„Adweek“ virtualiame renginyje „Elevate: Publishing“ buvo atlikta 122 dalyvių, tarp kurių buvo tokių leidinių kaip „The Atlantic“, „Bloomberg Media“, „Axios“. „The Information“ ir kitų atstovai, apklausa. 68 proc. repondentų teigė, kad į kitus metus žiūri arba labai, arba šiek tiek optimistiškai, rašo „Adweek“.

„Mes planuojame atsigavimą antroje metų pusėje, kuris prasidės antrojo metų ketvirčio pabaigoje. Jau dabar matome augimo ženklų po labai sudėtingų pastarųjų dešimties mėnesių“, – sakė „Bloomberg Media“ generalinis direktorius Justinas Smithas.

Jis atskleidė, kad „Bloomberg Media“ šių metų antrasis ketvirtis buvo katastrofiškas, tačiau po jo situacija pradėjo švelnėti. Daugiausiai vilties, pasak J. Smitho, teigia skaitmeninės prenumeratos, virtualūs renginiai ir tiek internete, tiek televizijoje rodomas turinys – šių sričių rezultatai leidžia prognozuoti optimistiškesnius 2021 metus.

„Adweek“ apklausa rodo, kad 32 proc. į verslo temas orientuotų leidėjų kitais metais tikisi didesnio nei 30 proc. pajamų augimo. Tarp bendresnes temas apžvelgiančių žiniasklaidos priemonių 43 proc. teigė prognozuojantys 10-20 proc. pajamų augimą per 2021 m. Apibendrinus, 71 proc. leidėjų prognozavo, kad kitais metais laukia finansinio augimo.

Prieš pandemiją daugeliui žiniasklaidos priemonių didelę pajamų dalį sudarydavo renginių organizavimas. 9 iš 10 apklausos respondentų teigė manantys, kad gyvų renginių dar teks mažiausiai pusmetį palaukti – jų sugrįžimo tikimasi maždaug 2021 liepą. Tačiau manoma, kad nors rinką užtvindė virtualūs renginiai, juos taip pat organizuojančios žiniasklaidos priemonės turi pranašumų – joms juos suorganizuoti kainuoja pigiau, jos gali pasiūlyti didesnį žiūrovų pasiekiamumą ir turi daugiau galimybių pasikviesti žinomus pranešėjus.

Prognozuojama, kad kitais metais dar daugiau dėmesio bus skiriama duomenų saugumui, o taisyklės, kas ir kaip gali rinkti slapukų informaciją dar labiau griežtės. Tačiau „The Washington Post“ viceprezidentas komercijai Jarrodas Dickeris sako, kad žiniasklaidos priemonėms tai gali būti nauja galimybė, jei tik jos su surenkama informacija elgsis atsakingai – jis pastebi, kad turėdamos tiesioginį santykį su didelėmis auditorijomis žiniasklaidos priemonės šiuo atžvilgiu turi privalumų lyginant su kitais rinkos žaidėjais, kai aukso verte taps su vartotojų sutikimu tiesiogiai iš jų gaunami duomenys.

Kai kurioms žiniasklaidos kompanijoms 2020 metais prenumeratos atnešė daugiau pajamų nei kiti pajamų šaltiniai. „The New York Times“, „Gannet“ ir „The Wall Street Journal“ skelbia šiemet padariusios didžiulį proveržį renkant skaitmeninius prenumeratorius. Pusė iš respondentų sakė manantys, kad pajamos iš prenumeratų bus viena iš esminių dalių siekiant kitąmet auginti pajamas. Pastebimas ryškus leidėjų požiūrio pokytis į tai, kas yra jų klientas, nuo reklamos užsakovo pereinant prie lojalaus skaitytojo, norinčio mokėti už turinį.

„The Atlantic“ vyr. redaktorius Nickas Thompsonas sakė, kad šiais metais jiems pavyko pasiekti 730 tūkst. prenumeratorių, o 2022 m. pabaigoje jie jų tikisi turėti milijoną. „Mums tiesiog reikia koncentruotis į kokybę, kad ir kokia tai būtų platforma – tokia bus sėkmės paslaptis“, – teigė jis.