Kita vertus, sumažėjus pagrindinių užsakovų reklamos kiekiui, televizijoje matome visiškai naujus prekių ženklus , taip pat paaugusias kategorijas: telekomunikacijos bendrovės, lošimų, medikamentų, finansų paslaugų, namų įrangos.

Lina Dunauskaitė

Nupirktos TV reklamos kiekis sumažėjo

Kaip rodo apibendrinti „Kantar“ duomenys, 2024 m. Lietuvoje pagrindinių komercinės televizijos grupių eterio užimtumas nukrito ir neatsistatė.

Pasibaigus vasarai, „All Media Lithuania“ kanalų mėnesinis eterio užimtumas siekė apie 90 proc., o „MG grupės“ – maždaug 80 proc.

Per praėjusius metus visų TV kanalų eteryje bendrai GRP sekundžių parduota 10 proc. mažiau nei 2023 m. Tiesa, pačių reklaminių klipų nupirkta 4 proc. daugiau, tačiau jie trumpesni nei 2023 m. 4 proc.

Nuo praėjusių metų vasaros TV paklausa yra sumažėjusi ir pirmą kartą per daugelį metų televizijos kanalai neparduoda visko, ką turi.

Pagrindinės to priežastys veikiausiai yra metų viduryje padidinta reklamos kaina. Didžioji dalis reklamos užsakovų turi numatę metinius reklamos biudžetus, todėl nedaugelis jų gali daryti reikšmingas korekcijas metų viduryje, o tai reiškia, kad įvestas papildomas TV reklamos indeksas leidžia nupirkti proporcingai mažiau reklamos.

2024 m. nupirktas reitingų kiekis televizijoje siekė 2,8 mln. ir tai yra 4,9 proc. mažiau nei 2023 m. Kritimas matomas 8–12 mėnesiais kanalams įvedus papildomą kainos indeksą.

Matome, kad reklamos rinkoje ir toliau pastebimas didelis sezoniškumas. Žiemos ir šventiniais laikotarpiais reklamos nuperkama apie 15 proc. daugiau nei kitu metu. Šių tendencijų nepakeitė ir pernai vykusios Olimpinės žaidynės – jos nepadėjo pasivyti 2023 m. nupirktų reitingų.

Kas užsakė daugiausia reklamos?

Kaip ir ankstesniais metais, pernai TOP20 kategorijų nupirko daugiau nei 80 proc. visų TV reitingų.

Tarp tokių kategorijų rikiuojasi mažmeninė prekyba, medikamentai, lošimai, finansų institucijos ir paslaugos, medicinos paslaugos, mobilusis ryšys.

Mažmeninė prekyba pernai ir toliau išliko pirmoje vietoje pagal nupirktos TV reklamos kiekį, tačiau jos apimtys sumažėjo 8 proc. Kita vertus, mažėjant mažmenos reklamai, augo kitų kategorijų reklamos kiekis.

Tarp pernai labiausiai augusios TV reklamos kategorijos buvo mobilusis ryšys ir kitos telekomunikacijų paslaugos, apranga, buities higiena, koncertai, festivaliai ir renginiai, prekės naminiams gyvūnams ir kt.

Didžiausi reklamos užsakovai Lietuvoje ir toliau išlieka didieji prekybos tinklai – „Maxima“, „Lidl“ ir „Iki“. Tiesa, pernai jų užsakytos reklamos kiekis sumažėjo 4–14 proc.

Aplenkusi prekybos tinklą „Rimi“, kurio reklama taip pat sumažėjo, į ketvirtą vietą tarp labiausiai reklamuojamų prekių ženklų iškilo „Tele2“.

Tarp TOP10 labiausiai reklamuojamų prekių ženklų pernai taip pat pateko „Telia“, „Valentis“, „Bitė“, „Eurovaistinė“, „Ferrero“.

Sumažėjus TOP prekės ženklų reklamos kiekiui, 7 proc. stebim naujų reklamuotojų reklamos kiekio augimą. Tarp tokių buvo „Nesė“, VSGA, „ADM Protexin“, „Urbo“ bankas, „Midea“.ažėjus pagrindinių užsakovų TV reklamai, eteryje – nauji ženklai.

Infliavus reklamos įkainiams, televizijos kanalams pavyko susidoroti su pagrindiniu uždaviniu – reklamos eterio užimtumu, kuomet paklausa viršydavo pasiūlą.

2025 m., tikėtina, televizijos pajamos ir toliau augs. Televizija išlieka vienas pagrindinių medija kanalų gebantis pasiekti plačią auditorija per trumpą laiką, o tai labai svarbu tam tikriems prekių ženklams. Taip pat televizija išlieka vienu efektyviausiu kanalu dėl galimybės parodyti aukštos kokybės vaizdo ir garso reklamą, o tokia reklama labiau įsimena nei reklama internete.