Tinklaraštis – būtinas siekiant visapusio konkurencinio pranašumo

Tai, kad tinklaraštis yra reikšminga skaitmeninio marketingo strategijos dalis, nėra naujiena. Šiandien el. svetainės turinys pabrėžtinai svarbus dėl galimybės pralenkti konkurentus. Kokybiški tekstai yra tarsi magnetas, kuris natūraliai, be papildomų lėšų traukia srautą dar ilgus metus, tad tai – investicija, kurios grąža yra nuolatinė. O dar svarbiau tai, kad atskleisdami rinkos ekspertų kompetenciją, nuolat reaguodami į klientų poreikius kuriame pasitikėjimą, kuris dabar ir yra lemiamas: juk norime įsigyti prekes ar paslaugas tik iš tų, kuriais tikrai pasitikime.

Galima išskirti 4 tarpusavyje susijusius tinklaraščio naudos aspektus:

1. Tinklaraštis padeda padidinti organinį srautą – kitaip tariant, natūraliai, be mokamos reklamos pritraukti į el. svetainę per paiešką atkeliaujančius potencialius pirkėjus. Stiprūs ir nuolat atnaujinami tekstai gali padėti srautą auginti nepertraukiamai.

2. Įrašai didina konversijų tikimybę. Per vidines nuorodas, esančias tinklaraščio įraše, skaitytojas nuvedamas į jam reikalingą kategoriją, kur gali būti atliekama konversija. Pritraukti lankytoją būtent į savo el. svetainę, į konkrečią jos kategoriją per stiprų tinklaraščio įrašą paprasčiau.

3. Turinys padeda kurti ir palaikyti santykius su tiksline auditorija – savo pirkėjais. Tinklaraštis didina pasitikėjimą mūsų prekių ženklu internete, vartotojas per jį geriau pažįsta mus pačius, supranta, kuo ir kaip jam padėsime išspręsti problemas, kodėl esame nepakeičiami.

4. Įrašai gali tapti medžiaga kitiems komunikacijos kanalams. Tekstus galima pritaikyti įvairiai: nuo straipsnių iki el. pašto marketingo, nuomonės formuotojų socialinių tinklų žinučių. Adaptuoti verta ne vien tekstą, bet ir vaizdą – pavyzdžiui, panaudojant surinktą medžiagą kaip scenarijaus pagrindą vaizdo įrašui „YouTube“ ar jau sukurtus vizualus dalinantis per „Instagram“. Galimybės pildant tinklaraštį plačios – čia tekstu ir vaizdu (nuotraukomis, infografikais, vaizdo įrašais, grafikais ir panašiai) galime atskleisti:

- prekių ženklo ir komandos unikalumą, istoriją;

- vertybes, požiūrį į pirkėjus ir partnerius;

- konkurencinius pranašumus;

- atsakymus į DUK;

- kaip išsirinkti, naudotis ir pritaikyti prekes ar paslaugas.

Apibendrinant, tai – neprilygstama vieta kalbėtis su žmogumi, kurio poreikius taip siekiame patenkinti savo asortimentu.

Sakote, kad tam užtenka ir įprastesnių sprendimų, pavyzdžiui, straipsnių spaudai, įrašų soc. tinkluose, galų gale – skelbimų? Toks teiginys suprantamas, tačiau ne visai teisingas. Visų pirma, straipsniais ir kitais tekstais pasiekiama kitokia tikslinė auditorija, ir ji gali būti kiek platesnė nei pageidaujame. Antra, mus čia dažnai riboja techniniai, vartotojo patirties niuansai – tekstų apimtis. Galima parašyti, pavyzdžiui, išsamų prekės pasirinkimo vadovą ir įkelti jį į „Facebook“, tačiau kiek žmonių įrašą atidžiai perskaitys? Iš tiesų, nedaug. Juk šio socialinio tinklo ir funkcija visai kitokia. Būtent tinklaraštis tiks išsamiam, patraukliam, eksperto lygio turiniui, kuris bus jau visai čia pat veiksmo: sprendimo pasikonsultuoti ar galų gale užsisakyti prekę / paslaugą. Skaitytojui jau nebereikia atlikti paieškos, jis gali tiesiog spausti tekste pateiktą nuorodą į reikiamą kategoriją.

Žinoma, turinys turiniui nelygu. Kaip paversti tekstą patraukliu, įtraukiančiu, naudingu, aktualiu – nelengvas, tačiau esminis kiekvienos įmonės uždavinys.

Kaip turiniu aplenkti konkurentus?

Norint palankių rezultatų reikia patirties, įžvalgumo ir nuoseklumo. Tinklaraštis turėtų būti pildomas nuolat, t. y. bent sykį per savaitę. Be to, senesnius įrašus derėtų bent kas pusmetį įvertinti, atkreipti dėmesį į jų reitingus ir atnaujinti informaciją remiantis naujausiais duomenimis, vartotojų užklausų specifika.

Tinklaraščio pildymo planas

Tam, kad būtų paprasčiau, bandykime pasidaryti preliminarų tinklaraščio skilties pildymo planą. Svarbiausios užduotys čia galėtų būti:

- raktažodžių tyrimas ir svarbiausiųjų išskyrimas (tam mums prireiks specialių įrankių ir konkurentų analizės);

- pakartotinė konkurentų Lietuvoje bei užsienyje analizė, dėmesį kreipiant į naujausią, daugiausiai skaitomą turinį, tinklaraščio įrašų tipus, apimtį ir kita;

- raktažodžių ir juos atitinkančių temų formulavimas;

- patikimų šaltinių atranka ir analizė;

- paveikaus, patrauklaus, informatyvaus įrašo kūrimas, vidinių nuorodų talpinimas;

- vizualios informacijos parinkimas ir viso turinio talpinimas;

- aktyvus dalinimasis įrašu skirtinguose kanaluose.

Šį kartą neapsistokime ties sudėtingais techniniais niuansais. Verčiau dėmesį skirkime būtent turiniui. Šiam tikslui naudinga susidaryti darbinį planą, strategiją, kurioje atsispindėtų:

- konkretūs, išmatuojami tinklaraščio tikslai, kryptys – ar siekiame didesnio žinomumo, bendruomenės įsitraukimo, tiesiog konversijų, ar ko kito;

- personos – skirtingų auditorijų atstovų siluetai, padedantys orientuoti ir kurti jiems aktualų, patrauklų turinį naudojant tiek kalbos, tiek kitas priemones;

- artimiausių kelių mėnesių temos, susijusios su sezonu, konkurentų ėjimais, naujovėmis, asortimento pokyčiais ir panašiai;

- aiškūs įrašų tipai – nuo interviu iki galimų prekių / paslaugų naudojimo klaidų, mitų, faktų sąrašo;

- tikslios datos, iki kada paruošiamas tekstinis ir vizualus turinys;

- už tinklaraščio skiltį atsakingi asmenys;

- planai, kur koks turinys (įrašas) bus dar pritaikomas, panaudojamas.

Tiek kuriant, tiek įgyvendinant tinklaraščio strategiją mums reikėtų nuolat domėtis šios srities tendencijomis, reguliariai atlikti konkurentų bei savo turinio analizę, aktyviai integruoti SEO ir kitas marketingo metodikas. Be to, kiekvienas tekstas turi pasižymėti išskirtine kokybe: pradedant skaitytojui įdomiu turiniu, estetiškais vizualais, baigiant aiškia struktūra, sklandžia stilistika, taisyklinga gramatika. Taigi, nevertinkime šių tekstų atsainiai, tik kaip masę, kuria reikia užpildyti svetainę.

Tinklaraštis gali padėti ne tik siekti SEO tikslų, konversijų. Analizė mums praverčia ir norint tiesiog geriau pažinti pirkėją, kurti savitą bendruomenę. Atsižvelgę į tai galime ir naujų idėjų turiniui sugalvoti, ir koreguoti kitas skaitmeninio marketingo dalis, siekdami dar didesnio žinomumo, aiškesnio ir patrauklesnio įmonės balso. Neturint pakankamai vidinių išteklių savo komandoje, verta pagalbos kreiptis į agentūras – jos padės sukurti visapusiškai patrauklų, kokybišką, konvertuojantį turinį.