniausiai šias dalis vertina paskubomis, nes svarbiausias tikslas būna vienas – kad svetainė tiesiog veiktų. Deja, tiesiog veikianti svetainė, kuri yra iki galo tinkamai nesutvarkyta, kyla paieškos rezultatuose kur kas sunkiau.

Palankus metas svetainės tobulinimui

Kol „Google“ komanda tyli dėl galimų naujų algoritmo atnaujinimų, susidaro itin palanki terpė skirti dėmesio ne naujiems dalykams, o senųjų sprendimų pagerinimui. Kelios sritys, kurias būtinai turėtumėte peržiūrėti:

– Ar sutvarkyti struktūrizuoti svetainės duomenys? Neapsiribokite keliais elementais, užsukite į www.schema.org svetainę ir rasite neišsemiamus klodus informacijos, kokias žymas galite sudėti puslapyje, siekdami suteikti algoritmui aiškumo dėl svetainės pobūdžio.

– Ar svetainėje esantis turinys yra maksimaliai sutvarkytas? Kada paskutinį kartą pildėte tinklaraščio skiltį? Skirkite turinį ne paieškos varikliui, o vartotojui – supažindinkite jį su preke, papasakokite apie savo privalumus, nurodykite, kur svetainėje jis gali surasti papildomos informacijos. Įtraukite vartotoją, skatinkite ne klausti apie prekę, o ją pirkti. Visi šie dalykai ne tik sudomins potencialų klientą, bet ir parodys, kad skyrėte jo poreikiams dėmesio. Juk visi (na, beveik visi) mėgsta dėmesį, tiesa?

– Ar kada svarstėte, kiek patogi Jūsų svetainė vartotojui? Žinoma, jei prisidėjote prie jos kūrimo, gali būti, kad ji atrodo tikrai idealiai (be abejonės, gali būti, kad ji tokia ir yra). Tačiau geriausia ją įvertinti nešališkai. Vienas iš galimų būdų – www.hotjar.com. Naudodamiesi šiuo įrankiu, galite stebėti vartotojų judėjimą svetainėje. Matysite net tas vietas, kuriose vartotojai dažniausiai spusteli pelytės mygtuką, norėdami pasiekti juos dominančią informaciją. Gali būti, kad kažkuris dizaino sprendimas vartotojui atrodo kaip kelias į kitą dominantį puslapį, tačiau spausdamas jį, jis tikrai niekur nepapuls, nes tai – tik grafikos elementas. Jei toks elementas vienas – gal ir nieko tokio, tačiau jei jų daugybė – laiko klausimas, kada potencialiam klientui trūks kantrybė ir jis paliks svetainę, taip ir neatlikęs jokių konversijų. Analizuodami vartotojo patirtį, galėsite priimti pagrįstus sprendimus, ką svetainėje reikėtų pakeisti, siekiant maksimalaus vartotojo pasitenkinimo. Vartojo pasitenkinimas -> mažesnis atmetimo rodiklis (angl. bounce rate) -> daugiau laiko, praleidžiamo svetainėje -> didesnės konversijos -> geresni SEO rezultatai.

– Ar vis dar kuriate atgalines nuorodas VISUR? Vis dėlto, kartais geriau patalpinti vieną tekstą stipresniame domene nei krūvą nuorodų be papildomo konteksto nuorodų kataloguose. Skirkite tam dalį biudžeto ir patalpinkite naujienų portale vieną kitą optimizuotą straipsnį, turintį atgalinę nuorodą į Jūsų svetainę. Taip turėsite naudos ne tik iš SEO pusės, bet ir didinsite savo prekinio ženklo žinomumą bei matomumą.

– Ar numojate ranka į viską, kas susiję su papildomomis „Google“, išskyrus „GMail“ ir pačios paieškos galimybėmis? „Google+“ galite palikti ramybėje ir verčiau skirti dėmesio „Facebook“. Tačiau neužmerkite akių ir susikurkite informatyvią „Google Business“ paskyrą. Naudodamasis ja, vartotojas paieškos rezultatuose gali matyti daugiau informacijos apie įmonę – darbo valandas, tikslų adresą ir vietą žemėlapyje, kitų vartotojų vertinimus, vidaus ir išorės nuotraukas. Be viso to, parengę šį aprašą gausite atgalinę nuorodą iš vieno iš stipriausių, patikimiausių domenų – paties „Google“.

Kai atsiverti „Google Blog“ ir matai, kad jame yra straipsnių, skirtų naminių gyvūnų fotografijos galimybėms aptarti (nejuokaujam – pažiūrėkite čia), supranti, kad SEO fronte iš tiesų nieko drastiškai naujo nėra ir, bent jau kol kas, nenumatoma. Vis dėlto, tai – idealus laikotarpis savo svetainės autoritetui auginti, skirti dėmesio jau įgyvendintiems sprendimams ir informacijai atsinaujinti. Užteks skubėti su naujovėmis – geriau tobulinkite tai, kas jau pradėta daryti anksčiau.