Šiuos pokyčius lėmė dar pernai gruodį „Netflix“ priimtas sprendimas nebemokėti 30 proc. mokesčių kompanijai „Apple“, t. y. nauji vartotojai nebegali užsisakyti „Netflix“ prenumeratos, turėdami iOS operacinę sistemą, skelbia techcrunch.com.

Tai atsiliepė ne tik „Netflix“, bet ir „Apple“, kadangi informacinių technologijų bendrovė prarado šimtus milijonų dolerių. Savo ruožtu „Netflix“ nuo 2016-ųjų ketvirtojo ketvirčio kiekvienais metais buvo pirmoje vietoje kaip pelningiausia iš ne žaidimų programėlių.

Dabar, tiek iOS, tiek „Android“ savininkai, norėdami naudotis „Netflix“, turi užsiregistruoti, aplankę oficialų jų puslapį ir užsisakyti prenumeratą. Tik po to „Netflix“ veiks ir telefonuose. Tiesa, „Netflix“ atsisakė mokėti mokesčius abiem operacinėms sistemoms, tačiau sumažėjusį pelną lėmė sprendimas nebemokėti „Apple“.
Tyrimą atlikusios kompanijos „Sensor Tower“ duomenimis, 2018-aisiais „Netflix“ uždirbo 853 mln. dolerių, tad 30 proc. mokesčių jiems būtų atsiėję apie 256 mln. dolerių. Kita vertus, po pirmų metų prenumeratos „Apple“ taiko 15 proc. siekiančius mokesčius, o „Netflix“ turėjo išskirtines sąlygas ir iškart galėjo mokėti per pus mažiau.

Šių metų pirmąjį ketvirtį „Netflix“ uždirbo 216,3 mln. dolerių tiek iš „App Store“, tiek iš „Google Play“, kai dar 2018-ųjų paskutinį ketvirtį pelnė 255,7 mln. dolerių.

Savo ruožtu „Tinder“ pelnas lygiai per metus paaugo 42 proc. 2019 metų pirmąjį ketvirtį pažinčių programėlė uždirbo 260,7 mln. dolerių. Kitos nemažą pelną gavusios aplikacijos skelbia muzikos ir vaizdo įrašų turinį, pavyzdžiui, „Tencent Video“, „ iQIYI“, „YouTube“ ir kt.
„TikTok“
Daugiausia atsisiuntimų sulaukę taip pat iš ne žaidimų aplikacijų – „WhatsApp“, „Messenger“, „TikTok“, „Facebook“, „Instagram“ ir kt. Akivaizdu, kad šių metų pirmąjį ketvirtį tarp atsisiuntimų dominavo socialiniai tinklai.

Pastebėta, kad aukštų pozicijų neapleidžia minėtas „TikTok“ – šiemet programėlę atsisiuntė 188 mln. vartotojų. Didžioji dalis (88,6 mln.) žmonių, įsidiegusių programėlę 2019-aisiais, kilę iš Indijos, ir tik 13,2 mln. vartotojų, atsisiuntusių „TikTok“, – iš Amerikos.